annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen communicatie met CI+ 1.3 module na kijken Netflix, KDL49-WD758 (WD750 serie)

Yuri--Prime
Ontdekker

Geen communicatie met CI+ 1.3 module na kijken Netflix, KDL49-WD758 (WD750 serie)

Beste communityleden,

 

Ik heb mijn nieuwe 49 inch Bravia tv type WD758 nu drie weken, en er doet zich nu een vreemde bug voor.

 

Ter informatie hier de setup:

- Smit CI+ v1.3 module met Ziggo smartcard

- TV aangesloten op versterkte hoge kwalitiet coax kabel (Ziggo versterker, signaalkwaliteit 100 / signaalniveau 90)

 

Als ik de tv aanzet werkt alles prima. Ik kan alle zenders bekijken, zappen gaat snel en zonder haperingen of ci meldingen. Vervolgens start ik de Netflix app van de tv en ga kijken. Ook hier weer geen problemen, alles gaat snel en foutloos. Ongeveer 90 minuten later sluit ik de Netflix app door in de app op 'Netflix afsluiten' te klikken, nu openbaart zich het probleem.

 

De app sluit en dan hoort het beeld van de laatst bekeken zender terug te komen, maar dit gebeurt niet. De tv denkt even na en geeft dan een ci melding, iets van geen authenticatie mogelijk oid. Ned 1, 2, 3 werken wel, alle andere zenders blijven zwart.

 

Als ik op 'Options' op de AB klik is het menu 'Instellingen CA-module' donkergrijs en niet toegankelijk, dit was nog wel toegankelijk voordat ik Netflix startte. Het lijkt dus alsof de tv de CI+ module niet meer ziet of herkent. De module uit de tv halen en weer terugsteken heeft geen effect. De tv uitschakelen en weer inschakelen ook niet. Het probleem is pas opgelost nadat ik de tv uitschakeld, en vervolgens van de stroom afgehaald heb. Nadat de stroom er weer op zit en de tv weer aan staat is het menu 'Instellingen CA-module' weer toegankelijk en werkt alles probleemloos.

 

Ik ben geen software expert maar dit lijkt me een bug in de tv software. De tv heeft softwareversie 8.114-1000-1.240-01, volgens de Sony support site is 8.114 de nieuwste software. Dit geeft de tv ook aan als ik probeer een software update te draaien via het menu. De software van de CI+ module kan ik overigens niet updaten, het menu geeft de volgende melding; 'Het is niet mogelijk om de CI+ module vanuit het menu te upgraden'. Ik las ergens dat deze melding kan betekenen dat de CI+ module ook al beschikt over de nieuwste software.

 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden, het is best hinderlijk om regelmatig de stekker van je tv eruit te moeten trekken. Neemt Sony bugs die op de community omschreven worden mee tijdens de ontwikkeling van software updates?

 

Alle suggesties zijn welkom, ook vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit probleem ervaren.

 

Groet, Yuri

Tags (1)
31 ANTWOORDEN 31
Yuri--Prime
Ontdekker

Goed te horen dat jij dezelfde ervaringen hebt sinds de update.

 

Ik herken het probleem met de AB niet, op die van mij heb ik niks aan te merken. Misschien even onderling uitwisselen om te kijken of het aan de AB of de TV ligt?

 

Groet, Ewoud

jveldh
Ontdekker

Bij mijn 8505c doet dit probleem zich sinds kort ook voor echt mega irritant. Ik heb niks gewijzigd aan de tv met exact dezelfde symptonen als andere melden doen zich voor. CI module wordt niet gedetecteerd door de tv, factory reset leek initieel te helpen maar na een paar keer aan en uitzetten was het probleem weer terug. Mijn tv draait de android update die is teruggetrokken dus mogelijk dat hier het probleem in zit echter heet dit probleem zich initieel niet voorgedaan.