annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen communicatie met CI+ 1.3 module na kijken Netflix, KDL49-WD758 (WD750 serie)

Yuri--Prime
Ontdekker

Geen communicatie met CI+ 1.3 module na kijken Netflix, KDL49-WD758 (WD750 serie)

Beste communityleden,

 

Ik heb mijn nieuwe 49 inch Bravia tv type WD758 nu drie weken, en er doet zich nu een vreemde bug voor.

 

Ter informatie hier de setup:

- Smit CI+ v1.3 module met Ziggo smartcard

- TV aangesloten op versterkte hoge kwalitiet coax kabel (Ziggo versterker, signaalkwaliteit 100 / signaalniveau 90)

 

Als ik de tv aanzet werkt alles prima. Ik kan alle zenders bekijken, zappen gaat snel en zonder haperingen of ci meldingen. Vervolgens start ik de Netflix app van de tv en ga kijken. Ook hier weer geen problemen, alles gaat snel en foutloos. Ongeveer 90 minuten later sluit ik de Netflix app door in de app op 'Netflix afsluiten' te klikken, nu openbaart zich het probleem.

 

De app sluit en dan hoort het beeld van de laatst bekeken zender terug te komen, maar dit gebeurt niet. De tv denkt even na en geeft dan een ci melding, iets van geen authenticatie mogelijk oid. Ned 1, 2, 3 werken wel, alle andere zenders blijven zwart.

 

Als ik op 'Options' op de AB klik is het menu 'Instellingen CA-module' donkergrijs en niet toegankelijk, dit was nog wel toegankelijk voordat ik Netflix startte. Het lijkt dus alsof de tv de CI+ module niet meer ziet of herkent. De module uit de tv halen en weer terugsteken heeft geen effect. De tv uitschakelen en weer inschakelen ook niet. Het probleem is pas opgelost nadat ik de tv uitschakeld, en vervolgens van de stroom afgehaald heb. Nadat de stroom er weer op zit en de tv weer aan staat is het menu 'Instellingen CA-module' weer toegankelijk en werkt alles probleemloos.

 

Ik ben geen software expert maar dit lijkt me een bug in de tv software. De tv heeft softwareversie 8.114-1000-1.240-01, volgens de Sony support site is 8.114 de nieuwste software. Dit geeft de tv ook aan als ik probeer een software update te draaien via het menu. De software van de CI+ module kan ik overigens niet updaten, het menu geeft de volgende melding; 'Het is niet mogelijk om de CI+ module vanuit het menu te upgraden'. Ik las ergens dat deze melding kan betekenen dat de CI+ module ook al beschikt over de nieuwste software.

 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden, het is best hinderlijk om regelmatig de stekker van je tv eruit te moeten trekken. Neemt Sony bugs die op de community omschreven worden mee tijdens de ontwikkeling van software updates?

 

Alle suggesties zijn welkom, ook vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit probleem ervaren.

 

Groet, Yuri

Tags (1)
31 ANTWOORDEN 31
RemyEtienne
Ontdekker

Heb sinds twee weken ook last van een niet altijd funcitonerende ci+ op mijn kdl55w805c. Na de factory reset wil hij (de ci+ module) het helemaal niet meer doen, helaas geen 2e module in de buurt liggen om de kruistest te doen, maar gezien meerdere mensen er last van hebben en ook rond hetzlefde tijdstip vraag ik mij af of het aan de module ligt. Ben benieuwd of anderen al een work around hebben of dat de probelemen zich niet meer voor doen.

 

Ik zie trouwens wel Ned 1, 2 en 3, dus het lijkt niet aan de tuner te liggen, maar echt aan de module. Toen de fouten zich net voordeden kon ik nog module er uit halen, 5 seconden wachten en er terug insteken om weer tv te kunnen kijken, maar nu werkt dus helemaal geen enkele workaround meer.

profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Hallo Rémy , kan je nog wel je tuner laten zoeken naar de zenders ? Als nee is je moederbord defect geraakt.Heb dit zelfde ook gehad . Hiervoor is verleden maand het moederbord vervangen. Anders dien je de KDL opnieuw te resetten naar de facrory settings en wederom te installeren .Het CI issue heb ik ook nog regelmatig . Die keren dat het zich voordoet kan het oplossen door tv opnieuw op te starten , of iid een keer de ci module uit/ in te schuiven...het lijkt of er een Fw aanpassing gedaan dient te worden om het commando module verwijderd /module geactiveerd , elke keer als de KDL van stand-by komt ( zelfde als een restant) .... Ik begin steeds meer te vermoeden waarom deze KDL in de aanbieding is gegaan.....

RemyEtienne
Ontdekker

Hi Moendie, dank voor je reactie. Zoeken naar zenders lukt. Alle niet gecodeerde zenders in SD kwaliteit, dus zonder tussenkomst CAM module, kan ik opzoeken en kijken. Gaat mis als het om cam module gaat. Ik vermoed dat de sony (wellicht icm android tv) niet zo'n goede match is met een cam module. Vorig jaar was er een firmware update en degenen met een ci+ module (incl interactieve tv) konden een tijd hun tv niet gebruiken, tenzij factory reset en interactieve tv uit. Ik ben van de narigheid maar overgestapt op de horizon box. Daarmee uiteraard geen enkele issues, maar ja, dan heb je er wel weer een afstandbediening bij.

profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Ja, die extra AD heeft mij t.t doen overstappen naar een CAM module.. Met mijn vorige SONY Sony Bravia KDL -32D3000 LCD TV  werkte het probleemloos..Dus iid de combie het os wil niet helemaal. 😉 ..

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@RemyEtienne

Welkom in de Sony Community,

 

Wat doet de module in een andere toestel? Het kan tegenwoordig gebeuren dat de module defect raakt.

 

Zou ook geen horizon box voor m'n verdriet willen hebben!!! Gebruikt al jaren het huur model van UPC naar volle tevredenheid.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
RemyEtienne
Ontdekker

Hi,

 

Ik weet nog niet wanneer, maar ik wil nog 2 dingen proberen:

1. ci+ testen op ander toestel zoals hierboven voorgesteld

2. nogmaals testen op eigen toestel, maar na herinstallatie zenders eerst interactieve deel uitzetten. Inreractieve tv icm ci+ heeft in het verleden ook wel eens tot problemen geleid.

 

En inderdaad CI+ kan ook gewoon stuk zijn.

 

Gr

 

PS: Moet zeggen dat die horizon box met zijn replay tv en stand alone opnamemogelijkheden prima bevalt. Kan met horizon AB ook Sony TV bedienen. Moet alleen om naar Action Menu te gaan weer mijn Sony AB hebben. Wellicht dat ik mijn Harmony One weer uit de kast trek

profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Gisteren avond kreeg ik na inschakelen vanuit Ziggo nieuwe software aangeboden voor de CI+ kaart.

Toen ik daarna in de Sony ging kijken of er misschien een update was voor de 43WD750 zelf bleek die er te zijn.

Ik heb automatisch zoeken naar updates aanstaan, maar misschien was deze keer ik iets te snel en heb deze update dan maar gestart.

De Versie is nu 8.402 (niet 100% zeker, het is vroeg) , maar zeker anders dan de 8.123 die ik had na aanschaf en 1e update.

Nog niet kunnen testen of het Netflix probleem hierin verholpen is, maar dat hoop ik deze week te gaan doen.

@Yuri--Prime

Van TS Yuri niets meer vernomen of het Sony advies (herinstallatie Ci+) geholpen heeft, dat heb ik zelf niet toegepast omdat ik daarvan eerst de reslutaten wilde weten.

Gr,

Rob

 

Yuri--Prime
Ontdekker

@pa3fws

 

Hoi Rob,

 

De door Sony voorgestelde oplossing leek te werken, maar na anderhalve week kwam het probleem toch weer terug.

De bal ligt nu weer bij Sony, zodra ik iets hoor zal ik het hier laten weten.

 

Ondertussen hoop ik natuurlijk dat de softwareupdate het probleem oplost, keep us posted.

 

Groet, Ewoud

Yuri--Prime
Ontdekker

Nog even een update van mij als TS,

 

Sinds de update van twee weken geleden heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. In die tijd heb ik de Netflix app pas ong. 10x gebruikt, desondanks heb ik het idee dat de update het probleem heeft opgelost. @pa3fws Heb jij ook geen problemen meer sinds de update Rob?

 

Als het probleem zich toch weer voordoet zal ik dat hier direct melden. Vooralsnog ben ik erg blij met de reacties hier en de actie vanuit Sony, klasse.

 

Groet, Ewoud

profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Inderdaad Ewoud, zat er gisteren nog aan te denken een update te posten, je was me dus voor.

Het probleem lijkt inderdaad verholpen, er is nu na Netflix direct weer beeld via de CI+ module van Ziggo.

De melding "module ingevoerd" is dan ook even zichtbaar.

Erg fijn dat dit vervelende issue is opgelost, nu alleen nog de overgevoeligheid van de afstandsbediening zien kwijt te raken, dan is het perfect.

Deze is erg gevoelig bij + en - van de kanalen, dan gaat hij direct 2 ipv 1 kanaal omhoog of omlaag.

Je dient de toets echt maar heel kortstondig in te drukken, anders gelijk 2 kanalen omhoog.

Weet er nu zo'n beetje mee om te gaan, maar heb ook een andere Sony en die heeft dat niet.

gr,

Rob