annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen communicatie met CI+ 1.3 module na kijken Netflix, KDL49-WD758 (WD750 serie)

Yuri--Prime
Ontdekker

Geen communicatie met CI+ 1.3 module na kijken Netflix, KDL49-WD758 (WD750 serie)

Beste communityleden,

 

Ik heb mijn nieuwe 49 inch Bravia tv type WD758 nu drie weken, en er doet zich nu een vreemde bug voor.

 

Ter informatie hier de setup:

- Smit CI+ v1.3 module met Ziggo smartcard

- TV aangesloten op versterkte hoge kwalitiet coax kabel (Ziggo versterker, signaalkwaliteit 100 / signaalniveau 90)

 

Als ik de tv aanzet werkt alles prima. Ik kan alle zenders bekijken, zappen gaat snel en zonder haperingen of ci meldingen. Vervolgens start ik de Netflix app van de tv en ga kijken. Ook hier weer geen problemen, alles gaat snel en foutloos. Ongeveer 90 minuten later sluit ik de Netflix app door in de app op 'Netflix afsluiten' te klikken, nu openbaart zich het probleem.

 

De app sluit en dan hoort het beeld van de laatst bekeken zender terug te komen, maar dit gebeurt niet. De tv denkt even na en geeft dan een ci melding, iets van geen authenticatie mogelijk oid. Ned 1, 2, 3 werken wel, alle andere zenders blijven zwart.

 

Als ik op 'Options' op de AB klik is het menu 'Instellingen CA-module' donkergrijs en niet toegankelijk, dit was nog wel toegankelijk voordat ik Netflix startte. Het lijkt dus alsof de tv de CI+ module niet meer ziet of herkent. De module uit de tv halen en weer terugsteken heeft geen effect. De tv uitschakelen en weer inschakelen ook niet. Het probleem is pas opgelost nadat ik de tv uitschakeld, en vervolgens van de stroom afgehaald heb. Nadat de stroom er weer op zit en de tv weer aan staat is het menu 'Instellingen CA-module' weer toegankelijk en werkt alles probleemloos.

 

Ik ben geen software expert maar dit lijkt me een bug in de tv software. De tv heeft softwareversie 8.114-1000-1.240-01, volgens de Sony support site is 8.114 de nieuwste software. Dit geeft de tv ook aan als ik probeer een software update te draaien via het menu. De software van de CI+ module kan ik overigens niet updaten, het menu geeft de volgende melding; 'Het is niet mogelijk om de CI+ module vanuit het menu te upgraden'. Ik las ergens dat deze melding kan betekenen dat de CI+ module ook al beschikt over de nieuwste software.

 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden, het is best hinderlijk om regelmatig de stekker van je tv eruit te moeten trekken. Neemt Sony bugs die op de community omschreven worden mee tijdens de ontwikkeling van software updates?

 

Alle suggesties zijn welkom, ook vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit probleem ervaren.

 

Groet, Yuri

Tags (1)
31 ANTWOORDEN 31
profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Gisteren avond weer wat kunnen testen, na een nieuwe aflevering van Homeland op Netflix.

Zoals verwacht was er na Netflix afsluiten (ditmaal middels de EXIT knop op de AB) wederom geen beeld meer op de digitale zenders. Geen beeld op FTA 1,2,3 en de gecodeerde kanalen. Er was echter wel in beeld bovenin te zien welk programma er te zien zou moeten zijn, de EPG werkt ook gewoon en was up to date. Er was dus signaal, echter geen beeld. In het menu is er dan wel signaal waardes, welke ook goed zijn qual niveau en kwaliteit.

Een reset met de groene knop lang indrukken gaf een reset, en er kwam even beeld op 1,2,3 , maar niet op >4.

Dit was van korte duur helaas, beeld viel weg en melding "zender is niet afgestemd".
In het menu zijn dan de CI+ opties niet kiesbaar (grijs). In het menu met de signaal waardes is dan geen signaal.

Uitzetten met de knop aan de achterkant van de TV lang indrukken (uitschakelen) geeft ook geen soelaas, geen beeld bij aanzetten.  Ook niet de volgende morgen na 8 uur uitstaan.

Stekker eruit en erin en direct weer beeld, alles werkt dan weer zoals het hoort. (tot de volgende Netflix actie).

Er lijkt dus inderdaad iets mis te gaan met de DVB-C tuner, als Netflix in of uitgeschakeld wordt.

Zal vanavond nog eens kijken of Analoog dan nog wel werkt na Netflix of dat het probleem zich ook voordoet als anders apps (Videoland, YouTube) gebruikt worden.

Ik heb overigens software 8.123 op de 43WD750 (laatste versie) en een nieuwe CI+ van Ziggo met laatste software update.

TV gekozen omdat deze gecertificeerd was, er is volgens mij ook geen probleem met deze combinatie, maar een bug in de TV software.

73's

Rob

 

 

Yuri--Prime
Ontdekker

Ik zal me als topicstarter ook weer even melden.

 

De problemen die Rob beschrijft komen exact overeen met de problemen met mijn tv. Ik vermoed ook dat het om een bug in de tv software gaat. Het probleem doet zich ook bij mij nog steeds voor.

Wel ben ik er inmiddels achter dat het minder snel lijkt te gebeuren wanneer de tv op kanaal 1,2,3 staat voordat Netflix gestart wordt. Gisteren hielp dat echter ook weer niet, dus een echte workaround of oplossing is het niet.

 

Groet, Ewoud

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zoals jullie misschien al hebben gezien is dit topic geescaleerd naar Sony.

Nu maar geduldig afwachten op het antwoord.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Dat is mooi om te horen, maar hoe zou ik dat gezien moeten hebben?

73's

Rob

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Yuri--Prime @pa3fws

 

Sony heeft als het goed is heeft Sony gereageerd voor meer info vanuit jullie kant.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Yuri--Prime
Ontdekker

Klopt, ik ben met iemand van Sony in gesprek. Zodra ik meer weet of er een oplossing is zal ik dat hier melden.

profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Ok, aan deze kant heb ik niets ontvangen in ieder geval, voor de zekerheid ook nog even de spamfolder nagelopen.

In ieder geval is de TS benaderd, dus met behulp van de feedback kan er naar het probleem gezocht worden dan.

Ons probleem was immers hetzelfde.

And now we wait :wink:

73's

Rob

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Was er eerlijk gezegd al bang voor, heb in het geescaleerde topic er bij gezet dat er meerdere leden problemen hebben en dat als het mogelijk is ook daar contact met informatie opgehaald kan worden.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Yuri--Prime
Ontdekker

@pa3fws

 

Aangezien jij nog niet benaderd bent zal ik even kort de handelingen samenvatten die ik op aanraden van Sony heb uitgevoerd:

 

- zet de tv aan op ned 1,2,3

- haal de ci module uit de tv

- zet de tv nu terug naar fabrieksinstellingen

- zoek nu de digitale zenders opnieuw zonder de ci module in de tv

- als zenderzoeken voltooid is zet je de tv uit, plaats je de ci module terug en zet je de tv weer aan

 

Ik heb de stappen maandag doorlopen en daarna pas 1x Netflix gekeken. Het is nog te vroeg om te kunnen zeggen of er verbetering merkbaar is.

profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Af en toe heb ik ook nog last van bovenstaand probleem , Dacht eerst dat het aan mijn digitenne ontvanger lag.Na een nieuwe digitenne ontvanger was probleem nagenoeg opgelost.Af en toe krijg ik nog wel eens de melding.Probleem verhelp ik dan doorTV een keer opnieuw op te starten of CI module er een keer uit (module verwijderd) en terug (module geinstalleed) te zetten..............