annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen communicatie met CI+ 1.3 module na kijken Netflix, KDL49-WD758 (WD750 serie)

Yuri--Prime
Ontdekker

Geen communicatie met CI+ 1.3 module na kijken Netflix, KDL49-WD758 (WD750 serie)

Beste communityleden,

 

Ik heb mijn nieuwe 49 inch Bravia tv type WD758 nu drie weken, en er doet zich nu een vreemde bug voor.

 

Ter informatie hier de setup:

- Smit CI+ v1.3 module met Ziggo smartcard

- TV aangesloten op versterkte hoge kwalitiet coax kabel (Ziggo versterker, signaalkwaliteit 100 / signaalniveau 90)

 

Als ik de tv aanzet werkt alles prima. Ik kan alle zenders bekijken, zappen gaat snel en zonder haperingen of ci meldingen. Vervolgens start ik de Netflix app van de tv en ga kijken. Ook hier weer geen problemen, alles gaat snel en foutloos. Ongeveer 90 minuten later sluit ik de Netflix app door in de app op 'Netflix afsluiten' te klikken, nu openbaart zich het probleem.

 

De app sluit en dan hoort het beeld van de laatst bekeken zender terug te komen, maar dit gebeurt niet. De tv denkt even na en geeft dan een ci melding, iets van geen authenticatie mogelijk oid. Ned 1, 2, 3 werken wel, alle andere zenders blijven zwart.

 

Als ik op 'Options' op de AB klik is het menu 'Instellingen CA-module' donkergrijs en niet toegankelijk, dit was nog wel toegankelijk voordat ik Netflix startte. Het lijkt dus alsof de tv de CI+ module niet meer ziet of herkent. De module uit de tv halen en weer terugsteken heeft geen effect. De tv uitschakelen en weer inschakelen ook niet. Het probleem is pas opgelost nadat ik de tv uitschakeld, en vervolgens van de stroom afgehaald heb. Nadat de stroom er weer op zit en de tv weer aan staat is het menu 'Instellingen CA-module' weer toegankelijk en werkt alles probleemloos.

 

Ik ben geen software expert maar dit lijkt me een bug in de tv software. De tv heeft softwareversie 8.114-1000-1.240-01, volgens de Sony support site is 8.114 de nieuwste software. Dit geeft de tv ook aan als ik probeer een software update te draaien via het menu. De software van de CI+ module kan ik overigens niet updaten, het menu geeft de volgende melding; 'Het is niet mogelijk om de CI+ module vanuit het menu te upgraden'. Ik las ergens dat deze melding kan betekenen dat de CI+ module ook al beschikt over de nieuwste software.

 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden, het is best hinderlijk om regelmatig de stekker van je tv eruit te moeten trekken. Neemt Sony bugs die op de community omschreven worden mee tijdens de ontwikkeling van software updates?

 

Alle suggesties zijn welkom, ook vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit probleem ervaren.

 

Groet, Yuri

Tags (1)
31 ANTWOORDEN 31
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Misschien dat het lukt via de powerreset uitvinding. De groene knop ongeveer 10 ingedrukt te houden totdat het toestel opnieuw opstart.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Yuri--Prime
Ontdekker

Beste pa3eia,

 

Bedankt voor de tip, ik heb het net meteen geprobeerd. Helaas werkte deze oplossing niet, de stroom moest er helaas weer af.

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Lukte de herstart via de powertoets niet of bood dit geen soelaas? In principe moet een reboot hetzelfde brengen als de stroom er even afhalen, dan start hij namelijk ook opnieuw op. Kun je wel via het action-menu bij de ci-instellingen komen, wellicht kun je hier proberen te kijken of je cam up-to-date is. Anders wellicht een factory reset proberen en de ci opnieuw proberen te authenticeren. Ben je misschien ook in de gelegenheid een andere cam te testen om te zien of het daar wellicht aan ligt?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer eens een andere module, mogelijk dat de module defect is.

 

De module zit toch er wel goed in?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Yuri--Prime
Ontdekker

De powerreset deed het wel, maar loste het probleem niet op. Als het probleem zich voordoet zijn de ci instellingen in beide menu's donker gekleurd en onbereikbaar.

 

Zoals ik al zei is de module niet te updaten vanuit het menu, ik heb de cam overigens tegelijk met de tv aangeschaft, nu 4 weken geleden. De kans dat hij inderdaad over de nieuwste sw beschikt lijkt me best groot aangezien de laatste Smit ci v1.3 update van september 2016 is (correct me if i'm wrong).

 

Ik heb helaas niet de beschikking over een tweede ci module, misschien toch maar kijken of een factory reset van de tv de oplossing is..

profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Ik heb helaas exact hetzelfde probleem met mijn nieuwe 43WD750

Enkel door de  spanning eraf te halen krijg je de CI+ module weer werkend na het kijken van Netflix.

TV en CI+ hebben beide de laatste software die beschikbaar is momenteel (2/2017), dus het lijkt iets structureels ipv exemplarisch.

Hoop wel dat er een oplossing komt binnenkort.

Gr,

Rob

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Is het niet een kwestie van tijd dat de module wordt uitgelezen en de kanalen vrij worden gegeven?

Wat gebeurd er als je naar een FTA kanaal kijkt, blokkeer de module dan nog steeds?

 

 

73's

 

ps. bekent met de power-reset?

Groene knop ongeveer 10 sec ingedrukt houden totdat het toestel uitschakeld.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Nee, zelfs FTA (ned 1,2,3) werkt niet, het lijkt erop dat er zelfs geen signaal wordt gedetecteerd (no signal).

TV zelf enkele uren zo laten staan, geen verbetering, ook de CI+ module wordt niet gezien (is ook grijs).

Bij ondersteuning zie je ook geen waardes voor signaal en kwaliteit meer.

TV uit middels standby helpt niet, zelfs niet na enkele uren (volgende ochtend) uit staan.

Spanning eraf en probleem is direct verholpen.

Power reset (10 sec) heeft iemand anders al geprobeerd geloof ik zonder resultaat maar dat zal ik nog even verifieren voor de zekerheid.

73's

Rob

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als zelfs NPO 1,2, of 3 niet werkt, zijn tenslotte de FTA kanalen. Dan ligt het dus niet aan de module maar aan de DVB-C tuner die niet actief wordt/is.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!