Deel jouw ervaring!
Ik heb een aantal films gedowload (xvid) met bestandstype .avi. Deze films zijn weggeschreven naar een USB stick die ik vervolgens in mijn BRAVIA toestel steek. Het toestel ziet de bestanden wel maar kan deze vevolgens niet afspelen. Wat dien ik te veranderen, aan te passen om e.e.a wel voor elkaar te krijgen?
Bravia toestel is type KDL 40W5740.
Bij voorbaat dank voor de goede tip/oplossing.
Met vriendelijke groet,
J. Keyenberg
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey J.
Ik heb dit een beetje uitgezocht. Blijkbaar spelen de Sony TV's geen AVI's die groter zijn dan de 2Gb standaard.
Als je met het programaatje GSPOT kijkt naar een AVI bestand , dan zie je hoe die gecodeerd is.
Indien je Multipart-OpenDML ziet staan dan mag je ervan uit gaan dat het niet zal werken op je TV.
Enkel bestanden met gewoon OpenDML of zonder OpenDML tout court werken wel.
Ik hoop dat Sony in de toekomst nog een firmware update maakt die Multipart-OpenDML bestanden ondersteund.
Hopelijk helpt dit voor jou.
Mvg,
Peter
ik heb de oplossing gevonden nl mijn usb stick geformatteerd met Fat 32 maar met een clustergrootte van 2048 en met succes nu.!!!
Hey J.
Ik heb dit een beetje uitgezocht. Blijkbaar spelen de Sony TV's geen AVI's die groter zijn dan de 2Gb standaard.
Als je met het programaatje GSPOT kijkt naar een AVI bestand , dan zie je hoe die gecodeerd is.
Indien je Multipart-OpenDML ziet staan dan mag je ervan uit gaan dat het niet zal werken op je TV.
Enkel bestanden met gewoon OpenDML of zonder OpenDML tout court werken wel.
Ik hoop dat Sony in de toekomst nog een firmware update maakt die Multipart-OpenDML bestanden ondersteund.
Hopelijk helpt dit voor jou.
Mvg,
Peter
zit met hetzelfde probleem. heb een 52nx800. moet de films omzetten naar een mpeg4 bestand. daarna is het geen probleem om deze af te spelen via usb. vind het heel jammer dat dit zo moet gebeuren. collega van mij heeft een simpel model van samsung en kan alle films in avi afspelen via zijn usb. begrijpe wie begrijpe kan.
Ik bouw ze ook om naar mp4 met Handbrake en heb de beste resultaten als je de schermbreedte op 720 zet.
mpeg2 gaat ook, maar de grootte van de files moet inderdaad beperkt zijn; als je het doet met een programma zoals ULEAD, nu Corel, die toelaat de DVD files naar de Hard Disk te schrijven, krijg je in de folder VIDEO_TS netjes video files die beperkt zijn tot ongeveer 1GB. Voor 1 uur op goede kwaliteit heb je dus een 4 tal files die in totaal ongeveer 4GB zijn. Deze hebben de extentie .VOB; eventjes hernoemen naar .mpg en ze spelen wel.
Voor mp4 heb ik gemerkt dat de bitrate tamelijk laag moet blijven, als je deze verhoogt om de kwaliteit te verbeteren spelen ze niet.
Als je een Apple hebt is het helemaal makkelijk. Kies altijd "Apple TV" 720 bij de conversie en je hebt het optimale beeld. Maximaal beeld toch bij .mts bestanden in de avchd boom, maar dat is een andere kwestie
Het is eigenlijk diep triest dat je eerst weer die bestanden om moet zetten naar een voor Sony Bravia geschikt formaat. Logisch dat Sony steeds meer terrein verliest tov Samsumg. Het lijkt wel dat daar betere software engineers zitten. In ieder geval een consumenten afdeling die de klant beter begrijpt.
Nog even een tip: Gebruik een media tank en zet deze in het netwerk. Via DNLA-kun je dat bij de films komen die je wilt afspelen. Zo'n media tank heeft vaak ook een usb-aansluting waar je zo een film kunt inpluggen.
Blijft dan wel het feit dat je het selecteren van films video, foto moet doen mbv. de afstandbediening van de mediatank. Je hebt in dit geval niets aan de mooie Bravia menustructuur.
Mogelijk dat er nog eens een frimware update komt van je tv, waardoor het net zo gemakkelijk moet zijn als bij een Samsung.
Ik heb mijn KDL-40EX521 met de draadloze Sony USB dongel in mijn netwerk hangen en kan dus gewoon vanaf de TV mijn latop benaderen en avi op mijn Tv afspelen, en kan ook vanaf mijn laptop rechtsklikken op een avi en dan de optie "afspelen met" waarna m'n Tv binnen een paar tellen overschakelt naar de avi en dan afspeeld.
Heb net een 40ex721 met ingebouwde WIFI gekocht en krijg er geen AVI mee aan de praat. Hoe groot zijn de AVI bestanden die je afspeelt op je EX 521 ?
Heb reeds geprobeerd een kleiner AVI bestand (0.95 gb) te herbenoemen tot MP4 en hem te openen van in de windows explorer (rechts klikken/afspelen met Bravia) maar krijg in beide gevallen een foutmelding 'er is een fout opgetreden op het apparaat'.
Heb ook geprobeerd XBMC te installeren, Die wordt herkend door de Bravia, maar vindt geen speelbare bestanden (geen video/foto/muziek)
Hallo ZepLeFrique: hoe zet je de schermbreedte op 720?