annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat is je favoriete lens of camera?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wat is je favoriete lens of camera?

Wat is jullie favoriete of meest gebruikte lens?

Wat is jullie top 3?

Of welke lens of camera zou je hééééééééééél graag willen?

 

Ik vind het moeilijk om één favoriete lens aan te duiden, maar wellicht is dat de Zeiss 85mm F1.4 :laughing:

Deze lens is niet zo optisch perfect als de 135mm F1.8, maar zeer scherp, zeer mooie bokeh, erg lichtsterk. De AF is wel matig/zwak, Internal focus had een pluspunt geweest, geluid van scherpstellen is luid en in volle zonlicht wat klassieke lensabberaties. Maar desondanks mijn meest gebruikte en favoriete lens.

 

Daarnaast ben ik enorm fan van de 135mm F1.8, optisch nagenoeg perfect maar een stuk zwaarder en groter. Een 55mm F1.8 gebruik is nog niet zo heel lang, maar ben ik wel enorm fan van!

 

Als ik nog 1 lens zou moeten kiezen voor een zoom, dan is mijn meest gebruikte lens een Minolta 17-35 F3.5...geweldig lensje!

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
22 ANTWOORDEN 22
Esmoreit
Ontdekker

Minolta 200mm f2.8
Ongelooflijke kleuren! Iedereen denkt steeds dat ik filters over mijn foto's plaats maar het is gewoon de lens zelf...

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Minolta's zijn echt heel nice lenzen é Esmoreit :wink:

 

Waar ik mij tegenwoordig ook erg mee amuseer, is de Fisheye adapter voor de 16mm voor NEX...

Fisheye geeft echt leuke vervorming om mensen mee te fotograferen, maar vrouwen zijn er minder dol op heb ik al gemerkt :tongue:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Ralipo
Ontdekker

Inderdaad een moeilijke vraag om te beantwoorden! Vooral ook omdat ik nog niet zo heel lang bezig ben met fotografie.

Van de lenzen die ik heb, en heb kunnen testen vind ik als zoomlens de tamron 28-75 f2.8 ideaal als all round lens. Dit gebruik ik dan ook als vervanging voor de kit lens.
Verder beschik ik ook over de minolta 17 - 35 f2.8 en ik moet zeggen suuuuper scherp voor die prijs!

 

Maar de lenzen die ik niet heb en héél graag wil hebben: sony 135 f1.8. Prachtige lens, extreem scherp, mooie bokeh,.. echt wauw gewoon! enkel duur prijskaartje

De 85 f1.4 is ook heel nice, maar ik vind het te duur voor de vele flaws die het bevat (zoals je zelf hebt vermeld). En vermits ik van plan ben om naar full frame over te schakelen (ben momenteel in het bezit van een a58) past deze lens ook niet zo goed bij me. Ik heb een sony 50 mm f1.8 (voor crop), enorm scherp maar ik moet vaak te dicht bij het onderwerp komen, en dat zou ik met de 85 op een full frame dus ook hebben. 

Verder wil ik echt super graag een full frame fish eye lens, maar die van sony is redelijk duur met AF, samyang lijkt dan de optie met MF maarja, zit hier nog met wat twijfels..

 

Over de camera die ik écht wil hebben is het zeker en vast moeilijk om iets te zeggen. Sinds ik in contact ben gekomen met full frame camera's MOET ik er een hebben! Enkel dewelke? ik vind de a99 zalig, maar kan niet leven met de locatie van de scherpstel punten, en de a7II is E mount en daar ben ik nog niet direct voor te vinden. 
Dus ik wacht op de opvolger van de a99, die er echt wel mag gaan aankomen :D! Hopelijk voldoet hij aan men verwachtingen, scherpstelpunten zoals op de a77II en deze keer over de HELE sensor ipv centraal. Ben écht benieuwd naar wat sony gaat uitbrengen, als die goed is blijf ik bij A mount en koop ik hem meteen :grin: 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej @Ralipo

 

Ik was toevallig een A99II topic begonnen hier... Ben ook erg benieuwd!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
NEXBert
Bijdrager

Als ik momenteel één lens MOET kiezen, is het een 200mm F2.8 van Minolta. Enerzijds uit respect, omdat deze lens uit 1986 nog steeds kan concurreren met de huidige genaratie toplenzen. Anderzijds omdat de prestaties gewoon steengoed zijn: scherp in het centrum én de hoeken vanaf F2.8 in combinatie met de 'typische Minolta kleuren'. Wat wil je nog meer? Het compacte design en relatief lage gewicht maken dat deze lens tot op heden, in mijn ogen, de meest praktische (en beste 200mm) telelens op de markt.

https://www.facebook.com/bertdellafaille
profile.country.BE.title
Zofieke
Lid

Mijn favoriete lens is wellicht de 135mm f1.8 van Zeiss! Misschien geen alledaagse lens, maar super scherp en prachtige bokeh! Ook geweldig om details mee te fotograferen aangezien je al van erg dichtbij kan scherpstellen. :slight_smile:

Esmoreit
Ontdekker

Past misschien niet zo heel goed in het rijtje, maar de Sony SAL50 F18 vind ik ook enorm goed voor zijn prijs.
Het was mijn eerste prime lens en ik heb er enorm van genoten (en ik geniet er nog van)

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Waarom zou die niet passen? Hoeft lang niet allemaal G of Zeiss te zijn! :wink:

 

Mijn eerste lens met vaste brandpuntsafstand was de Minolta 50mm F1.7 RS...naar moderne standaarden echt niet zo fantastisch, maar heb ook enorm veel plezier beleefd aan die lens!

 

Goedkope lenzen geven vaak meer plezier, omdat je ze overal durft meenemen zonder angst dat er iets mee gebeurt :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Mijn top drie aan lenzen is in willekeurige volgorde:

 

cz 85 mm

cz 50 mm 1,4

Zeiss 55 mm 

 

Verder op het moment veel aan t hobby'en met de 50 en 100 mm 2,8 macro.

 

85 mm blijft mijn favo lens voor portretten, maar dat komt misschien ook omdat ik de 135 mm nooit gebruikt heb... :slight_smile: