annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat is je favoriete lens of camera?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wat is je favoriete lens of camera?

Wat is jullie favoriete of meest gebruikte lens?

Wat is jullie top 3?

Of welke lens of camera zou je hééééééééééél graag willen?

 

Ik vind het moeilijk om één favoriete lens aan te duiden, maar wellicht is dat de Zeiss 85mm F1.4 :laughing:

Deze lens is niet zo optisch perfect als de 135mm F1.8, maar zeer scherp, zeer mooie bokeh, erg lichtsterk. De AF is wel matig/zwak, Internal focus had een pluspunt geweest, geluid van scherpstellen is luid en in volle zonlicht wat klassieke lensabberaties. Maar desondanks mijn meest gebruikte en favoriete lens.

 

Daarnaast ben ik enorm fan van de 135mm F1.8, optisch nagenoeg perfect maar een stuk zwaarder en groter. Een 55mm F1.8 gebruik is nog niet zo heel lang, maar ben ik wel enorm fan van!

 

Als ik nog 1 lens zou moeten kiezen voor een zoom, dan is mijn meest gebruikte lens een Minolta 17-35 F3.5...geweldig lensje!

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
22 ANTWOORDEN 22
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Oh leuk! Je hebt zowel de 50 als de 55! Wat vind je van die twee? De ene is lichtsterker maar echt een beest, de andere veel compacter (en scherper en beter contrast lijkt me)...De 55 vind ik elke euro waard, maar de 50 vond ik altijd nét iets te duur? :thinking: 

 

Ik was vroeger fervent met macro bezig, heb zowat elke macrolens van Sony/Minolta gehad (of heb nog) :slight_smile:

 

Onlangs de FE90mm macro geprobeerd, moet je zeker ook doen! 

Op AF-snelheid na, echt waanzinnig goed! :thumbsup:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

Heb mij ooit uit pure armoede :cool: via ebay een Minolta Rokkor 50 mm 1.7 (19€, verzending inbegrepen) aangeschaft en die lens gaat bijna niet meer van mijn camera.
Deze lens voelt gewoon goed aan en via het inzoomen perfect scherp te stellen.
Dankzij het handmatig scherpstellen voel ik me ook een betere fotograaf :devil:

Ik heb me ondertussen (voor een habbekrats)  nog enkele van die oude lenzen aangeschaft !!!

Ik kan het jullie echt aanraden, kostprijs is belachelijk en het resultaat is zeer bevredigend.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

19€ inclusief verzending? Sweet deal :nauseated_face:

 

Je hebt helemaal gelijk, zeker met de A7II zijn dat lenzen die super goed samen werken: focus peaking, scherpstelvergroting, beeldstabilisatie...die lenzen kunnen meer dan waar ze ooit voor bestemd waren!

 

Welke adapter gebruik je Zicolas? Waar gekocht? Ben al tijdje aan't rondspeuren, hier en daar vind ik wel iets interessant, maar mss moet ik beginnen met een adapter. 

 

Hoewel ik geen MD-lenscollectie wil starten want dan komt er weer geen einde aan...

 

Of ben ik de enige met een eeuwige lens-lust? :tongue: Ik weet dat er sowieso nog een paar hier op het forum zitten die nieuwe lenzen speuren :tongue: 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

Ik weet niet meer precies waar maar deze is gelijkaardig:

 

http://www.benl.ebay.be/itm/Quality-Minolta-MD-SR-Lens-to-Sony-NEX-E-Mount-Adapter-/111619637569?pt=...

 

Ik wou er gewoon niet teveel geld aan uitgeven omdat ik niet wist wat de resultaten zouden zijn.

Eigenlijk gewoon een adapter zonder glas en contacten.

Heb toen ook nog een M42 adapter en een minolta AF aangekocht welke ik ook gebruik met oude lenzen, o.a de befaamde "minolta beercan".

 

Eén tip voor kopen op ebay: koop liefst bij landen als België, Nederland, Duitsland en Engeland.

Vooral de Duitse zijn betrouwbaar (met uitgebreide documentatie) en snel in leveren

 

 

profile.country.BE.title
everaertbea
Lid

Een favoriet kiezen is steeds moeilijk. Mijn Tele 70-300 mm 4,5f tamron is super maar een zoomlens waar je niet alle dagen mee rondloopt. De keuze zit ergens tussen mijn tamron 60 mm 2f die erg verslavend is eenmaal ze op mijn toestel zit: allround lens en echt niet zo beperkend tot macro en portret zoals ik aanvankelijk dacht, en, mijn Sony 10-18 mm 4f die meestal op mijn nex toestelletje zit. Als ik echt naar een eiland moet met 1 lens dan ga ik voor de tamron 60 mm. Gelukkig komt het niet zo ver en mag ik verder genieten van mijn weliswaar beperkt arsenaal maar veel plezier leverende lenzen. B.E.
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Nou wat gek @Portmixus ik had je reactie op mijn post even over het hoofd gezien... Tsja.... die 50 mm Zeiss ben ik nog steeds wel heel erg blij mee, weet niet precies hoe t moet omschrijven, maar die heeft een bepaalde zachtheid zonder dat het ten koste gaat van de scherpte.

 

De 55 mm gebruik ik op de A7r, dus die is denk ik per defenitie wel scherper, maar ook iets harder. Gebruik ze allebei ook wel voor portret en dan vind ik de 50 mm toch wel iets hebben wat de 55 mm niet heeft. 55 mm is echt een toplens en het is denk ook meer gevoel dan iets anders dat ik soms de 50 mm de voorkeur geef. 

 

Jaaaa de 90 mm macro, daar wil ik ook wel eens mee spelen!

profile.country.NL.title
javanam68
Ontdekker

Ik heb de 135F1.8 van Carl Zeiss al enkele jaren in bezit en vind dit een zeer degelijke lens.

Maar sinds ik de 70-400G lens heb gebruik ik de Zeiss bijna niet meer.

De kwaliteit die de zoom leverd kan nog best de Zeiss evenaren.

Ik had de A77 en daar vond ik de Zeiss scherper maar nu heb ik de A99 en die geeft toch veel scherpere foto's.

Vooral als je op de foto inzoomt op de PC dan zie je pas hoeveel meer detail een Full frame heeft t.o.v. een crop sensor.

De Zeiss stelt redelijk snel scherp maar is zeker niet geruisloos, veel voor turnen en badminton gebruikt op plaatsen waar je niet mag flitsen.

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum @javanam68!

 

Leuke eerste post en je bent lang niet de enige die de 70-400 geweldig vindt :wink:

De A99 kostte 2,5x de prijs van de A77 bij introductie, gelukkig maar dat we het verschil zien! :laughing:

 

:thumbsup:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Ik heb vandaag mijn SEL90M28G geprobeerd. Wat een bokeh!!!!

Met amicale groet,

Marc
anserva93
Lid

Misschien een rare reactie, maar mijn favo is hetgene ik bij me heb. Ik neem nooit "alles" mee, maar maak een keuze en daar ga ik het dan mee doen die dag.