annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat is je favoriete lens of camera?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wat is je favoriete lens of camera?

Wat is jullie favoriete of meest gebruikte lens?

Wat is jullie top 3?

Of welke lens of camera zou je hééééééééééél graag willen?

 

Ik vind het moeilijk om één favoriete lens aan te duiden, maar wellicht is dat de Zeiss 85mm F1.4 :laughing:

Deze lens is niet zo optisch perfect als de 135mm F1.8, maar zeer scherp, zeer mooie bokeh, erg lichtsterk. De AF is wel matig/zwak, Internal focus had een pluspunt geweest, geluid van scherpstellen is luid en in volle zonlicht wat klassieke lensabberaties. Maar desondanks mijn meest gebruikte en favoriete lens.

 

Daarnaast ben ik enorm fan van de 135mm F1.8, optisch nagenoeg perfect maar een stuk zwaarder en groter. Een 55mm F1.8 gebruik is nog niet zo heel lang, maar ben ik wel enorm fan van!

 

Als ik nog 1 lens zou moeten kiezen voor een zoom, dan is mijn meest gebruikte lens een Minolta 17-35 F3.5...geweldig lensje!

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
22 ANTWOORDEN 22
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

@anserva93 Maar je hebt sowieso toch 1 favoriet als je echt moet kiezen? Stel al je materiaal wordt gestolen en Sony geeft je 1 lens en je hebt geen geld om andere lenzen te kopen... :nauseated_face:

En je moet kiezen tussen de lenzen die je in bezit had :wink:

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
anserva93
Lid

Hahaha! Ja, die is goed!

 

Dan de A99 met de 50mm f/2.8 macro.

 

(Gelukkig ben ik ook nog aardig verzekerd ... :wink:

profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Klopt.

Ieder ding zijn lens.  Je weet vooraf wat je gaat doen en maakt de beste combinatie.

 

Maar dat is geen antwoord op de vraag: wat is je favoriete lens of camera. Quod certe non.

Ikzelf kan moeilijk anders dan mijn A7R als beste camera aan te prijzen, zonder te weten wat ik mis in de andere. Gezien het gebrek aan stabilisatie in het huis zelf staat ik vaak in dubio welke lenzen ik best zou aanschaffen.  Tot op heden heb ik dus enkel lenzen gekocht met beeldstabilisatie (SEL).  Ik heb er inmiddels 4 (SEL2470Z, SEL70200G, SEL24240 en SEL90M28G).  

Het meeste geniet ik van de 70200.  

De macro ontdek ik inmiddels en ik denk dat ik daar best tevreden van zal zijn.  

De 2470 is een allrounder die mij veel plezier biedt qua shooting van social events, architectuur en landschapsfotografie.  

De 24240 is de vacantielens die moet voorkomen dat ik meer materaal dan 1 camera met & lens moet meesleuren. 

Eigenlijk koop ik met mijn verstand (weet wat je wil doen) en dan met gretige ogen!

Op mijn lijstje staat nog een birdwatcher (ik dacht eerst een SAL te kopen maar wacht gelet op het advies van Amfion op de SEL die waarscchijnlijk begin volgend jaar gepresneteerd wordt).

Tot slot droom ik van enkele vaste brandpuntslenzen.  Ik kan er wel enkele opnoemen die ik zo wil (SEL55F18Z en SEL35F28Z als eerste).

Vandaag ben ik nog niet toe aan het testen van oude G-Minolta's of niet-Sonymerken met LA-EA4).  Ik zou graag iemand ontmoeten die mij ervaringsgewijs daarbij kan bijstaan en niet spreekt vanuit horen zeggen.  Ik ken nauwelijks amateurs die het durven te doen.  Dus misschien een goede vraag om iets nieuws mee te starten.

 

Ik kijk alvast uit naar je arsenaal en je wensen in functie van opzet ...

 

Gtz,

 

Marc

Met amicale groet,

Marc