Deel jouw ervaring!
Al sinds de aanschaf problemen. Geluid van sub(die overigens 30 cm van de bar staat) valt vaak weg. Ook het geluid (van de later ontvangen) achterspeakers valt dan tegelijkertijd uit. Groene lampjes branden wel en software geeft aan een goede BT connectie te hebben. Soms werkte een harde reset of stekker eruit en erin. Nu ook niet meer na de aanschaf van een BT Sony platenspeler. Basslijn en achterspeakers vallen soms dus uit tijdens muziek. Zowel via alleen cast, BT, HDMI als jackingang. Er loopt een dossier bij Sony die het probleem niet herkend. Vreemd! Wie heeft hier meer last van? Sony wil de set alleen onderzoeken als ik deze naar de winkel of Spijkernisse(Sony support) breng (beide ver weg van mijn huis). Daarnaast ben ik dan mijn geluid maanden kwijt en heb ik het risico dat zij het probleem niet erkennen. Geen pickup and return beleid of leentoestel. Ik wil het netjes oplossen met Sony, maar Sony laat me zitten met een probleem terwijl ik er niets aan kan doen. Wie herkent dit probleem?
Ook ik had deze irritante drops.
Had bijna de boel verkocht om zo weer terug te gaan naar BOSE. Dacht eerst dat het aan Ziggo lag. Toen ik dit las.
Ik heb nu de instellingen van RonMeuldijk geprobeerd en dit lijkt te werken. Zie zijn instellingen op pagina 2. Een bekabelde oplossing lijkt te werken op de Engelstalige forums maar daar wilde ik net vanaf.
Beetje vreemd dat Sony zo slecht hierop reageert.
Beste heren,
Ook ik had ervaring met de bovengenoemde probleem, met name nadat ik mijn sub van positie had veranderd van rechts vd tv naar links vd tv. Je zult nu denken wat een onzin. Maar is het misschien een idee dat de apparaten beter werken als ze aangesloten zitten op 1 elektra groep?
Mijn linker stopcontact is namelijk van een ander groep. Achter de tv (soundbar) rechts vd tv (subwoofer) en rechts achter de bank (rear speakers), zijn nu allemaal aangesloten op 1 dezelfde elektra groep.
Ik moet zeggen dat dit voor mij behoorlijk heeft geholpen. Ik heb geen drops en connectie problemen tot dusver (denk ruim al
een maand). Ik hoop dat dit echt zo aanhoud, want ik geniet zoveel meer van het geluid dan dat die rear speakers heletijd wegvallen.
Als ik deze op transmitter zet heb ik helemaal geen geluid? Dan moet ik ineens bluetooth apparaten koppelen ??
Ik heb/had ook dit probleem en ik denk de oplossing te hebben.
Ik heb ontdekt dat de soundbar met woofer en draadloze achterspeakers in het 5ghz gebied communiceert.
Ik heb het 5ghz wifi signaal van mijn Ziggo modem uitgeschakeld en heb nu al meer dan een maand geen enkel probleem meer gehad met de set.
Ik zeg niet dat dit de oplossing voor iedereen is maar wellicht helpt dit hij een aantal mensen.
Zo zeg, nooit aangedacht dat het 5ghz wifi signaal een stoorbron kan wezen.
Bedankt voor de tip,
73's
Dit gaan we gelijk even proberen!! Nice tip Hoop dat het werkt, want zodra de soundbar normaal werkt is het echt een leuk ding met mooi geluid..
Ik ben erg benieuwd of mijn oplossing jullie ook heeft kunnen helpen.
Zou graag een reactie van jullie zien.
Gewoon effe de subwoofer betraden. Probleem definitief opgelost....
Ik heb ook Ziggo!