annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49X8307 valt zomaar uit en start weer op? / Reboot?

ReneArk
Ontdekker

KD-49X8307 valt zomaar uit en start weer op? / Reboot?

Beste communityleden/Beste Sony,

Sinds een paar dagen hebben wij de KD-49X8307C. Netjes geinstalleerd, de nieuwste firmware, alle updates geinstalleerd en 'bekabeld' op internet aangesloten. Ziggo abonnement had ik al. Nu valt de TV regelmatig uit om vervolgens weer op te starten. Het lijkt erop alsof de TV gewoon helemaal opnieuw opstart/reboot. Ook schakelt hij langzaam naar een andere zender. Vooral het zomaar uitvallen is gewoon ontzettend waardeloos. Dit ben ik niet van Sony (Bravia) gewend. We hebben de oude Bravia nog en die had hier nooit last van. Wat is hiervoor de oplossing?

23 ANTWOORDEN 23
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de community,

 

Heb je al wat rond gelezen in de community?

Dan ben je waarschijnlijk dit topic tegengekomen.

 

Er is dus een speciale Sony update (zijn we gewend :wink: ) voor AndroidTV 2015 voor de gebruikers op het "oude" Ziggo Digitale netwerk deze is alleen te vinden via de ondersteunings pagina.

 

suc6,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
ReneArk
Ontdekker

Dank je voor je reactie. Topic ben ik inderdaad tegengekomen. Wat mij opvalt is dat er niet echt een definitieve oplossing is voor het probleem. Ik heb de speciale Sony update reeds geinstalleerd. Meer updatet dan dit kan volgens mij niet. Ik overweeg sterk het apparaat terug te brengen naar de winkel. Er moet toch een oplossing zijn?

ReneArk
Ontdekker

Ook het langzaam schakelen blijft en de infobalk blijft gewoon staan. Uiteraard weg te krijgen door op het i-knopje te drukken. Echter, het moet automatisch verdwijnen... toch...?

 

We kunnen met de raket naar de maan en terug én er zijn serieuze plannen om Mars te veroveren. Dan moet de productie van een normaal werkende t.v. niet zo moeilijk zijn.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er komt eerdaags (ik noem geen datum :thumbsup: ) als het goed is een update aan, ofdat in deze update alle problemen zijn opgelost zou dan blijken. Zoals je misschien al gelezen hebt doen de meeste problemen voor op het "oude"  gamele Ziggo Digitale netwerk, hier op "oud" UPC geen enkel probleem met de bovengenoemde problemen. Het Reboot probleem is als het goed is in v2333 opgelost, het blijven staat van de info balk is mogelijk in de volgende update.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Sorry als ik inbreek in je topic maar ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met een Bravia 50 inch W805C. Waarschijnlijk zit er tussen jouw tv en de mijne qua software weinig verschil behalve dat jij een 4K scherm hebt. 

 

Ik heb ook gecheckt of er software voor mijn tv beschikbaar is maar er staat als je PKG2.287.0010EUA hebt dat je dan al de meest recente hebt. Dus of ik dan met die V233 geholpen ben betwijfel ik. Er staat wel wat die V233 het probleem op zou moeten lossen maar ik heb het nog steeds 😞 Als ik op updates controleer dan zegt de tv ook niet dat er nog een nieuwere versie is. 

 

Wat te doen? Ik sta ook bijna op het punt om met de TV terug te gaan! 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@peterbravia

 

Waarschijnlijk ben je er al achtergekomen met het doorlezen van de diverse topics over de spontane Reboot dat de v2333 dit oplost, maar deze update alleen via de ondersteuningspagina van je toestel via een pc of laptop is te downloaden om daarna op een USB-stick te zetten, om vervolgens de update via de USB-stick te installeren.

 

Suc6,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ok, ik las dat inderdaad dat het via USB was maar als ik de Help volg om te controleren of ik de laatste versie heb komt dat wel overeen qua nummer wat ik al heb. Schijnbaar lopen de online updates dus niet synchroon met de versie die je via de ondersteuningspagina download op USB (die v233)? 

 

Ik ga het via die route proberen en kijken of dat het verhelpt. Laat het weten! 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er staat toch ALLEEN via de ondersteunings pagina te updaten. Gaat maar van het positieve uit, waarschijnlijk is het reboot probleem hierna opgelost. Het bestand is wel 1.1Gb groot om te download-uitpakken-overzetten-installeren, ben je wel een uurtje minimaal meebezig.

 

Suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Jaja, ik kan lezen hoor :slight_smile: Maar als je de stappen nauwkeurig leest staat dit er ook:

Als ik vervolgens die controle op firmware doe staat er:

  1. Zet de tv aan en druk op de toets HOME op de afstandsbediening om het menu Home weer te geven
  2. Navigeer naar HELP > Settings (Instellingen) en druk vervolgens op Enter.
  3. Op het tv-scherm verschijnt het versienummer van de firmware als volgt: SOFTWARE VERSION vXXXX (Softwareversie vXXXX) - als het versienummer PKG2.287.xxxx of hoger is, hebt u al de meest recente firmware

Mijn versie nummer was al hoger dus het leek alsof ik niet hoefde te upgraden. Ik heb je advies toch gevolgd en de update gedownload en via usb-stick toegepast en dat is gelukt. De komende dagen kijken of het geholpen heeft of niet. Gisteravond is het in ieder geval niet weer voorgekomen.

 

Wederom bedankt voor het meedenken! Nu nog die irritante info balk weg na elke keer zappen. Daar komt binnenkort weer een update voor las ik ...pfffff