annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update AndroidTV 2015 13-10-2015

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Firmware update AndroidTV 2015 13-10-2015

Vandaag (13-10-2015) is er een nieuwe firmware (OTA5) update beschikbaar.

 

Met de volgende verbeterde of nieuwe items:

 - HDR overview

 - HDMI 3G/6G 4K 50p/60p

 - Support of Android profile

 - Extern HEVC 2K/4K Broadcast and Astra

 - Playstion Video

 - Support Doldy Digital+ and Soundstream

 - Canal sortering for Sony Editor

 - XAVC 29p support

 - Viewing tuner

 - HDMI Lipsync

 - Green screen

 - 3D Glass paring

 - 5.1 Audio using Netflix, Videoland and Plex

 - Incorrect Dutch words display

 - TV Reboot with Ziggo and CAM Card

 - 5.1 Audio output when using Ziggo Cable signal with CI+

 - Meerdere verbeterdingen Android Operation System o.a. snelheid

 

Houd er rekening mee dat het updaten van een AndroidTV nog al wat tijd vergt, het bestand is groter dan 1.1GB. Voordat de update gedownload is en geinstalleerd is ben je waarschijnlijk een klein uurtje verder.

 

Voor het einde van dit jaar (2015) komt volgens de prognose OTA6.5 beschikbaar met mogelijk o.a. de volgende nieuwe items:

 - HDD Record

 - PIP and PAP

 - Twin Tuner

 - 4K Astra Test signal support

 - Amazon Video support

 

Schrijf u in voor toekomstig updates

 

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
33 ANTWOORDEN 33
raymundsibbes
Ontdekker

Ik kijk sinds twee weken via de horizon box van ziggo en ondervind geen problemmen meer , maar nu met deze update heb ik het weer geprobeerd via de Ci+ module van ziggo en tot mijn verbazing staat het beeld na een half uur kijken naar RTL 4 weer vast !!!!!!!! en heb hem aan de achterkant uit moeten zetten om er weer beweging in te krijgen dus is het probleem met deze update niet opgelost.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben benieuwd naar je signaalkwaliteit/sterkte, de Horizonbox staat er ook nog bij.

Wat doen de FTA SD-kanalen (zonder CI+ module) eigenlijk?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
raymundsibbes
Ontdekker

Signaalkwaliteit is 100 en signaalniveau is 85 bij RTL4 en bij Ned 1 zonder Ci+ het zelfde kwaliteit en niveau.

Horizonbox zit op aparte kabel .

Ik heb van ziggo een nieuwe aansluiting gehad en daar is gelijk een versterker/verdeler bij geplaatst.

 

profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Nieuwe update werkt inderdaad stukje beter alleen is nu Digitale TV (Ziggo DVB-C Quantis 1.3 CI+) iets minder stabiel dan met 2333. Gisteren avond 2x gehad dat bij het kijken naar bijv RTL 4 na een uurtje of 2 opeens hele tv vasthangt en nergens meer op reageert. Enige oplossing was van stroom afhalen.

mxhans5
Lid

Ik heb de firmware update op m'n KD55X8509c geïnstalleerd.

Erg blij met Netflix 5.1 geluid en ook de 'lipsync' (HDMI ARC) lijkt nu in orde.
Uit de Youtube app krijg ik echter géén 5.1 geluid. Is dit normaal of moet er nog een instelling veranderen?
Bij zappen blijft de infobalk soms wat lang staan (12 seconden), maar als ik vanuit de gids kom blijft hij gewoon nog steeds staan en moet handmatig uitgezet worden. Jammer, maar niet het ergste.

 

De grote 'manco' die ik gisteravond tegenkwam was de volgende:
De TV speelt, ik druk op de NETFLIX-knop, ik hoor het TV programma gewoon doorgaan terwijl Netflix opstart, maar dat eindigt in een foutmelding. De enige manier die toen werkte was het uit- en aanzetten, waarna ik via de 'home' knop naar Netflix ga.
Blijkbaar wordt de TV-digitaal-app niet (goed) afgesloten.

 

Ter info:
KD55X8509c firmware 13-10-2015
aangesloten op Marantz SR6005 met ARC.
Ziggo CI+ (Smit) kaart.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Na het installeren van de update "alweer" nog geen last van het uitvallen digitale signaal, heb er alweer 2 meldingen erover gezien. Zelf hier aan deze kant dat het casten niet meer werkt, volgens enkele op Tweakers is de oplossing een reset, maar helaas is dit niet de oplossing. Vanavond maar eens terug naar fabrieksinstellingen, wat volgens andere de oplossing is.

 

Wordt vervolgd,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mxhans5
Lid

Ook een 'factory reset' gedaan. 

Casting leek heel even terug te zijn, maar nadat ik een poos met alle andere instellingen bezig geweest ben, kon te TV weer niet gevonden worden. Het lijkt toch een echte vervelende 'bug' te zijn in de nieuwe software.

 

ralph1976
Lid

Hier ook een update gedraaid en vervolgens de televisie gereset (fabrieksinstellingen).

Voorlopige bevindingen:

 

- info balk verdwijnt netjes (maar niet altijd)

- Kan niet meer casten, kan casting apparaat niet meer vinden.

- Schakelen tussen de zenders lijkt wel wat vlotter te gaan.

- Onder Discover zit wat meer gestopt.

 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

ook hier gisteravond op de KD-55X9005C geinstalleerd.

 

4K ontvangst op ASTRA werkt al. Dus Fashion 4K, Inside UHD en nog een kanaal in 4K nu te ontvangen. Vanavond nog even verder zoeken naar overige kanalen.

 

Echter, na de install die 45 minuten duurde was de eerste melding dat de CI+ niet wilde werken. 3 keer module eruit en er weer in wilde niet helpen. Een volledige reboot was nodig.

 

De info balk blijft nog steeds op verschillende kanalen staan. Dus niet opgelost.

 

De optie volgens Sony helpdesk dat je aan kan geven dat de TV na een reboot direct naar de vooraf ingestelde input gaat, zit er toch echt niet in of is niet te vinden. Vandaag maar wel contact met SONY hierover opnemen.

 

TV blijft nog steeds 29W vermogen trekken als deze in Stad-by staat. ook na uren niet gebruikt te zijn. Wordt nog een dure TV. Alleen tekker eruit is hiervoor de oplossing (en er ook uit laten).

 

Vanavond testen of geluid nu goed blijft werken.  

 

En hoe doe je de volledige Factory Reset? Want vorige keer dat ik dit deed was alleen Android volledig terug naar af, maar alle kanalen zaten nogsteeds in de TV. Dus hoe helemaal terug naar AF?