annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update AndroidTV 2015 13-10-2015

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Firmware update AndroidTV 2015 13-10-2015

Vandaag (13-10-2015) is er een nieuwe firmware (OTA5) update beschikbaar.

 

Met de volgende verbeterde of nieuwe items:

 - HDR overview

 - HDMI 3G/6G 4K 50p/60p

 - Support of Android profile

 - Extern HEVC 2K/4K Broadcast and Astra

 - Playstion Video

 - Support Doldy Digital+ and Soundstream

 - Canal sortering for Sony Editor

 - XAVC 29p support

 - Viewing tuner

 - HDMI Lipsync

 - Green screen

 - 3D Glass paring

 - 5.1 Audio using Netflix, Videoland and Plex

 - Incorrect Dutch words display

 - TV Reboot with Ziggo and CAM Card

 - 5.1 Audio output when using Ziggo Cable signal with CI+

 - Meerdere verbeterdingen Android Operation System o.a. snelheid

 

Houd er rekening mee dat het updaten van een AndroidTV nog al wat tijd vergt, het bestand is groter dan 1.1GB. Voordat de update gedownload is en geinstalleerd is ben je waarschijnlijk een klein uurtje verder.

 

Voor het einde van dit jaar (2015) komt volgens de prognose OTA6.5 beschikbaar met mogelijk o.a. de volgende nieuwe items:

 - HDD Record

 - PIP and PAP

 - Twin Tuner

 - 4K Astra Test signal support

 - Amazon Video support

 

Schrijf u in voor toekomstig updates

 

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
33 ANTWOORDEN 33
ralph1976
Lid

In je instellingen>opslag kan je terug naar fabrieksinstellingen geloof ik.

Er is ook nog een instelling om terug te gaan naar het eerste gebruik.

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Heb ook de nieuwe software. Zappen gaat sneller, maar er zit een adertje onder het gras. Vastlopers, plus na enige tijd  reageerd de tv niet meer op de remote. Het geluid blijft aan in standby of bij netflix, als netflix het doet. Als je de tv uitzet naar een reboot dan is er een tikkend geluid .Nu moet het stroom eraf als de tv niet in gebruik is. Vertrouw in toestel heb ik niet meer. Heb de winkel gebeld en die zeggen dat het regent klachten over sony android. Dit wordt sonys androidgate.

Heb contact met sony gehad, antwoord, doe even een reset. Typisch .

Greenscreen/blackscreen, reboots , ci+/ziggo, hdmi hotswap, vastlopers, traage interface, netfix nietstarten en nog meer.

Het is tijd voor en andere aanpak, software updates gaat het niet oplossen.

 

fixmeplease

mauricebuiten
Ontdekker

Sinds de update reageert de afstandsbediening niet meer na een tijdje, dan kan ik het volume niet meer regelen of van zender wisselen

TV loopt telkens vast. 

Enigste dat helpt is de TV van stroom halen en opnieuw opstarten, maar na een paar minuten weer hetzelfde probleem.

Dit is niet de kwaliteit die ik gewend ben van Sony.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@All,

 

Geen GoogleCast, geen TV-Sideview, afstandsbediening werkt na verloop van tijd niet meer (230V stekker eruit) regelmatige vastlopers enz.

 

Volgens het laatste nieuws zijn er wereldwijd problemen met de laatste firmware. Sony is nu samen met Google bezig opzoek naar een oplossing. Al voorgesteld om de v2333 te upgraden naar v2606 en deze online tijdelijk te zetten.

 

Mijn advies is om even te wachten om deze (v2605) update te installeren

 

wordt helaas vervolgd,

toch een fijn weekend toegewenst,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

Ik leef met je mee, ik heb vanavond al voor de tweede keer de stekker eruit
moeten trekken.
De tv loopt gewoon vast een de afstand bediening reageerd dus gewoon niet.
Ik heb selectro service gebeld een er komt een snelle update voor, we
zullen zien. Sony blijft weer still?
Ik will eigenlijk mijn geld terug, ik heb de 55x9305c een heb meer dan
3000euro beltaald voor deze allende.
Onze tv is 12 weken oud en heeft nog nooit goed gefunctioneerd..

Fixmeplease
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Fixmeplease

 

Het blijft echt niet stil vanaf Sony zijn kant, achter de schermen is Sony samen met Google maar ook met gebruikers hard bezig om de ontstaande problemen op te lossen, dit heeft natuurlijk wat tijd nodig.

 

Naar aanleiding van de vastlopers, vanavond de CI+ module verwijderd, we kijken nu dus naar de vrije SD kanalen (931), analoog is in 2015 n.v.t. op de 55X8509c.

 

Tijdens het schrijven hebben we weereens een vastloper gehad en het toestel starten zelf opnieuw op.

Er werd gezapt en in de "guide" gekeken, ter verduideling nog steeds zonder de CI+module

 

Wordt vervolgd,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Hier ook al 2 maal een vastloper gehad op de 55x9005c. Alleen hoef ik de stekker er niet uit te halen. ALs ik de powerknop op de afstandbediening ingedrukt houd voor 15 sec, dan krijg ik de melding dat hij gaat herstarten. Daarna doet hij het weer.

 

Wel heel vervelend is dat je bij iedere zender wissel de melding krijg over het schermformaat.

 

Ander vreemd iets is het volgende: Heb op de "algemene Satelliet" alleen de 4K kanalen geladen. Deze beginnen bij kanaal 0101. Nu heb ik op 0101 Fashion 4K gezet. Als extra kanaal krijg je dan ook SAT 1 Gold HD erbij. Echter, die is gecodeerd. Dus die verplaatst naar een locatie verderop. ALs ik nu de TV herstart dan staat inderdaad Fashion 4K op 0101. Na 4 sec gaat het beeld even op zwart en staat plots Sat 1 Gold HD op 0101. Ze zijn dan van positie gewisseld. Dacht eerst dat dit door de auto updat eservice kwam die aan stond, maar zelfs als dit uit staat blijft dit. Ander gekke is dat als ik zap van de het ene naar het andere UHD kanaal je 4 sec beeld krijgt, dan beeld op zwart en vervolgens krijg je weer beeld. Ook de het info scherm laat dan weer opnieuw. Nieuw bugje?

 

Weet iemand of het mogelijk is dat als de TV een reboot heeft gehad, dat hij dan na de reboot weer gewoon zelf naar RTL4 HD gaat? Nu komt hij altijd in het overzicht scherm terecht en is hij 2 minuten bezig met de "aanbevelingen" te doen. Dit mag er van mij helemaal uit. Heb hierin nu alleen nog de TV kijken app staan, maar die komt dus pas na 2 minuten zichtbaar. En dan kan je pas beginnen met TV kijken.  

 

Wat wel een grote verbetering is, is het geluid naar de AV versterker. Geen hik meer iedere 5 sec. Daar werd je echt gek van. Dus toch nog iets positiefs. O ja, het UHD beeld van de SAT (heb inmiddels 9 kanalen gevonden) is echt geweldig.

mxhans5
Lid

Op m'n KD55X8509c heb ik géén problemen met vastlopen tot nu toe. Ook de (afstand)bediening blijft gewoon werken. Alleen het niet werken van de casting functie constateer ik hier ook. Overigens heb ik na de factory-reset de casting wél even gezien. De casting is voor mij niet het belangrijkste.

Ik ben blij met het Netflix 5.1 geluid en de verbeterde lipsync. Ik wil dus niet terug naar v2333.

Ter info, ik zet de TV iedere nacht helemaal uit, zonder stroom dus. De koude start duurt dan wel lang (zeker 2 minuten) maar misschien is dat iets waarom ik minder last heb van de overige problemen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@kd55x9005c

 

Om de aanbevelingen uit te schakelen:

 

Get Rid of the "Featured Apps" Section

  1. Go to Settings -> Apps
  2. Look for an app called "Sony Shelf"
  3. Force Close it
  4. Set Notifications to "Off"


Get Rid of the "Sony Select" App and its Recommendations

  1. Go to Settings -> Apps
  2. Look for an app called "Sony Select"
  3. Force Close it
  4. Set Notifications to "Off"


This will take effect immediately upon returning to the home screen/launcher. This gets rid of (or hides) that unnecessary row of Featured Apps or at least prevents it from showing up on the home screen/launcher. Many of these apps listed in this row weren't even installed on my TV and when I launched some of them, I would just see a blank screen. This also prevents anything from showing up from the Sony Select app. Like the Featured Apps row, this app is useless as it showed many services that I never used or that didn't even work or it just showed apps that I can simply launch from the launcher. Now your home screen/launcher looks just like stock Android TV as Google meant it to be (bloat removed/hidden).

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Dank voor de info. Inderdaad, de 2 opties zijn nu weg. Je ziet hem bij het opstarten nog wel gaan zoeken hierna, maar komt alleen met TV KIJKEN terug.

 

Ook meteen maar eens gekeken wat er allemaal is opgestart. Ik geloof dat hier iets goed fout zit dan. Bij actieve applicaties staat zo'n beetje alles wat je geinstalleerd hebt. Dit zijn allemaal apps die helemaal niet actief horen te zijn. Als je KODI erop zet, dan moet die alleen actief worden als ik dat nodig vind. Zo is dat ook op m'n tablet en PDA. Maar op de TV is dus alles actief. Niet vreemd dan dat de TV na een paar uur het niet meer trekt. Zelfde verhaal voor MX player, ES File Explorer, etc.

 

Maar nu wil ik de TV toch echt een keer terug naar FACTORY hebben. Kwam de optie van "1 2 3 Eerste configuratie", maar na de herstart loop je wel door de instellingen heen, maar als de TV mijn account al weet en alle zenders zitten er nog in, dan weet ik genoeg: Was dus geen full reset. Dus waar hebben ze die WEL verstopt?