annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid stopt (KD-55XH9005 + Samsung HW-Q90R soundbar)

profile.country.NL.title
nrreinders
Ontdekker

Geluid stopt (KD-55XH9005 + Samsung HW-Q90R soundbar)

Help!

Tijdens het kijken via apps die video streamen (netflix, disney+ etc.) valt regelmatig mijn geluid weg terwijl het beeld doorgaat. De applicatie opnieuw opstarten help een tijdje, tot het weer gebeurt. Dit lijkt geen nieuw probleem (bijvoorbeeld: https://community.sony.nl/t5/android-tv/wegvallen-geluid-65xh9505/m-p/3733429#M9276), maar het gaat bij mij nog altijd mis.

- Het probleem is alleen als ik mijn eARC connectie gebruik (soundbar geeft dan netjes eARC aan)

- Geluid van video's van andere apparaten gaan prima via de tv naar de soundbar, via eARC. 

- Mijn tv en soundbar zijn beide up to date.

- HDMI kabels zijn allemaal High-speed met ethernet.

- Ik raak geïrriteerd omdat er nergens een oplossing is terwijl de tv al zo lang verkocht word, maar zelfs dat lost het probleem niet op ;-).

Help?

Groet,

Niels 

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijft de audio wel aanwezig als er alleen gebruik van de speaker van de XH9005 gebruik gemaakt wordt?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
nrreinders
Ontdekker

Ja, wanneer ik naar de tv speakers switch is er weer geluid, en als ik dan terug switch weer niet. Herstarten van de streaming app is echt nodig.

Groet,

Niels

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @nrreinders

Wat voor geluidsinstellingen gebruik je voor e-ARC? 

Ik heb soms dat bij Disney+ dat het geluid een seconde wegvalt en een soort tik geluid maakt. Audio wat niet meer synchroon loopt ervaar ik ook. Dit komt door de ARC verbinding en is helaas iets geen permanente oplossing heeft. 
Beste wat je kunt doen is de audio synchronisatie instellen op je soundbar. 

Het verschilt bij mij sterk per bron hoe de vertraging van geluid is of wanneer het even wegvalt. 

profile.country.NL.title
nrreinders
Ontdekker

Bedankt voor je reactie Vinc,

Ik gebruik digital output auto 1 (auto 2 geeft hetzelfde probleem). En dolby digital plus is enabled.

Zoals ik al beschreef valt mijn audio weg en gaat de video door. Geen tik, geen de-synchronisatie en het geluid komt niet vanzelf terug. Ook is het niet alleen bij diney+.

Groet,

Niels

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Alleen heb ik de AF9 TV en een STRDN1080 SONY AMP. Bij mij valt het geluid niet weg tijdens het afspelen van alle normale TV kanalen of Youtube. Als ik NETFLIX afspeel, dan gaat het geluid goed tijdens het gebruik van NETFLIX. Maar als het een film of serie is met ATMOS geluid en heb daar een tijd naar gekeken en verlaat vervolgens weer NETFLIX, dan heb ik geen geluid meer op alle TV kanalen die gebruik DOLBY 5.1 geluid. Dus RTL4, NPO1, etc. Is het een kanaal met alleen PCM geluid (b.v. ZIGGO SPORT HD), dan heb ik wel weer geluid. Om toch weer geluid te krijgen, moet ik dan naar het settings menu, beld en geluid en dan kiezen voor de optie AUDIO OUTPUT. DIe staat net onder de optie DOBLY DIGITAL +. Die moet ik dan van AUTO op OFF zetten en daarna weer op AUTO. EN dan komt ineens het geluid weer terug. Maar niet altijd. Dan is de enige optie om de hele TV een reboot te geven. Niet echt handig dat je steeds de TV moet rebooten na een een paar uur NETFLIX kijken.

Ook ik heb AUDIO 2 als keuze, want anders zit er te veel verschil in nivo tussen DD en PCM. EN in AUDIO 1 kan ik dan niet bijstellen. Verder dus DOLBY DIGITAL + en e-ARC.  Ik heb gemerkt dat als ik DOLBY DIGITAL kies ipv. de +, dan blijft het wel goed werken, maar dan heb ik geen ATMOS geluid meer vanuit NETFLIX. 

In mijn vorige firmware (dat was de eerste ANDROID 9 met ATMOS voor mijn TV), had ik juist het omgekeerde. ALs ik naar NETFLIX ging dat kreeg ik ATMOS bijna niet aan de gang. Dat lukte alleen als je niet via de NETFLIX knop ging, maar eerst terug naar het HOME scherm en dan voor NETFLIX kiezen. Dus direct schakelen tussen een TV programma met DD en NETFLIX ATMOS ging niet goed. Dat is dus aangepast in de nieuwere (en momenteel laatste) firmware, maar met de hieboven beschreven verschijnselen. Ik heb dit al meerdere keren bij de helpdesk van SONY gemeld, maar ik wordt daar voor lastig uitgemaakt en dat ik dingen verzin die er niet zijn. Het spreken van een techneut achter de schermen is kansloos. Je moet het alleen maar met de persoon die die op de helpdesk zit. En die is doorgeef luik. Kortom, ik verwacht niet dat er ooit nog een update gaat komen, als SONY de klachten niet serieus weet te nemen. 

Tags (4)
profile.country.NL.title
nrreinders
Ontdekker

Jou probleem klinkt inderdaad hetzelfde. Wellicht zijn de symptomen net anders doordat we iets andere apparaten hebben. Bij mij is het niet alleen bij dolby atmos materiaal, maar wel vaker. Ook varieert de oplossing wel eens. Wat jij doet helpt ook maar is idd omslachtig of maakt dolby atmos onmogelijk, wat niet is waarvoor we betaald hebben. Inmiddels helpt netflix herstarten niet meer altijd.

Maar dit lost niks op, en wij zitten nu dus thuis met dure apparaten die niet naar behoren werken... Lame zeg.

Ik zal binnenkort zelf eens naar Sony bellen.

Oh, en gelukkig nieuwjaar!

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ja, dat zou fijn zijn als er meer personen die helpdesk gaan plat bellen met deze problemen. Misschien dat het dan eens wat prio gaat krijgen. 

profile.country.NL.title
nrreinders
Ontdekker

Update op mijn eerdere antwoord, het switchen van TV speakers en weer terug naar soundbar help nu wel. Het stopt de film, maar bij verder kijken doet het geluid het weer. Deze verandering kan toeval zijn, of misschien te maken hebben met een Android-tv update die ik eergisteren kreeg. Verder is het probleem er nog steeds.

Groet,

Niels

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Met de laatste firmware heb ik nu geen geluidsproblemen meer bij vrlaten van NETFLIX. Heeft ruim een jaar geduurd, maar denk dat ze toch eindelijk de bug hebben verholpen. Nog afwachten of het over 2 weken nog steeds echt weg blijft.