annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Pixelmania / waar ligt de grens.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Pixelmania / waar ligt de grens.

verwijderd

 

34 ANTWOORDEN 34
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@Sigiphoto Klopt hoor! Dat zijn inderdaad de minder nauwkeurige materialen. Ander punt is dat je een grote print meestal van wat meer afstand bekijkt en dan valt het vaak nog best mee. Ga je van dichtbij bekijken dan zie je uiteraard verschil tussen de verschillende pixelaantallen.

Het is meer dat ik zelf geen noodzaak heb voor enorme pixelaantallen over het algemeen. En dat bijvoorbeeld de A7s je dwingt om goed een compositie te kiezen voor je de foto neemt vind ik best een pré. 

 

Verder is de lens natuurlijk ook een enorm punt. Maar goed, verder zijn er zoals met alles, natuurlijk voor- en nadelen en voor- en tegenstanders. :wink:

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Amfion

 

je stelling  goed een compositie te kiezen voor je de foto neemt klopt als een zwerende vinger en is de welbekende spijker vol op z'n kop! :smileythumbsup::smileywink:

 

Kan geen camera tegenop :laughing:

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Weet je Tjardi, voor veel amateurs zijn cameras als de a7r2 en Sony GM lenzen veel te duur.

Ik zou het wel kunnen betalen als ik daar echt mijn zinnen op zou zetten, maar verantwoord is het niet.

 

Ik zou er dus best een willen hebben met een paar GM lenzen maar dat is in mijn geval gewoon niet aan de orde want uitermate ver boven wat verantwoord is. Nog afgezien dat die lenzen voor mij te zwaar zijn. Ik ben naar mirrorless overgestapt vanwege arthrose en de behoefte aan lichter spul. 

 

Persoonlijk zou ik graag meer dan 24Mp hebben om makkelijk te kunnen croppen.

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Volkomen duidelijk @Tjardi, als jij er plezier aan beleeft moet je het zeker doen! In Fryslan hebben we een spreekwoord...it leste himd hat gjin busen..:smileyconfused:..oftwel het laatse hemd heeft geen zakken :smileywink::smileylaugh:

 

Zelf zou ik me het nieuwe speeltje ook wel kunnen permitteren, maar ik ben het wel enigzins eens met @pieterlj. Sony is wel stevig met zijn/haar prijzen! Het ligt toch gauw een 30% of meer boven wat de concullega's voor min of meer zelfde producten vragen! Dit geldt met name voor de objectieven. Overigens zijn 2.8 of lichtsterke telezooms bij alle producenten gewoon zwaar, ligt aan het benodigde glas heb ik me laten vertellen :wink:

 

Jullei weten dat ik ook nog wel eens een zoektocht opzet naar ander/beter/nieuwer glaswerk...en bedenk me dan (meestal net op tijd...) wat kun je dan beter of meer dan wat je nu kan en doet met Fullframe fotograferen...met gevolg dat de credit card gewoon weer in de beurs gestopt wordt :cool:

 

Ik ben nog zeer content met de A7ii, de 90 mm macro, de 21 mm Loxia en last but zeker not least, de onovertroffen 55/1.8. De 24-70 F4 is een mooie "walkaround". Full Frame fotografie is voor mij een bewuste keus geweest na jaaaaren aps-c Nikonian. Het spelen met de scherpte diepte , dynamiek/kleurdiepte en de kwaliteit van de afbeeldingen, en vooral de LOL is weer terug. Om e.e.a. verklaarbaar voor mezelf te houden qua kosten (alhoewel...) ben ik ook niet vies van 2e hands (de 24-70) of internetshoppen.

Daarbij komt de constatering dat wanneer ik een zoekopdracht in mijn foto database start op basis van brandpuntsafstand, ik erachter kom dat ik over de jaren heen zelden boven de 100 mm (35 mm equivalent) gekomen ben! En die indruk had ik al tijdens bezit van de NikonD7000 met een 70-300 (dus eigenlijk 105-450) die ik verrekte weinig heb gebruikt..

 

Maar ook ik wil wel eens een foto nemen van wat "verder" weg...en dat doe ik dus met een compactcamera ! (het leicaatje). Die is zeer lichtsterk, heeft een goede sensor, goede software (dat is het verschil met het vergelijkbare model van Panasonic) en is voor onderweg zeer prettig om mee te nemen! De D-lux 6 begint qua specs nu wel wat achter te lopen en Leica heeft al een vervanger waar ik met een scherp oog naar aan het kijken ben :smileywink:. (de 109). Ook in dit segment is Sony wel een van de duurdere, en vaak minder lichtsterk qua objectief.

Tijdens mijn Himalaya motortrip (op een Royal Enfield door gaten en over gravel hoog +5000 mtr de bergen in) heb ik bewust de Nikon 7000 thuis gelaten en alles met het leicaatje gedaan. 

Zit nog wel eens aan een safari reis o.i.d. te denken en ga ook dan voor "compact". Waar ik dan wel op let is op minimaal 1" sensor, en zoals gezegd een lichtsterke 5 tot 10 keer zoom erop en niet te vergeten een zoeker want via schermpje fotograferen is aan mij nog steeds niet echt besteed...

De  panasonic DMC TZ-100 is zo'n soort camera. En dat alles voor veel minder dan een 70-200 F4 bijvoorbeeld!

 

Weer on topic qua pixelmania...20/25 Mb is voor mij meer dan genoeg!:smileythumbsup:

Goede compositie kiezen en vervolgens vrijwel niet (via software) croppen :cool:

 

Volgende week weekendje Rotjeknor en dan gaat de A7ii met de 55/1.8 en de 21 Loxia mee...vanwege de architectuur! Die schepen ken ik wel :wink:

 

al met al toch weer heel verhaal geworden hahaha

 

groet, Sigi

 

 ter aanvulling; zoiets bedoel ik dus http://www.frankwandelt.nl/reviews/compactcamera-s/top-10-travelzoomcamera-s-2017

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Tjardi

 

Ik ben het met je eens voor de camera's die je noemt, qua prijs zwaar overgewaardeerd als je het mij vraagt!

ik heb met name moeite met de prijzen van de objecten en volgens mij @pieterlj ook voor zover ik hem begrepen heb.

En laten we eerlijk zijn, de A9 in combinatie met de 100-400 is gewoon rond de 8000 euri en dat is voor veel mensen gewoon veel geld! Maar nogmaals, als jij het de investering waard vindt dan is het toch gewoon mooi dat je die combi kan aanschaffen?  In jouw situatie  en gebruik zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen! Gewoon ervan genieten!

 

Heech is ook mooi!:smileythumbsup: veel gezeild vroeger....en ik begrijp je keus voor de A9 heel goed :thumbsup:

de A9 is meer dan alleen een "sportcamera" volgens mij, gewoon heel goed specs. 

 

groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik ben een amateur en niet erg rijk. Dat is verder geen probleem hoor.

De Sony GM lenzen zijn veel te duur voor mijn inkomen. Dat is verder geen kritiek op de prijzen. Ik rijd tenslotte ook geen Rolls Royce.

Daarbij ben ik niet zo dom om te denken dat door het kopen van een duurdere camera, ik in een keer een veel betere fotograaf zou gaan worden.

 

Ik heb overigens ook 25 jaar motor gereden maar vanwege versleten tussenwervels gaat dat niet meer. Het gewicht klemde een zenuw af en dat doet erg pijn.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3