annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Datum bij instellingen en op foto van Alpha 200

profile.country.NL.title
WvdGalien
Ontdekker

Datum bij instellingen en op foto van Alpha 200

Goedenmorgen allemaal. Ik heb een Alpha 200 en ik zie bij instellingen geen datum, maand en jaar staan wel als ik die wil instellen dan komt het te voorschijn maar niet als ik kijk bij datum enz. Tevens krijg ik de datum niet op de foto wat ik wel graag zou willen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Het kaartje wat erin zit is een Sandisk Ultra compactflash, 15 MB/s en de kaart heeft 4 GB.

 

Ik hoop op antwoord.

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
wjvandijk01
Lid

Hallo ik denk dat jij Wietse bent uit K ..pen ? maar zo niet noch geen ramp .Ik kan de data gewoon in het menu zoeken en er op zetten . Wel vindt ik het lastig dat je dat telkens weer moet herhalen als je de accu het opgeladen . ik weet niet of je hier iets mee kunt ,maar de data er in zetten is voor mij bijzonder makkelijk . sucses .

 

Met een vriendelijke groet ,

 

Willem van Dijk .

profile.country.NL.title
WvdGalien
Ontdekker

Nee ik ben niet Wietse hoor. Ik kan de datum enz wel instellen maar is niet te zien in het menu scherm en niet op foto's.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Datum blijft wel goed staan na het instellen van de datum? Ook na verwijderen van de batterij?  Of moet je deze dan op nieuwe instellen? 

 

Als eens geprobeerd je camera te voorzien van fabriek reset. Zie handleiding. Dan is de camera schoon van alle gemaakte settings ook die je wellicht per abuis hebt gemaakt. En geen weet van hebt. Gaat het dan wel goed. 

 

Als de camera de datum/settings elke keer vergeet als je de batterij uit de camera haalt dan is de kans groot dat de interne batterij leeg is. ZIt volgens mij knoopcel batterij in. 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
WvdGalien
Ontdekker

Hoi...Ja datum blijft goed staan na het instellen, en ook na het verwijderen accu blijft de datum oke. En nee ik heb de camera nog nooit gereset naar de fabrieksinstellingen.

profile.country.NL.title
WvdGalien
Ontdekker

Bij deze foto zie je dus onderin GEEN datum staan, alleen dat ik die kan instellen en dat kan ik dus wel20180722_192652.jpg

profile.country.NL.title
WvdGalien
Ontdekker

En bij deze foto kan ik alleen maar formatteren en verder niks, alles buiten formatteren om is grijs20180722_192736.jpg

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

DPOF (Digitial Print Order Format) gebruik je als je wil aangeven welke foto's afgedrukt gaan worden als je de camera direct met een printer verbindt.

Als je foto's hebt gemarkeerd om te willen pirnten kun je ervoor kiezen om de datum van de foto op de foto te laten afdrukken (zoals dat in de oertijd kon met filmpjes die je liet afdrukken :wink:) Er is geen manier om de camera zo in te stellen dat je de datum op de foto zou zien als je die opent op je computer. Uit de berichtjes hier begreep ik dat dat de bedoeling was eigenlijk? 

 

Op pagina 129 van de handleiding staat het beschreven: 

https://www.sony.nl/electronics/support/res/manuals/3700/37002214M.pdf

 

Groetjes,

Antonette

 

 

 

profile.country.NL.title
WvdGalien
Ontdekker

Hallo Antonette

Inderdaad dat is/was de bedoeling, maar dat kan dus met deze camera niet. De camera heb ik ng nooit direkt aangesloten op een printer...hihi wel op de pc om de foto's op te slaan en eventueel daarna uitprinten. Maar als dat met deze camera niet mogelijk is dan weet ik genoeg, een andere aanschaffen heb ik het geld niet voor. Maar toch allemaal dank voor de hulp in deze kwestie.:thumbsup:

profile.country.NL.title
WvdGalien
Ontdekker

Hallo Antonette....nog wat vergeten te zeggen...ik kan dat DPOF niet eens inschakelen alles is grijs behalve het formatteren. Dus dat word het ook niet ook niet via het instructieboekje.