annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

We brengen hem terug, ik heb er genoeg van! Nooit meer Sony.

bervanba
Lid

We brengen hem terug, ik heb er genoeg van! Nooit meer Sony.

Afspraak gemaakt met leverancier over een omruilregeling van onze KDL 55X9005C.

Gelukkig...

 

Nieuwe update:

- Na gebruik Ziggo iTV hangt de tv, stekker er uit, blijft hangen... Uur wachten, doet het weer komt in digitale radio op.

- Harde schijf aangesloten (zit al 3 jaar aan Samsung!), wordt niet gevonden, op geen enkele poort. Andere schijf, andere kabel, geen soulaas.

- Zappen tussen dig zenders, TV hangt weer. 

 

Genoeg voor 1 dag, genoeg voor altijd, weg dat ding!

 

Sony, luisteren jullie wel? Ik wel eens begrepen dat een tevreden klant zijn ervaring vertelt aan 1 andere persoon, een ontevreden klant vertelt de frustraties aan min 7 andere personen. Prima marketing strategie om de software QA te schrappen.... Zero Defect principle was ooit in Japan bedacht, toch?

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


Arie_mx5 schreef:

Ik heb de Sony 55x8507 nu bijna twee weken in huis en zit er zo langzamerhand ook aan te denken om een Panasonic aan te schaffen en deze te verkopen of terug te brengen.

Welke ui bij Sony ooit heeft bedacht om Android te gaan gebruiken als besturingssysteem weet ik niet, feit is dat Sony hier veel consumenten verdriet mee doen.

 

Ik heb jaren lang een Sony tv gehad en kwalitatief zijn er bijna geen betere merken op de markt, maar de software doet de das om...

Erg jammer en ik hoop dat er hobbyisten op zullen staan om de gehele Sony firmware te herschrijven en zelfs in staat zullen zijn om een open-source besturingssysteem op het apparaat te implementeren, want dit is te knullig voor woorden.

..maar er zal wel weer een dikke som geld mee gemoeid zijn waar Sony voor is gezwicht.... Erg jammer hoor! 😞


Hoi @Arie_mx5

Kun je aangeven wat er mis mee is in jouw ogen nu? Wij zijn onder de indruk dat het redelijk stabiel werkt. 
Grootschalige klachten komen al een tijdje niet meer voor. 

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

De grootste ergernis zit hem in het traag reageren van het instellingen menu.

Wanneer ik beeld en geluid aan het afstellen ben, dat de tv niet meer reageert op de afstandsbediening en dat ik een tiental seconden moet wachten eer de tv weer reageert op de commando's.

 

Ook is het installeren van een simpele disceq satelliet systeem met 4 satellieten praktisch onmogelijk.

Ondanks mijn 30 jaar ervaring in de satellietbrange is het mij nog niet gelukt om mijn bestaande systeem aan te sluiten op de tv.

Wederom het vastlopen van het menu, instellingen die niet onthouden worden en het niet willen inlezen van de tv kanalen.

Gek genoeg herkent de tv wel op welke disceq poort de lnb's aangesloten zijn, maar verder houd het op.

 

De indeling van het menu in het algemeen was even wennen, maar dat is nu geen probleem, al zou het misschien wijs zijn om de tv functionaliteit wat meer op de voorgrond te brengen in plaats van het "home" menu en de tv wat minder als een hele grote tablet in te richten. :slight_smile:

Maar dat zal een kwestie van smaak zijn.

 

Overigens wil ik best het één en ander testen en uitproberen met het toestel om het merk Sony weer aantrekkelijk te maken voor het publiek.

Ik hoor erg veel negatieve reacties over sony, terwijl het beeld, afhankelijk van wat je er in stopt, de andere merken overtreft en juist om deze reden nog steeds bij sony blijf hangen.

Ooit had ik een 52w5500 in bezit gehad met veel plezier en sublieme beeldkwaliteit, maar nu een lichtelijke teleurstelling.

Hopelijk kan ik een bijdrage leveren om het één en ander aan tips aan te brengen.

Android killed Sony tv.
djohnlord
Lid

ondanks dat ik graag meer zie gaan werken op de tv,of wat dan ook,moet ik kwa beeld kwaliteit echt het aan sony geven,vind dat mijn tv een super beeld kwaliteit leverd ook 3d,mis alleen de 2d naar 3d converter

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Er is ook niets mis met de kwaliteit van sony tv's, alleen met het besturingssysteem.

Ik ben maanden lang bezig geweest om een goede tv te zoeken binnen een bepaald budget en wist dat Android een issue zou zijn op de Sony tv, maar dat het zo erg was wist ik ook niet.

 

Maar kwalitatief bestaat er tot nu toe geen merk wat een mooier plaatje geeft dan de Sony tv's.

( zelfs de demo van de LG Oled tv was op de sony uit de 9000 serie mooier dan op de LG zelf, zonder artefacts en andere beeldrommel)

Zelf heb ik de 8507 serie gekocht, maar dat was meer vanwege het zilveren randje wat mij erg aansprak.

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Ik ben nog even in het menu gedoken en met name het satelliet gedeelte.

De afstandsbediening reageert overactief wanneer er geen beeld op de achtergrond speelt, of reageert verschrikkelijk traag met beeld op de achtergrond.

 

Inmiddels is het mij gelukt om met diseqc 4 satellieten in te scannen, dus dat werkt wel enigszins, al heeft het wat voeten in de aarde gekost.

Als een techneut als ik er al moeite mee heeft, dan zal de normale consument er al helemaal van af zien.

 

Misschien is het een tip om de opensource community van Enigma2 raad te plegen omtrent het satellietgedeelte?

 

Misschien is het een tip om met Microsoft in zee te gaan, of desnoods met Apple of net als Panasonic met Mozilla?

Android is nog steeds een OS wat voor fotocamara's is geschreven en aangepast voor mobiele apparaten.

Dat stop je niet in een TV. Het werkt wel, maar crappy, traag en veelal instabiel.

 

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Nog een kleinigheidje: Zo nu en dan blijft het geluid nog lang naspelen wanneer de tv op standbye word gezet. :grin:

Vreemde gewaarwording. :slight_smile:

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Ja klopt, volgens mij speelt dit probleem bij de meesten nog, die van mij heeft dit ook  :slight_smile:

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

En dan nog een puntje.

Vaak stotterend geluid op de digitale kanalen en soms hikken in het beeld.

Dat verdwijnt wel na een tijdje.

 

Zappen is retetraag en dan begint het stotteren weer, om na een tijdje het weer normaal te doen.

 

Ik heb nog nooit van mijn leven een tv meegemaakt met zulke brakke software!

..en ik heb beroepsmatig al ruim 30 jaar te maken gehad met tv's...

Kop op, trap die android zooi er uit!

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Nog iets ontdekt:

Wanneer je in de satelliet zenderlijst zit via de 'discover' toets en je gaat heel snel langs alle kanalen, dan bevriest de tv en is de enige optie een minuut of twee wachten.

Soms komt hij er helemaal niet meer uit en is de enige optie om uit het menu te gaan, als de tv nog wil reageren tenminste, en komt deze weer op het kanaal aan waar men is begonnen met zappen.

 

Ik ga de tv hacken aankomend weekend en eens kijken of ik wat kan vinden.

 

Inmiddels heb ik een Panasonic er bij gekocht met Firefox er op.

Toegegeven, het menu werkt wat trager en minder app's (ik gebruik er toch niet zo veel), maar wel stabiel.

De sony gaat naar de slaapkamer verhuizen in de hoop dat er ooit nog een andere OS voor komt dan dat brakke android.

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Ik vraag me af of het daadwerkelijk wel aan Android ligt . Wij hebben een nvidia shield tv en die werkt sinds januari op android 6.01 en daar werkt alles wel prima op .We gamen erop kiken er netflix en kodi op .En werkt echt prima nooit hangen nooit opnieuw opstarten .Krijg eerder het idee mediatek processor drivers cq zwakke broeder .Want die Nvidia shield tv werkt met een veel snellere Nvidia processor .Mediatek staat niet bekend om goeie drivers en driverupdates . Ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen .Maar vertel me dan eens waarom de android wel staboel op een nvdia shield tv werkt . Wie trouwens NVIDIA shield tv niet kent .is een settopbox van Nvidia waar je android tv op hebt en mee kunt gamen . Dus de basis software is exact hetzelfde als op de android tv .Ook qua looks en indeling exact hetzelfde