annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met geluid externe speaker via HDMI/ARC

profile.country.NL.title
Pvtje100
Ontdekker

Problemen met geluid externe speaker via HDMI/ARC

Eind vorig jaar de Sony W50809C aangeschaft.

Deze is aangesloten op een Horizon box van UPC/Ziggo.

Als externe Speaker aangesloten een Harman en Kardon Soundbar SB35 op HDMI/ARC en via Optische kabel op de TV.

Na de eerste udate vorig jaar werkt de HDMI/ARC niet meer en moet alles via optische kabel, dit werkt.

Erg vervelend is het dat hij regelmatig terug springt naar de interne Speakers, ondanks het feit dat die via het menu zijn uitgeschakeld, althans je kan de keuze maken tussen interne speaker en extern.

Ook de laatse update van 17-02 brengt geen verandering, de HDMI uitgang blijft weigeren qua geluid.

Ook de nieuwe hdmi kabels geprobeerd maar dit geeft ook geen verschil.

Zou het probleem zitten in de HDMI uitgang van de TV, ik zou niet weten hoe dit verder te controleren.

Graag advies of zou de TV terug moeten????

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
Pvtje100
Ontdekker

Hier werkt het nog steeds niet, HDMI/ARC, het heeft wel gewerkt, Harman ter reparatie aangeboden, hebben module bluetooth vervangen ????, die was volgens mij ook niet stuk, maar goed!!
Waar het aan ligt, geen idee, inmiddels ook verschillende kabels gebruikt, een aangesloten zoals Harman zegt dat je moet aansluiten, TV op Harman via de HDMI/ARC poort.
Optisch werkt wel goed, maar wilde ik van af. Ook het updaten van TV heeft nog geen resultaat gehad, soms als ik van bron schakel valt de Harman nogal eens uit, eerst uit zetten en dan weer aan werkt dan.
Hoop dat iemand toch een keer met een oplossing komt.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Heb je een ander apparaat dat met ARC werkt, wat je kunt testen op je TV? 

 

Het kan goed zijn dat de ARC poort defect is op het toestel. Als je dat kunt uitsluiten ben je een stap verder. 

profile.country.NL.title
Pvtje100
Ontdekker

Bedankt voor de reactie, maar dat dat is het enige wat ik niet heb kunnen controleren, het zou dus best kunnen dat die poort stuk is.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De vraag is, welke HDMI poort op welk apparaat.

Al denk ik zelf dat er geen poort defect is, maar dat het een HDMI protocol probleem is.

 

 suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Highskies
Lid

Ik denk dat ik een oplossing gevonden heb voor kortstondige geluidsonderbrekingen bij radio-ontvangst via een externe ontvanger.
Even mijn situatie:
Ik heb een Sony Bravia KD-49-X8308C met daarop aangesloten o.a. een Topfield satellietontvanger SRP-2401Cl+. Om naar radiozenders te luisteren via een directe verbinding van mijn Topfield naar de versterker moest ik om geen last van geluidsstoringen (steeds 2 drop-outs kort na elkaar) altijd de netvoeding van de TV halen. Ik dacht het gevonden te hebben door in het TV-

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Highskies

 

Helaas ontbreek er een stuk tekst.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Highskies
Lid

Ik denk dat ik een oplossing gevonden heb voor kortstondige geluidsonderbrekingen bij radio-ontvangst via een externe ontvanger.
Even mijn situatie:
Ik heb een Sony Bravia KD-49-X8308C met daarop aangesloten o.a. een Topfield satellietontvanger SRP-2401Cl+. Om naar radiozenders te luisteren via een directe verbinding van mijn Topfield naar de versterker moest ik om geen last van geluidsstoringen (steeds 2 drop-outs kort na elkaar) altijd de netvoeding van de TV halen. In het menu de systeemgeluiden uitschakelen hielp wel, maar onvoldoende. Na wat speurwerk dacht ik het gevonden te hebben door in het TV-menu de LNA (te vinden in de zenderinstallatie) uit te schakelen. dat bleek te werken.
Er kon alleen nog maar een korte storing optreden bij het wisselen van de externe ingang van mijn TV, maar dat is natuurlijk van weinig belang. Hopelijk is dit een goede tip. Succes!