annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met geluid externe speaker via HDMI/ARC

profile.country.NL.title
Pvtje100
Ontdekker

Problemen met geluid externe speaker via HDMI/ARC

Eind vorig jaar de Sony W50809C aangeschaft.

Deze is aangesloten op een Horizon box van UPC/Ziggo.

Als externe Speaker aangesloten een Harman en Kardon Soundbar SB35 op HDMI/ARC en via Optische kabel op de TV.

Na de eerste udate vorig jaar werkt de HDMI/ARC niet meer en moet alles via optische kabel, dit werkt.

Erg vervelend is het dat hij regelmatig terug springt naar de interne Speakers, ondanks het feit dat die via het menu zijn uitgeschakeld, althans je kan de keuze maken tussen interne speaker en extern.

Ook de laatse update van 17-02 brengt geen verandering, de HDMI uitgang blijft weigeren qua geluid.

Ook de nieuwe hdmi kabels geprobeerd maar dit geeft ook geen verschil.

Zou het probleem zitten in de HDMI uitgang van de TV, ik zou niet weten hoe dit verder te controleren.

Graag advies of zou de TV terug moeten????

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Weet je zeker dat de kabel geschikt is? 

 

Ik heb hetzelfde meegemaakt en bij mij lag het aan de kabels. 

profile.country.NL.title
koudhe
Ontdekker

Volgens mij is een optische kabel overbodig als je een HDMI/ARC kabel gebruikt zorg wel dat de instellingen van de Harman Kardon ook ARC activeren en ook bij de instellingen van de TV

profile.country.NL.title
Pvtje100
Ontdekker

Ik heb de kabel al vervangen maar dat heeft niet geholpen.

Ik zal nog een keer een kabel bestellen, het zou natuurlijk kunnen dat een nieuwe kabel ook stuk is.

 

profile.country.NL.title
Pvtje100
Ontdekker

alles is goed aangelsoten, TV heeft aparte HDMI voor ARC en de Soundbar van harman en Kardon heeft een speciale ingang voor ARC.

Daar kan het niet verkeerd gaan, op de TV staat Externe speakers aan. en Audio via HDMI aan. ook dit lijkt mij goed.

swierikx
Nieuw

Ik heb hetzelfde probleem. Een goede soundbar van JBL aangesloten via HDMI op mijn Sony Bravia. Heeft een paar weken uitstekend gewerkt. Opeens geen geluid meer via de soundbar alleen van TV. Alles gecontroleerd kan geen fout vinden. De soundbar getest met een andere bron via bluetooth, werkt nog steeds goed daar ligt het niet aan. Weet iemand een oplssing???? 

profile.country.NL.title
Pvtje100
Ontdekker

Hier zijn problemen nog steeds niet opgelost.

Ik heb mijn Harman laten repareren en die werkt goed, bij de buren gecontroleerd, alleen op de Sony geen geluid.
Sony en leverancier van TV geven niet thuis, en die zeggen dat het de Harman ligt, de bekende wijzende vinger.
Ik gebruik nu de optische mogelijkheid van de Harman en die werkt goed, ook op e tv.
Tevreden ben ik nog niet mee omdat ik hem toch graag via de HDMI en ARC functie wil laten werken.
Mogelijk weet iemand een oplossing.
profile.country.NL.title
koudhe
Ontdekker

Ik heb zo iets ook wel eens meegemaakt dat er geen geluid meer kwam wat ik toen gedaan heb is de stekker van de TV er uitgehaald en na 1 minuut weer terug geplaatst waarna alles weer  okay  was

profile.country.NL.title
Pvtje100
Ontdekker

bedankt voor het mee denken maar helaas werkt dit bij mij niet.
Ik hoop dat er nog meer ideeën zijn.
Luukbacker
Ontdekker

Hi,

 

Zelf heb ik een sony kd55xd9305 ook aangesloten aan een harman kardon sb35.

Ik heb mijn horizon box en xbox one aangesloten op de sb35 soundbar (via micro hdmi).

De hk sb35 vervolgens via hdmi/arc aangesloten op de tv (ook de hdmi/arc).

 

Ook deze combinatie werkt nog niet lekker, waarin het geluid van de sb soms wegvalt en na een paar seconden weer terugkomt (incl een "PCM"-melding op de tv).

 

ik heb de hk-service desk gebeld en die geven aan dat ik de horizon en xbox moet aansluiten op de tv en de tv vervolgens via de hdmi/arc op de hk sb35.

 

het rare is wel dat er de eerste 4 dagen van gebruik geen enkel probleem was met mijn huidige opzet en nu dus wel...

 

tja, moet nu dus alle kabelgootjes en hdmi's (dus niet micro hdmi.... 😞 ) veranderen en hopen dat t werkt.

ellende