annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beeld en geluid van Sony TV gaan regelmatig weg..

schwatteke
Nieuw

Beeld en geluid van Sony TV gaan regelmatig weg..

Beste , 

 
ik ben eigenaar van een nieuwe Sony LCD / LED TV gekocht , type KDL40WD650B.
Gekocht in oktober 2016 .
 
Wanneer ik TV kijk en ik schakel geen laptop , tablet of smartphone in , dan speelt hij 100%
 
Maar soms wanneer ik mijn smartphone , tablet of laptop in de buurt van mijn TV inschakel , dan gaat beeld en geluid van de TV weg . Beeld en geluid komen dan na enkele seconden terug .Eigenlijk gebeurt het minstens 1 keer dagelijks .
 
Ook gaat mijn geluid soms weg , maar beeld blijft .Doch kan ik met mijn afstandbediening de TV niet meer bedienen .Ook kan ik de TV niet meer handmatig uitschakelen , dus de stroom moet volledig afgesloten ( stekker uit het stopcontact ).Daarna speelt hij weer .Dit gebeurt als ik laptop of dergelijke .. inschakel . 
 
Het ligt misschien aan de instelling van mijn tv ? Telenet is reeds alles komen doormeten en testen .Dwz ; router en decoder . Alles lijkt daar perfect in orde .De mekanieker van Telenet heeft dus niet naar de instelling van mijn tv gekeken .Hij heeft ook een nieuwe HDMI kabel gestoken . Ook moet ik zeggen , dat ik een draadloos koptelefoon gebruik . Maar de problemen doen zich echt alleen maar voor , wanneer ik andere draadloze toestellen inschakel .
 
Waaraan kan dit mogelijk liggen ? Bedankt !
 
 
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Het lijkt erop dat de WD650d/Telenet Decoder last heeft van instraling van een (Wifi,G4,Dect of BlueTooth) signaal van buitenaf.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
schwatteke
Nieuw

Beste ,

als het de WD650d/Telenet Decoder is , die last heeft van instraling van
een (Wifi,G4,Dect of BlueTooth) signaal van buitenaf. Wat betekent dit en
wat is dan de oplossing om dit te verhelpen ?

mvg,
Francois
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De WiFi, Dect, 3/4G BlueTooth aparaten uit de buurt van de WD650 en de Telnet decoder houden.

Kan ook nog zijn datceen van de signalen instraalt op een plug of kabel of ingang.

 

Lijkt mij dat eerst vastgesteld moet worden wat er de storing geeft.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Highskies
Lid

Ik denk dat ik een oplossing gevonden heb voor kortstondige geluidsonderbrekingen bij radio-ontvangst via een externe ontvanger.
Even mijn situatie:
Ik heb een Sony Bravia KD-49-X8308C met daarop aangesloten o.a. een Topfield satellietontvanger SRP-2401Cl+. Om naar radiozenders te luisteren via een directe verbinding van mijn Topfield naar de versterker moest ik om geen last van geluidsstoringen (steeds 2 drop-outs kort na elkaar) altijd de netvoeding van de TV halen. In het menu de systeemgeluiden uitschakelen hielp wel, maar onvoldoende. Na wat speurwerk dacht ik het gevonden te hebben door in het TV-menu de LNA (te vinden in de zenderinstallatie) uit te schakelen. dat bleek te werken.
Er kon alleen nog maar een korte storing optreden bij het wisselen van de externe ingang van mijn TV, maar dat is natuurlijk van weinig belang. Hopelijk is dit een goede tip. Succes!