annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

je zou verwachten na jaar klooien dat het nu stabiel moet zijn 55x9305c

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

je zou verwachten na jaar klooien dat het nu stabiel moet zijn 55x9305c

Ik heb ongeveer nu een jaar de 55x9305c .en ik gebruik bij lange na niet alle dingen op die tv . Maar zelfs de dingen die ik gebruik haperen regelmatig of start de tv opnieuw op .

 

sinds de laatste update 3.395 regelatig dat mijn stick (64gig sandisk usb3) niet gezien wordt door standaart app om films te kijken .mxplayer en vlc zien hem wel .Dan zet je een film op blijft circel draaien en strat de tv opnieuw op .Waarna de film zonder problemen draait . Regelmatig youtube gebruiken .Dan niet tevlug zappen want dan slaat youtube af en als je hem opstart wee geen probleem . dan de subwoofer die ik van sony erbij gekocht heb maand geen problemen en ineens niet meer geconnect en bijna niet aan de gang meer te krijgen . Netflix die regelmatig op 60% blijft hangen (500mb glasvezel tv bekabeld) .Netflix opnieuw opstarten en dan werkt de zaak weer . Dan Netflix hd zeer grove korrel soms denk ik het sneeuwt . 

 

Kodi die er regelmatig mee kapt en dan opnieuw opstart geen probleem . En waarom heeft de Nvidia shield tv wel al vanaf januari een stabiele android 6.01 .En zitten meerdere met mij met een brakke 5.1 te kijken nog steeds . Ik wist toen ik de tv kocht dat er bugs in zaten .Maar dat het na een jaar ongeveer nu kijken nog brak was .Had ik van Sony niet verwacht .Qua geluid en beeld ben ik goed tevreden .Geen een tv heeft zon mooi geluid als de 55x9305c . Maar de software als ik alles geweten had was het een LG geworden met een Nvidia Shield tv kasje want dat werkt echt perfect .

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat de Subwoofer niet werkt, is heel raar. Dat moet gewoon werken. 

 

Ik weet niet wat er op de USB stick staat, maar de standaard video app accepteerd formaten die populair zijn in het illegale download circuit niet. Sony produceert zelf ook films en series, dus ook niet heel vreemd dat een VLC dit wel doet. 

 

De reden dat Nvidia zijn zaken beter op orde heeft, is omdat de hardware vele malen krachtiger is. En het is echt maar 1 apparaat, met het grootste verschil dat je daar GEEN tv tuner in hebt zitten. Dat maakt het veel ingewikkelder op een echt tv platform. 

 

Enige tip die ik je kan geven over YouTube, Netflix en het te snel zappen is om meer te casten. Als je cast vanaf je telefoon is de input die je doorgeeft in een keer juist en veel minder. Minder kans op vastlopen. 
En zet de TV ook eens compleet uit of doe een soft reset (powerknop op AB ingedrukt houden). Want eigenlijk staat het continu op standby. 

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Het zou Sony sieren om gewoon toe te geven dat Android op de Sony tv's simpelweg faalt.

Smoesjes dit, zoethoudertjes dat, maar een verbetering komt er niet of het duurt te lang.

Ondertussen zitten veel mensen met een tv van 1500 euro waar ze maar matig plezier van hebben.

 

Misschien een OS-swap?

 

Het is dat de beeld en geluidskwaliteit onovertroffen is en dat Sony daar gewoon de beste in is...

 

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


Arie_mx5 schreef:

Het zou Sony sieren om gewoon toe te geven dat Android op de Sony tv's simpelweg faalt.

Smoesjes dit, zoethoudertjes dat, maar een verbetering komt er niet of het duurt te lang.

Ondertussen zitten veel mensen met een tv van 1500 euro waar ze maar matig plezier van hebben.

 

Misschien een OS-swap?

 

Het is dat de beeld en geluidskwaliteit onovertroffen is en dat Sony daar gewoon de beste in is...

 


Dat jij last hebt, betekent niet dat iedereen last heeft. Je snapt zelf vast ook wel dat een OS-swap niet realistisch is. 

Als je echt een inhoudelijke reactie wilt krijgen, stuur mij een PB met je issues gestructureerd onder elkaar. Hoe duidelijker je aangeeft wat er mis gaat, des te beter het getest kan worden. Je bent nu in verschillende topics, verschillende issues aan het aangeven. Daar is geen touw aan vast te knopen...

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Is het zo vreemd dat ik gewoon een goed werkende tv wil hebben?

Ik heb bijna 1800 euro uitgegeven voor een stuk schroot en daar ben ik goed pissig over.

 

En een OS swap gaat prima. Laat sony maar eens goed gaan nadenken, ik voorspel een zeer zwarte periode als dit merk zo door blijft gaan.

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Arie_mx5

 

Ik geef je ook geen ongelijk. Integendeel, ik snap heel goed wat je bedoelt. 

 

Op dit moment wordt er een nieuwe software versie getest. Als je zelf wilt testen, mag dat. Stuur me dan een PB, geef ik je de testsoftware. 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

@Vinc_E  Nieuwe software-versie in de zin van nieuw OS of doel je op de binnenkort komende update van Android 5 met bug-fixes, of de toekomstige versie van Android 6?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Bug fixes van 5. 

Android 6 weet ik alleen dat het eraan komt. 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Jij nog 1800 euro . Ik kocht hem de dag dat ze hier uitkwamen en was met 2800 euro al goedkoop uit destijds . Mediamarkt vroeg 3499 voor deze tv . Laatste tijd regelmatig dat hij blijft hangen en dat hij zich  herstart . En dat ligt er echt net aan dat de tv altijd op standby staat want ik heb een op afstand bediende schakelaar bij stopcontact zitten dus de tv gaat in zijn geheel regelmatig uit . Gisteren avond ook weer . Zit je eerst op youtube te kijken schakel over om een film die ik op een stick heb staan . Gebruik mxplayer (maakt niks uit vlc en de standaard doen dat ook ) click de film aan blijft hij weer hangen . Ik heb het heel vaak als ik van youtube ergens anders naartoe ga . Netflix houd er af en toe ook mee op .Dan regematig als je een hd netflix zit te kijken net of hij sneeuwt zon grove korrel . Nee na jaar nog steeds niet wat ik er van verwachte .

 

Als goed is krijgt Sony toch automatisch de meldingen als een tv herstat ivm een probleem . Ik heb dat op mij tv destijds ingesteld .DUs zouden ze op de hoogte moeten zijn .

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Thanks voor de info @Vinc_E