annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wifi problemen Sony Vaio Fit

Dabuek
Lid

Wifi problemen Sony Vaio Fit

Ik heb met twee sony vaio fit 14's behoorlijke wifi problemen:

 

-Kunt niet verder dan 5 meter van de router vandaan zitten, downloadsnelheid gaat daarna aanzienlijk omlaag. sowieso is de down en up snelheid bizar laag.

-Om de vijf minuten disconnect de vaio fit van het netwerk, het duurt dan weer even voordat hij weer verbonden is.

-Op een of andere manier crasht de vaio onze router (xperia box V8, Arcadyan) wanneer dit gebeurt verliezen alle met de router verbonden apparaten (smartphones, tablets en andere laptops) hun verbinding en moet de router opnieuw worden opgestart. Dit gebeurt niet als de vaio niet in huis is.

 

Dit probleem is al bekend in het amerikaanse community en ik wil graag weten of er meer mensen hier in NL dit probleem hebben. zie: http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/VAIO-Fit-slow-wifi/td-p/143697/page/40

 

Ik heb alle standaard dingen al geprobeerd (opnieuw opstarten, nieuwe router, andere drivers etc.) maar dit helpt uiteraard niet. Sony support zegt over de telefoon niet echt van het probleem af te weten (wat onzin is, zie alle artikelen op internet) 

 

Er zijn wat gevallen bekend waarbij het verwisselen van de ingebouwde wifi kaart (waarbij de garantie vervalt) het probleem oplost. Ik vermoed dus dat het probleem hardware gerelateerd is. Tot nu heb ik hem ook nog niet opgestuurd omdat Sony de kaart vervangt met hetzelfde model (zie ook de link hierboven)

 

Ik ben benieuwd hoever sony is met de oplossing voor dit probleem en of er meer mensen zijn?

95 ANTWOORDEN 95
profile.country.BE.title
dieter000
Lid

Uiteindelijk lag mijn probleem aan de services van Mcafee.

Wanneer ik dit programma volledig uitschakelde was het internet weer op de snelheid dat het moest hebben.

Een beetje aardige eraan is dat het probleem begon wanneer het gratis abonement verlopen was. Maar daar dacht ik niet direct aan.

Dus is toch wel achterdochtig dat men zo iets in hun programma stopt omdat je geen abonement ervoor hebt.

profile.country.nl_BE.title
willywuyts
Ontdekker

Ook hier de zelfde wifi problemen.

Echter, de oorzaak is volgens mij niet alleen de Wifi adapter.

Ik gebruik momenteel de wired aansluiting, en ook daar krijg ik dezelfde bokkesprongen in snelheid.

Weliswaar niet zo frequent als met draadloos.

Waarschijnlijk gebruikt niet iedereen de vaste aansluiting, en is dit probleem niet zo bekend.

Toch even onder de aandacht brengen van de Sony jongens.

(ps er was me een dongle beloofd door de sony service, daar wacht ik nu al meer dan een week op...)

profile.country.nl_BE.title
willywuyts
Ontdekker

De Belkin adapter is gisteren geleverd...

Maar er is een dieper liggend probleem... Alhoewel de snelheid en de ontvangst nu ok is, wanneer ik het deksel sluit in sluimer, gaat de snelheid bij opnieuw openen terug naar 1.2. Dat gebeurd ook bij een Lan connectie blijkbaar...

Dus moeten we alle programmas compleet afsluiten???? Is dit win 8.1 of Sony gerelateerd? 

profile.country.BE.title
dieter000
Lid

Mcafee compleet verwijderen, bij mij lag het ook iets aan dat programma

alento
Nieuw

Blijkbaar is dit een bekend probleem het wegvallen van de internetverbinding.

Ik heb zelf 3 maanden geleden een vaio fit 15 gekocht en heb al eerste dag dat ik het gebruikte al problemen gekregen met wegvallen van de internetverbinding.
Ik heb altijd gedacht dat het probleem aan mijn internet modem lag tot vandaag ik dit forum tegenkwam.

Ik heb vandaag 27-11-2013 technische  helpdesk van sony gebeld en zij vertelden mij dat ik een usb adapter thuis opgestuurd krijg. Op de vraag wanneer ze met een echte oplossing zouden komen werd mij niet verteld. Ik moet het afwachten totdat zij er meer over weten. Zo zie je maar denk je eindelijk een goede laptop gekocht te hebben voor school een bekende merk met goede kwaliteit krijg je dit probleem. Hoop dat sony snel een oplossing hiervoor vind zo te zien zijn er veel mensen hier de dupe van.

 

profile.country.nl_BE.title
willywuyts
Ontdekker

Je moet maar eens op de Amerikaanse site kijken...92 paginas vol!

http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/VAIO-Fit-slow-wifi/td-p/143697/page/92

 

Heb hier een huis vol Sony producten, Cameras, TV's, fototoestel...altijd wel tevreden geweest...

En ik geef ze echt de kans om dit recht te zetten, maar ik vrees ervoor, het duurt al te lang.

Wat me het meest stoort is de gebrekkige communicatie hierover. Dat doet hun imago absoluut geen goed.

Het blijft wel verwonderlijk dat we hier op hun forum kunnen fulmineren a volonte...

profile.country.BE.title
dieter000
Lid

Heb mijn fit 15 al van begin juli en heb al tamelijk wat software problemen gehad tot nu toe.

De grote wifi problemen zijn er bij mij voor het moment uit.

Ik heb prima connectie op alle plaatsen, maar heel sterk is het inderdaad niet, wanneer je meer de 20 meters van je router zit.

Wat met mijn oude HP wel lukte.

Jammer genoeg mag ik geen wijzigingen aanbrengen met dat hij nog in garantie is.

Wanneer deze afelopen is stop ik er een Intel wifikaart in.

 

Ik vind dat Sony met een heel fragiel besturingsysteem zit, vooral hun eigen programma's die op een bepaald moment helemaal klink slaan.

Vooral de mcaffee en de Vaio control center heb ik veel last van gehad.

Nu heb ik nog een paar problemen zoals de automatische slaapstand en de clearaudio nie niet werken.

En waarop ze in dit support forum op niks meer reageren, echt een schande voor een merk als Sony.

profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Hoi Willy,

 

We vinden het vervelend om te horen dat je nog problemen ondervindt met je internetverbinding.

Met de Dongle maakt de VAIO gebruik van andere hardware en software. Indien het probleem blijft bestaan, vraagt Sony dat je het volgende controleert:

- doet het probleem zich voor bij verschillende netwerken?

- Is de verbinding via de kabel wel goed?

Indien het probleem zich bij verschillende vragen voordoen,kun je contact op nemen met de onderstaande telefoonnummers.

Binnen de garantieperiode:
Vanuit Nederland: 020 346 9303

 

Buiten de garantieperiode:
Vanuit Nederland: 0900 0400 278 (€0.50/min)

Telefonisch kun je de helpdesk bereiken van maandag tot vrijdag, van 09:00 uur tot 18:00 uur.
Of je kunt even een mailtje sturen naar: customersupport.nl@vaio-link.com.

 

Met vriendelijke groet,

 

Amal_S
Roijens
Ontdekker

Zou een clean install eigenlijk een oplossing bieden voor dit probleem? Sinds er dan helemaal geen sony software meer aanwezig is? 

profile.country.nl_BE.title
willywuyts
Ontdekker

Ik zal eens moderator spelen se...uit een engelstalig Sony forum: een (mogelijke, alhoewel het bij mij geen effect heeft zo op het eerste zicht) oplossing voor Wifi problemen.

https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/43725/c/65,66/p/48903,49902,74254,85618/

 

Ben eens benieuwd...Blijf wel bij mijn idee dat Win 8.1 wel voor een deel de boosdoener zou kunnen zijn...