annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wifi problemen Sony Vaio Fit

Dabuek
Lid

Wifi problemen Sony Vaio Fit

Ik heb met twee sony vaio fit 14's behoorlijke wifi problemen:

 

-Kunt niet verder dan 5 meter van de router vandaan zitten, downloadsnelheid gaat daarna aanzienlijk omlaag. sowieso is de down en up snelheid bizar laag.

-Om de vijf minuten disconnect de vaio fit van het netwerk, het duurt dan weer even voordat hij weer verbonden is.

-Op een of andere manier crasht de vaio onze router (xperia box V8, Arcadyan) wanneer dit gebeurt verliezen alle met de router verbonden apparaten (smartphones, tablets en andere laptops) hun verbinding en moet de router opnieuw worden opgestart. Dit gebeurt niet als de vaio niet in huis is.

 

Dit probleem is al bekend in het amerikaanse community en ik wil graag weten of er meer mensen hier in NL dit probleem hebben. zie: http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/VAIO-Fit-slow-wifi/td-p/143697/page/40

 

Ik heb alle standaard dingen al geprobeerd (opnieuw opstarten, nieuwe router, andere drivers etc.) maar dit helpt uiteraard niet. Sony support zegt over de telefoon niet echt van het probleem af te weten (wat onzin is, zie alle artikelen op internet) 

 

Er zijn wat gevallen bekend waarbij het verwisselen van de ingebouwde wifi kaart (waarbij de garantie vervalt) het probleem oplost. Ik vermoed dus dat het probleem hardware gerelateerd is. Tot nu heb ik hem ook nog niet opgestuurd omdat Sony de kaart vervangt met hetzelfde model (zie ook de link hierboven)

 

Ik ben benieuwd hoever sony is met de oplossing voor dit probleem en of er meer mensen zijn?

95 ANTWOORDEN 95
ClarissaW
Lid

Hallo kritischeconsument,

 

We mogen hier helaas geen persoonlijke gegevens zoals email adressen plaatsen uit veiligheid en privacy overwegingen. Er mag natuurlijk wel gereageerd worden in deze draad. Ondertussen is Sony op de hoogte en zou contact moeten opnemen.

 

met vriendelijke groet,

 

Clarissa

profile.country.nl_BE.title
willywuyts
Ontdekker

Tjsa, dit probleem blijft maar aanslepen, zonder dat er een structurele oplossing komt van Sony... Het opsturen van een dongle is een pleister op de wonde. 

Let wel, mijn Viao fit van -/+1200 euro met touchscreen is een hele leuke machine, maar hoe het kan dat zo een essentieel onderdeel van een laptop ondermaats werkt, en Sony er niks aan doet.

In ieder geval, ik heb McAfee er uiteindelijk afgegooid, en heb al veeeeeeel minder problemen. Mijn download snelheid is consitent nu.

Bitdefender is the way to go. 

Alleen het wifi bereik is lamentabel, in vergelijking met mijn 7 jaar oude HP. 

kritischeconsument
Ontdekker

Beste lezers , hierbij de correspondentie met Sony ivm Wifi problemen met Vaio Fit 13 A
  
Op 20 oktober 2014 17:12 schreef <cro.nl@eu.sony.com:
Geachte heer ,

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend dat u problemen ondervindt met de wifi-verbinding op uw VAIO notebook SVF13N1L2ES NL3.

Wij zouden u graag een dongel aanbieden als tijdelijke oplossing tot wij een permanente technologische oplossing gevonden hebben. Echter, wij weten nog niet op welk moment deze voor uw modeltype beschikbaar is, en wij kunnen de notebook op het moment dan (nog) niet ter reparatie voor u inboeken.

Daar u heeft aangegeven geen gebruik te willen maken van dit aanbod, zou ik u het volgende voorstel willen doen. Wij nemen uw notebook terug, en doen u een creditatie van het aankoopsbedrag.

Graag hoor ik van u of u hier mee akkoord gaat, dan kan ik het één en ander voor u in orde maken.

Natuurlijk kunt u voor verdere vragen direct contact met mij opnemen door te reageren op deze mail.

Mocht u telefonisch contact wensen, dan zou ik het op prijs stellen indien u een tijdstip op een werkdag van 9.00 tot 18.00 doorgeeft waarop ik u kan bereiken.

Met vriendelijke groeten,

.......

Customer Relations Officer
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Schipholweg 275 - 1171 PK Badhoevedorp - The Netherlands

 
 
Beste mevrouw ............, 
 
Ik deel uw mening niet, dat dit probleem technisch niet opgelost kan worden.
 
Ik verwijs u graag door naar een niet Sony technicus die dit z.g. probleem eenvoudig oplost; zie svp https://www.facebook.com/SonyVaioFit?fref=nf
 
De ontwikkeling van een oplossing begint immers vanuit waarlijke menselijke betrokkenheid en vooral niet vanuit een corporate systeemwereld.  Daar zijn helaas factoren als marketing , PR en aandelenpolitiek debet aan. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat de eerlijke consument 1,5 jaar niet serieus wordt genomen door multinational als Sony, die zijn oprechte consument met een dongle het grote donkere bos instuurt van het corporate cynisme. 
 
Mag ik u erop attenderen dat ik als individu reeds veel te veel tijd en dus kosten aan deze ethische zaak heb besteed, die door Sony eenvoudig opgelost hadden kunnen worden. Zeker voor zo'n prachtig esthetisch ontwerp als de Vaio Fit 13A. 
 
mvg, 
 
Benno
 
 
Geachte heer .......,

Naar aanleiding van uw mail betreffende de problemen met de Wifi-verbinding op uw VAIO notebook SVF13N1L2ES NL3 met het serienummer 54638208-0005323, het volgende.

Het model van uw VAIO notebook is een ander dan die uit de Youtubefilm die u ons heeft doen toekomen. Dit is belangrijk, omdat dit van invloed is op de vraag of de kaart van een bepaald merk wel of niet op een notebook zal gaan werken.

Deze oplossing is helaas niet toepasbaar op uw model notebook, wij zijn hiervoor nog aan het zoeken voor een oplossing.

Wij graag van u of u gebruik wilt maken van het voorstel dat wij u gedaan hebben, het terugnemen van de notebook en het terugstorten van uw het aankoopbedrag.

Voor verdere vragen kunt u natuurlijk altijd direct contact met met opnemen door te reageren op deze mail.

Met vriendelijke groeten,

........

Customer Relations Officer
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Schipholweg 275 - 1171 PK Badhoevedorp - The Netherlands
 
UITEINDELIJK APPARAAT TERUGGEBRACHT NAAR MEDIAMARKT. ZIJ WILDE HET APPARAAT EERST NIET TERUGNEMEN OMDAT DE VERPAKKING GEOPEND WAS. MERKWAARDIG HOE KAN JE ANDERS CONTROLEREN WAT JE GEKOCHT HEBT.  DE BOVENSTAANDE CORRESPONDENTIE AAN DE LEIDING LATEN LEZEN. WAAROP ZIJ AANGAVEN DAT DEZE HANDELSWIJZE VAN SONY MERKWAARDIG IS OMDAT ZIJ AL 1,5 JAAR DIT APPARAAT VERKOPEN.  
 
DE SONY OMGEWISSELD VOOR EEN MACBOOK PRO MET EEN ECHTE WIFI.
 
SUCCES MET HET GEBRUIK VAN DE BOVENSTAANDE BEWIJSVOERING.
 
 


__________________________________________________________
williamvdh
Ontdekker

Even een follow-up: Sony heeft mijn SVF15A1Z2EB inmiddels gratis opgehaald en het volledige aankoopbedrag teruggestort (inmiddels een paar maanden geleden). Hier wel ongeveer een jaar om moeten zeuren, maar ik ben blij dat het is geregeld!

Enna1963
Ontdekker

Dag Benji, Je hebt natuurlijk helemaal gelijk echter ik was het gezeur met die helpdesk die niets wisten inmiddels zo zat!  Nu werk ik alweer een jaar probleemloos met mijn laptop. Met de Intel kaart ik wil nooit meer terug . Wat ik alleen niet snap dat Sony niet een terugroep aktie organiseerd want ik als niet ervaren persoon heb er hooguit een half uur over gedaan. Maar als je oefend doe je het in een kwartiertje. Verder kost sony zon kaartje misschien een tientje..   Enfin ik wens alle Vaio vrienden het beste!  Bij mij is het eind goed al goed!

Mark_Bastiaansen
Ontdekker

Hallo, Ik ben zelf nieuw hier.

Ik heb zelf ook al een wat oudere sony vaio  (2013).

Ik heb het probleem ook lang ervaren en gezocht wat het probleem was. 
Updaten enz werkte niet. Uiteindelijk heb ik ooit ergens gelezen dat de wifi adapter slecht is.

Ik heb uiteindelijk mijn wifi adaper vervangen door een Intel dual band wireless-AC 7260. 

Daarna nooit meer last gehad van een wegvallende Wifi.

Let op, je gaat wel even wat problemen ervaren met bluetooth te installeren. 

Ikzelf had niet opgelet met de volgorde van drivers, wellicht had het daar mee te maken. 

 

Het kost je wel een paar euro, maar ik verzeker je dat je van de problemen af bent, ook gaat de wifi snelheid flink omhoog! 

 

groet, Mark