annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wifi problemen Sony Vaio Fit

Dabuek
Lid

Wifi problemen Sony Vaio Fit

Ik heb met twee sony vaio fit 14's behoorlijke wifi problemen:

 

-Kunt niet verder dan 5 meter van de router vandaan zitten, downloadsnelheid gaat daarna aanzienlijk omlaag. sowieso is de down en up snelheid bizar laag.

-Om de vijf minuten disconnect de vaio fit van het netwerk, het duurt dan weer even voordat hij weer verbonden is.

-Op een of andere manier crasht de vaio onze router (xperia box V8, Arcadyan) wanneer dit gebeurt verliezen alle met de router verbonden apparaten (smartphones, tablets en andere laptops) hun verbinding en moet de router opnieuw worden opgestart. Dit gebeurt niet als de vaio niet in huis is.

 

Dit probleem is al bekend in het amerikaanse community en ik wil graag weten of er meer mensen hier in NL dit probleem hebben. zie: http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/VAIO-Fit-slow-wifi/td-p/143697/page/40

 

Ik heb alle standaard dingen al geprobeerd (opnieuw opstarten, nieuwe router, andere drivers etc.) maar dit helpt uiteraard niet. Sony support zegt over de telefoon niet echt van het probleem af te weten (wat onzin is, zie alle artikelen op internet) 

 

Er zijn wat gevallen bekend waarbij het verwisselen van de ingebouwde wifi kaart (waarbij de garantie vervalt) het probleem oplost. Ik vermoed dus dat het probleem hardware gerelateerd is. Tot nu heb ik hem ook nog niet opgestuurd omdat Sony de kaart vervangt met hetzelfde model (zie ook de link hierboven)

 

Ik ben benieuwd hoever sony is met de oplossing voor dit probleem en of er meer mensen zijn?

95 ANTWOORDEN 95

Hallo,

 

Ik heb sinds een paar weken een sony vaio model: SVF152C29M.

al vanaf het begin heb ik een slecht wifi verbinding, als ik naast mijn vriend zit en hij heeft gewoon goede verbinding met zijn dell heb ik echt zo goed als geen verbinding.

maar nu sinds enkele dagen heb ik volgens mijn laptop wel internet verbinding met ook volledige ontvangst (5balkjes) maar kan mijn internet, mail enz. niks.

heeft iemand een idee waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen?

 

graag duidelijk uitleggen want ik ben niet heel erg technisch

Dabuek
Lid

Ha Eefje,

 

Probleem zit in de goedkope draadloze netwerkkaart en het foutieve wifi-antenne design van de fit-serie en de pro-serie.

Sony probeert met driver updates het probleem op te lossen en de klanten aan het lijntje te houden. Tijdelijke "oplossing" vanuit sony is dat ze nu internet usb dongles uitdelen. Deze werken helaas ook niet altijd even goed. (bijv. omdat hier ook maar een matige antenne inzit)

 

De updates/trucjes hebben helaas nul zin aangezien het een hardnekkig hardware probleem betreft (design&kaart).

 

Als je nog binnen de 30 dagen retour-geld terug periode zit zou ik als ik jou was geen tijdelijke oplossingen accepteren en de laptop zsm retourneren + je geld terugvragen; er zijn zat andere merken laptops die wél de meest essentiele functionaliteit op orde hebben.

 

Dit probleem is al een half jaar gaande en Sony doet er niks mee, breng hem terug nu het nog kan.

 

 

mmmvanveen
Ontdekker

Hier idem, precies hetzelfde probleem.

Ik kan hier niets mee. Ik breng hem inderdaad terug als ik dit zo lees.

minidof
Ontdekker

Hello everyone, I had the same problem and I found a SOLUTION, is easy and you don't have to buy anything, it work for me perfectly, is been a week without disconnections, ok I'm not good explaining but I'll try my best.

 

now first you go to the "Windows Divice Manager"

then you locate your network adapter , in this case the infamous Broadcom BCM43142

after you locate the divice you right click and then choose update driver.

 

now this is where you fix it, you choose the second option the one below

you'll be asked to search in your computer for the driver or to choose from a list, choose the second one

the one from the list. now I'm an spanish speaker and my computer has everything in spanish but you'll want to choose this driver "Adaptador de Tarjeta Minide media altura PCI Express de red inalámbrica LAN 11b/g/n 1x1"  or something alike.

 

your pc will then ask for a reboot, after the reboot my Wifi worked like a charm.

 

This solve my problem for good, I really hope it work for you.


Misschien helpt dit bij jullie.

deplc7
Ontdekker

Ik zou een laptop willen kopen op 4ucampus als student, maar nadat ik dit alles gelezen heb, ben ik natuurlijk aan het twijfelen geslagen.

 

Hebben de nieuwere laptops ondertussen al het probleem verholpen? Zijn er eigenlijk überhaupt mensen die geen enkel probleem hebben met de Wifi?

 

En mijn belangrijkste vraag: gaat dit hier enkel over de Sony Vaio Fit 14/15? Of hebben de Sony Vaio Fit 14E/15E hetzelfde niet met dit probleem te kampen? Ik vraag het omdat ik voor de Vaio Fit 15E zou gaan.

Manonspikky
Ontdekker

Hoi,

 

Ik heb het zelfde probleem en heb mijn vaio wel al naar sony gestuurd. Ze hebben de kaart vervangen voor de zelfde maar dat helpt dus niet. We hebben nu een dongel van hun gekregen maar ook dat is niet de oplossing. Vind het jammer dat sony niet met een oplossing komt.

Gerodona
Nieuw

Ik heb de tip van minidof geimplementeerd en dat ziet er goed uit. 

Femque
Ontdekker

Hi Gerodona,

 

Kun je mij vertellen hoe ik dit doe? als ik nl bij apparaatbeheer kies voor het bijwerken van het stuurprogramma krijg ik niet echt een keuze die lijkt op de spaanse hier boven genoemd.

 

Inmiddels trouwens bijna een week eigenaar van een vaio (eindelijk 1 gekocht..) en baal dus behoorlijk! update van bios en driver van wireless gedaan op aanraden van sony (gesproken met klantenservice) Het leek de rest van die dag te werken, ik werk op een citrix server voor mijn werk en moest de ochtend ongeveer 20x opnieuw inloggen en die middag 0. Helaas de volgende dag alweer problemen. Vandaag het aanbod van de dongel gehad, maar voor wat ik nu lees is dit niet echt een verbetering...

Baal echt als een stekker. Laptop was een koopje bij 1 van die 2 giganten in Nederland, voor dit geld heb ik volgens mij geen vergelijkbare laptop. (en zeker niet een vergelijkbaar design)

 

Hoor graag van je, hoe ik dit ga doen, aangezien het bij jou geholpen heeft. Kan alleen maar kiezen voor de netwerkadapter.

 

groet,

femke

Dabuek
Lid

Femke, niet om de negatieveling hier uit te hangen maar breng hem terug en vraag je geld terug. Het wifi probleem gaat niet gerepareerd worden. Sony wil ook graag haar PC tak verkopen dus waarschijnlijk laten ze het nu gewoon doodbloeden. Claim je geld terug nu het nog kan.
Femque
Ontdekker

Dabuek,

 

Thanks voor je bericht.. wilde idd te graag dat het opgelost zou worden.. maar vrijdag avond (met behoorlijk wat weerstand vanuit de winkel waar ik hm had gekocht) de vaio terug gebracht. Ze hadden nog noooit van dit probleem gehoord... right. Ook nog iemand van Microsoft gesproken, die gaf ook aan dat je nu echt beter geen sony meer kan kopen ivm faillisement/stoppen van de laptop afdeling. Opgelost gaat dit probleem dus niet worden..

Nu blij met een Asus, tja iets minder mooi design maar ach.. heb nu wel geleerd; een mooie laptop aan de buitenkant is ook niet alles! Iedereen sterkte/succes met de problemen van Sony. Hoop dat ze alsnog met een oplossing komen voor degene die de laptop niet meer terug kon brengen..