annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SSD in Vaio VPCF11M1E

OPGELOST
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

SSD in Vaio VPCF11M1E

Ben van plan de HDD in mijn Vaio VPCF11M1E te vervangen door een SSD.

Gaat hierbij de Win7 OEM licentie geldig blijven?

Hoe zet ik de Win7 installatie partitie best over? Zou van een clean install willen vertrekken.

10 ANTWOORDEN 10
BKreulen
Ontdekker

Hoeft niet, de nieuwe (SSD) schijf kan kleiner zijn dan de orginele schijf.

 

ik ben eind 2016 van 500GB HDD naar een 128GB SSD gegaan... Beetje krap aan ruimte, maar de snelheid is een verademing. Ik hoef geen nieuwe laptop...

  

Ik vrees dat ik niet meer weet hoe ik het precies heb gedaan, maar ik geloof dat de standaard clone software mij niet wilde helpen (Partition magic, Ghost etc.). Die zijn te vinden op Hirens cd 10.0 of eerdere versies. Maar ze liepen vast of gaven errors (zouden wel partiites moeten kunnen copieren waarbij de destination kleiner is!!)

 

Wat wel lukte:

Ik heb met een HDD partitie editor van "Hirens Boot CD" de partiites gecreerd die nodig waren, en de grootste partitie kleiner gemaakt dan het orgineel. (ook recovery partitie heb ik iets kleiner gemaakt geloof ik).

 

Daarna met clone software de kleinere partiities gekloond, en als laatste de bestanden met xcopy in een cmd box met het commando:

xcopy C:\*.* D:\ /D /S /E /C /H /R

 

Bovenstaand commando kan opnieuw worden uitgevoerd, en hervat waar hij gebleven is ( /D optie)

 

De schijf wilde niet gelijk van windows 7 booten, maar met herstelopties kreeg ik het OS op de nieuwe schijf weer aan de praat.

 

Daarna Windows 10 upgrade uitgevoerd. Deze is nog steeds gratis uit te voeren, mits jouw machine daarvoor in aanmerking komt (en dat doet deze)

 

Zonder probleem draai in Windows 10 op een SSD van 111GB.

 

Beetje oude draad, maar voor iemand die een oud beestje nieuw leven in wil blazen: de Vaio VPCF1 is een prima laptop om up-te-graden 🙂