annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SSD in Vaio VPCF11M1E

OPGELOST
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

SSD in Vaio VPCF11M1E

Ben van plan de HDD in mijn Vaio VPCF11M1E te vervangen door een SSD.

Gaat hierbij de Win7 OEM licentie geldig blijven?

Hoe zet ik de Win7 installatie partitie best over? Zou van een clean install willen vertrekken.

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Fireblader

 

Ik heb een maand geleden ook de HDD vervangen door een SSD in mijn VAIO.

 

Ik kocht een Samsung EVO 840, daarbij zit data migration software bij. Je hebt nog wel een dockingstation of een SATA naarUSB kabel nodig om aan de slag te kunnen. Ook andere SSD schijven hebben vaak migratie software.

 

1) Je sluit de SSD aan via USB naar SATA op je laptop

2) Je loopt de data migration software: hierbij wordt een exacte kloon van je HDD naar SSD gemaakt

3) Je monteert nu de SSD in je laptop.

 

Hierbij blijft de windows licentie nog gelden. Als je een clean install wilt, zou ik nu de SSD formatteren alsof hij er altijd heeft ingezeten (bv via de sony recovery formatteren naar fabrieksinstellingen).

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

Het zal waarschijnlijk een Samsung evo worden en had al gelezen over de migratie software.

 

Maar wil een clean install, dus zal waarschijnlijk vertrekken van de sony recovery discs.

 

Blij te horen dat de Windows licentie ok blijft.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Fireblader

 

Ik heb een maand geleden ook de HDD vervangen door een SSD in mijn VAIO.

 

Ik kocht een Samsung EVO 840, daarbij zit data migration software bij. Je hebt nog wel een dockingstation of een SATA naarUSB kabel nodig om aan de slag te kunnen. Ook andere SSD schijven hebben vaak migratie software.

 

1) Je sluit de SSD aan via USB naar SATA op je laptop

2) Je loopt de data migration software: hierbij wordt een exacte kloon van je HDD naar SSD gemaakt

3) Je monteert nu de SSD in je laptop.

 

Hierbij blijft de windows licentie nog gelden. Als je een clean install wilt, zou ik nu de SSD formatteren alsof hij er altijd heeft ingezeten (bv via de sony recovery formatteren naar fabrieksinstellingen).

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

Het zal waarschijnlijk een Samsung evo worden en had al gelezen over de migratie software.

 

Maar wil een clean install, dus zal waarschijnlijk vertrekken van de sony recovery discs.

 

Blij te horen dat de Windows licentie ok blijft.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De clean install kan je doen voor of na het installeren van de SSD.

 

Ik heb het gedaan voor ik de SSD installeerde (dus eerst format, dan klonen op SSD) om zeker geen toevalligheden te hebben.

 

Veel succes, het is werkelijk een verademing die nieuwe snelheid! Mijn VAIO voelt als nieuw :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

Had deze vraag ook aan Sony support gevraagd.

 

Hun antwoord:

 

Wanneer u een andere harde schijf in u wVAIO installeert dan zal uw Windows licentie helaas niet overgeplaatst kunnen worden. Ook vervalt de eventuele garantie van de VAIO wanneer de vervanging van harde schijf niet gedaan wordt door een officieel Sony Repaircenter.

 

 

Lachwekkend eigenlijk......

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Tja, wat kan ik zeggen... :slight_smile:

 

Dat de garantie niet meer geldt, vind ik ergens logisch (je gaat aan je wagen ook niet zelf sleutelen...)

 

Is het eerste dat ik ervan hoor: als je HDD dus doorbrandt en je moet die vervangen, zou je blijkbaar ook een nieuwe windows moeten kopen volgens de support?

 

Ik kan alleen mijn eigen ervaringen delen natuurlijk. Via mijn "eerst formatteren dan klonen"-methode heb ik geen problemen gehad met activeren. Wat ik wel heb gehad, is dat ik sommige programma's (ik dacht lightroom) moest "heractiveren" voor mijn licentie...door de geringe wijzigingen aan de hardware was dat geen probleem.

 

Van wat ik op google kan vinden, blijkt dat de windows sleutel (indien pre-installed) ergens op het moederbord/bios staat. 

Mijn VAIO is enkele jaren oud, misschien zijn er ondertussen wijzigingen gebeurd waardoor het niet meer mogelijk is.

 

Maar zoals gezegd, ik deel enkel mijn ervaring en wil niemand tegenspreken...

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

Mijn Vaio is ook meer dan 4-jaar oud, dus over garantie moet ik niet inzitten.

 

Vind alleen raar dat dit het eerste is waar support aan denkt.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Het is hun taak om je daarop te wijzen als je over leeftijd geen details geeft é :wink:

 

Een SSD upgrade is echt het beste dat ik voor mijn laptop heb gedaan, het verschil is ON-GE-LO-FE-LIJK!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

SSD zit er in, en werkt zoals verwacht perfect.

profile.country.nl_NL.title
jagojago
Ontdekker

Ik probeerde een ssd Samsung van 250 GB te gebruiken.....mislukt!

De nieuwe ssd moet dezelfde capaciteit hebben als de originele (500GB).

De oude was tot 130GB gevuld en ik dacht dat het gewoon moest kunnen...niet dus!