annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe woordenboeken gebruiken / uploaden

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Ton_Scholten
Bezoeker

Nieuwe woordenboeken gebruiken / uploaden

Ik heb een PRS- 650 en ik wil graag twee nieuwe woordenboeken toevoegen aan de bestaande 12. Is dit mogelijk en kunnen deze op dezelfde manier gebruikt worden als de reeds aanwezige. Graag wil ik de pocketwoordenboeken Nederlands - Spaans en Spaans - Nederlands van Van Dale opnemen.

Alvast bedankt voor diegene die mij antwoord.

Ton Scholten

Message was edited by: Ton_Scholten

Message was edited by: Ton_Scholten

34 ANTWOORDEN 34
profile.country.nl_NL.title
Friso_Arnold
Bezoeker

Beste Hans Klis,

recent mijn PRS T1 gekocht, een heel mooi product!

Werkt zonder problemen zeer aangenaam. Ook ik wacht met smart op frans-nederland-frans interactieve

woordenboeken en ook hetzelfde voor duits en spaans. Van Dale lijkt me geen slechte keus, wanneer kan ik deze kopen of krijgen voor mijn PRS T1?

Alvast bedankt om hier bij Sony meer vaart achter te zetten, met vriendelijke groet,

Friso Arnold

profile.country.nl_NL.title
Lagarc
Bezoeker

Ik heb begrepen dat bij het Hedendaags Nederlands woordenboek van Van Dale het moeilijk zoeken is naar de verklarende tekst van een woord op een Sony PRS-T1

Als je een woord opzoek dan zoekt de e-reader naar de eerst 'hit' in het complete woordenboek (de verklarende tekst is ook een 'hit'). Dit is niet logisch; als je bijvoorbeeld 'huis' opzoek, dan wil je bij het woord 'huis' uitkomen en daarbij de verklarende tekst van 'huis'.  (net zoals bij de geintegreerde woordenboeken in de PRS-T1 gebeurd).

Bij een andere merk e-reader (ik meen Kobo) moet je 'q'  voor het woord plaatsen om het bovenstaande te bereiken (dus 'qhuis').

Mijn vraag is nu: hoe kan je het hedendaags Nederlands woordenboek van Van Dale gebruiken op de Sony PRS-T1 zoals een woordenboek gebruikt dient te worden?

Alvast bedankt!.

profile.country.nl_NL.title
ghdebie1
Bezoeker

Ik begrijp eerlijk gezegd niet precies het probleem van allen die hieronder de negatieve reacties over hun reader van sony verspreiden.

Uk neem aan dat je een reader in de eerste plaats koopt om er een boek mee te lezen. Ik heb de PRS- T1 gekocht, en zag dat er een Engels-Nederlands woordenboek ingebouwd zit. Maar wanneer ik een ander woordenboek er bij wil hebben, dan zou ik die denk ik gewoon aanschaffen, en als een gewoon boek doorblederen. Is dat zo moeilijk?

profile.country.nl_NL.title
tolkientje
Bezoeker

Ik zou ook heel blij zijn met een gewoon Nederlands (verklarend) woordenboek. Ik begrijp het nut van een engels-nederlands boek (of welke variatie dan ook) op het moment dat je een engelstalig boek leest. Maar zelf lees ik voornamelijk nederlandstalige boeken. En dan kom ik wel eens een woord tegen waar ik de betekenis van zou willen weten.

Is dat niet mogelijk om dat er op te zetten?

profile.country.nl_NL.title
Joost_K
Bezoeker

Beste Sony / Meneer Klis,

Het antwoord; "ja jammer maar dat kan nou eenmaal niet" is wat mij betreft een 1985 antwoord, niet van deze tijd. Over een paar jaar heeft iedereen een ereader, en loopt iedere scholier en student er mee rond, daar vallen veel centjes te verdienen voor Sony.

Als het niet mogelijk is , máák het dan mogelijk, er is vraag naar , en zo moeilijk kan het niet zijn om te realiseren, ook de dikke van dalen is op zoek naar manieren om in de 21ste eeuw te overleven.

Bij de volgende update verwacht ik een knopje "woordenboek toevoegen" ,met net zo'n ruime keuze als in een goed gesorteerde boekhandel. En dan voor hooguit de helft van de prijs van een "analoog" boek.

Wees inovatief Sony, of wordt aan alle kanten voorbij gelopen door frisse moderne bedrijven als amazon met de kindle.

Voor de compleetheid, ik ben sedert enige dagen in het bezit van uw laatste ereader prs-t1  , ben er erg enthousiast over en zou bijzonder graag een dikke van dale en een nl-fr  fr-nl  sp-nl en nl-sp woordenboek toevoegen aan de 12 woordenboeken waarvan er nu maar twee van nut zijn voor me.

voorwaarts in de nieuwe eeuw Sony!

profile.country.nl_NL.title
natuurkunde
Bezoeker

ook ik heb het probleem dat het voor mij nurrige woordenboek sp-ned en ned -spaans er niet op staat. Sony berichtte mij dat aan een updat gewerkt wordt, maar wanneer?!!!

Het zou Sony sieren dit zo snel mogelijk te doen. De reader is perfect, het gemis van de woordenboeken is een groot minpunt.

profile.country.nl_NL.title
ruvanec
Bezoeker

Ik ben ook teleurgesteld in het antwoord. met mijn PRS-600 was ik een van de eersten met meer E-reader. Ik heb er een hoge prijs voor betaald en kocht daarmee een apparaat met beperkte mogelijkheden (alleen een Engels woordenboek)

Als ‘early adopter’ heb ik Sony ondersteund in hun zoektocht naar nieuwe markten. Iets terugdoen voor deze kleine doelgroep van klanten door ze een update te verlenen met nieuwe woordenboeken op de apparatuur zou sympathiek zijn en voor Sony niet veel kosten. .

profile.country.nl_NL.title
natuurkunde
Bezoeker

heeft iemand idee of een werknemer van sony onze discussie leest?

vriendelijke groet,

Marianne

profile.country.nl_BE.title
Elpee-
Bezoeker

Ook ik ben als nieuwe sony e-book gebruiker nu toch ook wel ontgoocheld dat het onmogelijk blijkt nieuwe woordenboeken toe te voegen.

Zeker voor België waar 3 landstalen gesproken worden is een woordenboek frans-nederlands onontbeerlijk.

Ik hoop dat er snel werk wordt gemaakt van de nodige software om dit alsnog te verhelpen.

Ik dacht mijn huiswerk goed gedaan te hebben vooraleer de sony reader aan te schaffen maar blijkbaar heb ik dit dan toch over het hoofd gezien.

Voor de rest alleen maar lof over het toestel.

Groeten

Elpee

profile.country.nl_NL.title
Marg14
Bezoeker

Zojuist, 16 januari 2013, heb ik wederom van Sony een zeer teleurstellend antwoord gekregen, nl. dat er voorlopig geen update komt wat betreft de woordenboeken die Nederlands georiënteerd zouden moeten zijn en niet Engels. Ik mis ook de N-F en de F-N woordenboeken. Maar Sony wil er dus niet aan. Men gaat er vanuit dat mensen die buitenlandse boeken lezen het prettig vinden de Franse woorden te vertalen naar het Engels en vervolgens van het Engels naar het Nederlands. Alsof dat plezierig is wanneer je lekker zit te lezen!!!!

Slechte beurt van Sony.

Ik zal dan ook zeker niet de e-reader (en ik heb de nieuwste PRS-T2) aanbevelen bij mijn vrienden en kennissen.