annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe woordenboeken gebruiken / uploaden

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Ton_Scholten
Bezoeker

Nieuwe woordenboeken gebruiken / uploaden

Ik heb een PRS- 650 en ik wil graag twee nieuwe woordenboeken toevoegen aan de bestaande 12. Is dit mogelijk en kunnen deze op dezelfde manier gebruikt worden als de reeds aanwezige. Graag wil ik de pocketwoordenboeken Nederlands - Spaans en Spaans - Nederlands van Van Dale opnemen.

Alvast bedankt voor diegene die mij antwoord.

Ton Scholten

Message was edited by: Ton_Scholten

Message was edited by: Ton_Scholten

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste heer Scholten en andere geïnteresseerden in dit onderwerp.

Welkom op het Sony Forum.

Laat ik e.e.a. verduidelijken;

De woordenboeken op de e-Reader modellen zijn vooraf geïnstalleerd voor het land van levering en zijn geïntegreerd in de software van het desbetreffende e-Reader model. Voor elk land rusten er licensies op de geïnstalleerde woordenboeken en betreffende modellen. Voor Nederland heeft Sony een overeenkomst met Van Dale.

Het woordenboek draait op de achtergrond bij het lezen van een boek en wordt bijvoorbeeld zichtbaar wanneer een woord aangeklikt wordt. De woordenboeken zijn dus geen epub of downloadbare boeken.

Het is daarom niet mogelijk om andere woordenboeken toe te voegen.

Een eventuele nieuwe software update zal op de geïnstalleerde woordenboeken geen invloed hebben, maar zal ook geen uitbreiding van woordenboeken kunnen initiëren.

Ik hoop dat ik u zo voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

34 ANTWOORDEN 34
profile.country.nl_NL.title
TreesK
Bezoeker

Daar ben ik ook ERG in GEINTERESSEERD

profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Geachte Hr/Mevr Ton_Scholten,


Welkom op het Sony Nederland Forum.

Helaas dienen wij u te informeren dat het niet mogelijk is om wordenboeken toe te voegen aan de bestaande woordenboeken lijst.

Het is alleen mogelijk deze toe te voegen als boek.

 
Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,
Marc


Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
Moraalridder
Bezoeker

Beste Marc (Sony medewerker)

Kun je me vertellen wanneer deze mogelijkheid wel beschikbaar is?

Ik neem aan dat Sony net als andere merken/bedrijven blijft ontwikkelen en ook deze mogelijkheid gaat bieden?

Zelf ben ik op zoek naar een woordenboek nederlands-frans en frans-nederlands.

met vriendelijke groet,

Alice

profile.country.nl_NL.title
Els1311
Bezoeker

Ik ben ook heel erg geintereseerd in deze mogelijkheid. Ik heb N.B een frans nederlands pocket woordenboek van van Dale gekocht aangezien ik er nooit bij stil gestaan heb dat dat niet toe te voegen zou zijn

vriendelijke groeten Els

profile.country.nl_NL.title
@4506839803018229
Bezoeker

Hallo Marc,

Wat een teleurstellend antwoord. Ik ben er bij de aankoop van uitgegaan dat er een Ned-fr en Fr-ned woordenboek in zou zitten. Dit bleek echter een Fr-eng. woordenboek te zijn. en nu blijkt het dus niet mogelijk om een fr-ned. woordenboek toe te voegen. Slechte beurt van Sony. Hopelijk wordt hier snel een oplossing voor gevonden, want zo te zien op het forum zijn er meerdere liefhebbers

Graag blijf ik op de hoogte van het vervolg.

met vriendelijke groet

Lian van Uden

profile.country.nl_NL.title
HermanBi
Bezoeker

Beste allen,

Ik vind dit ook buitengewoon teleurstellend, en verwacht dat Sony een update maakt zodat er woordenboeken aan toegevoegd kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Herman Bisschop.

profile.country.nl_NL.title
jalae369
Bezoeker

Wij zouden eveneens graag over een nederlands-frans (en vice-versa) woordenboek willen beschikken. Wij nemen aan dat Sony de PRS650  ook in andere landen verkoopt, zoals Duitsland, Frankrijk en Spanje, Wij leren graag nieuwe talen aan en de e-readers zijn hiervoor uitermate geschikt. Wij lezen nu nederlandtalige boeken met een dik woordenboek naast ons, daar waar de Sony e-reader woordenboeken zo handig zijn.

Waarschijnlijk is een dergelijke verbetering een uitermate geschikt verkoopsargument voor Sony indien woordenboeken vanuit belangrijke talen zoals duits, spaans, italiaans enz (op zijn minst naar het engels) oplaadbaar waren

Wij sluiten ons aan bij de vraag van Lian van Uden en rekenen op een aanpassing vanwege Sony

Met vriendelijke groeten

Jean Alaerts

profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Geahte Lezer,

Ik zal deze vraag in behandeling nemen.

Betreft deze vraag hoort u nog van mij.

Vriendelijke groet,

Marc

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
eboekenwurm
Bezoeker

Ook ik ben zeer geïnteresseerd om een woordenboek te kunnen toevoegen op een PRS-350.

En dus niet als ebook maar met de functionaliteit als de bij de e-reader geleverde woordenboeken.

Heb ik goed begrepen dat de woordenboeken in de firmware zitten?