annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Storing op beeld via zoeker en scherm DSC HX400V

OPGELOST
profile.country.BE.title
Bob-Govers
Ontdekker

Storing op beeld via zoeker en scherm DSC HX400V

Sinds deze morgen, toen ik mijn camera inschakelde, krijg ik flikkerende witte lijnen, ik kan het moeilijk omschrijven, maar alle contouren van objecten lijken een zilverwitachtige omlijning zowel via de zoeker als op het scherm. Als ik een foto maak verdwijnen deze contouren en de foto is wel OK. Maar het is erg lastig om goed te richten vooral bij natuurfoto’s. Het enige wat anders dan anders was is dat ik de batterij (identiek) verwisselde omdat deze helemaal leeg was. Heeft iemand dit probleem ooit al ervaren of kan iemand zeggen waar het aan zou kunnen liggen voor ik naar de dealer ga. 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

En wat gebeurt er als je hem op AF-S zet?

Kijk even op de bijgevoegde foto's of dat het effect is dat je bedoelt.

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Kijk eens bij je focus mode.

Staat die op DMF of MF?

profile.country.BE.title
Bob-Govers
Ontdekker

Hij staat altijd op DMF

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

En wat gebeurt er als je hem op AF-S zet?

Kijk even op de bijgevoegde foto's of dat het effect is dat je bedoelt.

 

 

profile.country.BE.title
Bob-Govers
Ontdekker

Dat is inderdaad het effect dat ik bedoelde. Ik was vandaag toch in de buurt van Foto Konijnenberg waar ik het toestel heb gekocht en ik heb het daar even gevraagd voor ik je suggestie had gezien. Het is idd. zo dat de focus selectie niet op automatisch stond (AF/Zoom). Ik had het niet gemerkt. Dus correcte suggestie Strampke waarvoor dank.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Als ik je nog een tip mag geven: Kijk eens naar deze cursus fotografie van Carl Reader.

Een wat slome oudere man, maar hij heeft de gave om simpele zielen als ik bij de hand te nemen en allerlei mogelijkheden van de camera te laten zien waar je op een eigen verkenningstocht niet zomaar aan toe komt.

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zoek even in je handleiding op "focus Peaking" zet deze uit en dan heb je dit ook niet meer als je fotografeert in DMF of MF. 

 

Focus peaking is een hulpmiddel wanneer je handmatig wilt scherpstellen. Wanneer je deze optie activeert zie je gekleurde randen op de plekken waar de scherpte ligt. Je ziet dit in de je LCD scherm óf in de elektronische zoeker van je camera. 

 

https://www.sony-asia.com/microsite/cybershot_userguides/DSC-HX400V/GB/contents/TP0000508200.html

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web