annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

GPS op SONY CYBERSHOT DSC-HX90V

OPGELOST
profile.country.NL.title
KarsVeling
Ontdekker

GPS op SONY CYBERSHOT DSC-HX90V

Ik had deze sony gekocht omdat hij gps zou hebben. Heb gps aan staan, maar krijg geen icoontje in beeld en ook staan de locatiegegevens niet in mijn exif. Wat doe ik fout of is de gps defect?

Dank vast voor de hulp, Kars

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
KarsVeling
Ontdekker

Een totale reset naar de fabrieksinstelling 'did the trick'. Dank voor de snelle hulp.

Kars

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hi Kars,

Hier is wat informatie over de GPS data.

- wat Sony vertelt over het beeld van de GPS op je scherm.

- uitleg over GPS op je camera.

- uitleg over het (opnieuw) importeren van GPS gegevens via PlayMemoriesHome.

- uitleg over het importeren van GPS gegevens zonder PlayMemoriesHome.

- het uitlezen van EXIF gegevens kan in Windows, rechts-klik op de foto en je ziet géén GPS data.

- je ziet ook geen GPS geggevens als je EXIF laat uitlezen door bijvoorbeeld metapicz.

- Je kunt de GPS positie wél zien in de Android app Photos van Google. Open de foto met Photos, tap op de drie puntjes rechtsboven en je ziet de plek. Sterker nog, je ziet ook foto's die je eerder hebt gemaakt in die omgeving.

 

Nog een tip:

Je kunt je foto's delen met PlaymemoriesHome en PlayMemoriesOnline biedt zelfs onbeperkte opslag voor je foto's in de Sony cloud. Dit i.t.t. Nikon en Canon die slechts beperkte ruimte in de cloud gratis aanbieden.

 

Wil je je foto's meer voor jezelf houden dan raad ik je aan je instellingen bij Google zo aan te passen dat je foto's niet automatisch naar de Google cloud gaan.

Zelf vind ik Picasa 3.9 (de laatste versie) een mooi programma om je foto's te ordenen. Het heeft een perfecte gezichtsherkenning en alle opslag blijft lokaal op je computer. Met Picasa kan je ook heel makkelijk de foto's van je camera downloaden op je computer via WiFi.

 

Neem de tijd veel te lezen of op youtube te kijken, zo leer je de vele, vele instellingen van Sony camera's kennen. Ook jouw DSC HX90V heeft ontzettend veel mogelijkheden.

 

Veel plezier met je camera.

 

EDIT:

Kijk ook eens naar deze - misschien wat slome - video's. Je kan er veel van opsteken.

 

 

 

profile.country.NL.title
KarsVeling
Ontdekker

Hartelijk dank voor het antwoord. Ik zal alle stappen doorlopen en de camera resetten. Je hoort als het gelukt is (of niet 🙂

Kars

profile.country.NL.title
KarsVeling
Ontdekker

Een totale reset naar de fabrieksinstelling 'did the trick'. Dank voor de snelle hulp.

Kars