annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto's naar computer verzenden via wifi lukt niet

LianneAJ
Nieuw

Foto's naar computer verzenden via wifi lukt niet

Ik heb sinds kort de DSC H400v. Ik heb succesvol wifi ingeschakeld en kan via de usb kabel foto's overzetten naar PlayMemories Home. Wanneer ik via wifi foto's naar mijn computer wil verzenden krijg ik de melding: Verbonden met het toegangspunt. Kan geen verbinding tot stand brengen met de computer om op te slaan.

 

Wie kan me hiermee helpen, want via wifi foto's naar computer versturen was juist 1 van de redenen waarom ik voor deze camera heb gekozen.

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Ik heb er eens naar gekeken en het hele proces doorlopen.

 

PlayMemoriesHome moet op de Windows 10 computer geïnstalleerd zijn.

Meld je aan op de  op de site van playmemoriescameraapps.

Ga op de pagina naar SELECTEREN en scroll in <Alle applicaties>.

Je camera staat in de lijst.

Ik heb mijn fototoestel ingevoerd. DSC-HX90V, de DSC-HX400V staat ook in de lijst.

In Windows PlayMemoriesHome klik je op <File>, vervolgens op <Import Media Files> en op dat scherm op <Settings>, rechtsboven in de hoek.

In <Settings> klik je op <WiFi import> , controleer de instellingen en pas de instellingen van de firewall aan.

 

Na het invullen van de gegevens sluit je de camera aan met de USB kabel. 

Als je dat de eerste keer doet komt er een scherm tevoorschijn dat vraagt om de software van de camera te updaten.

 

Nadat dat gedaan was verscheen ineens de mogelijkheid om foto's te downloaden van mijn camera (nog steeds via USB).

 

Capture-playmemorieshome.JPGCapture-camera-update.JPGCapture-camera-added.JPG

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Als je de zaken uit de vorige post hebt geregeld moet je nog aan je camera laten weten dat jouw computer te vertrouwen is.

Ik ga er van uit dat je in het menu in de camera de SSID en het wachtwoord van het netwerk al hebt ingevoerd.

 

Sluit de camera aan met USB.

Je ziet links in het menu de naam van je camera verschijnen.

Klik op de naam er er komt een menu tevoorschijn met vierkante blokken.

Kies <WiFi import settings>.

Daarna in het volgende menu kies je voor aanbevolen instellingen, klik op <Volgende> onder in dat schermpje en je hebt het voor elkaar.

Trek de USB stekker er uit, ga in het <menu> van je camera naar <WiFi settings>, kies voor <Send to Computer> en alles gaat vanzelf.

Strampke_0-1609709735337.png

Capture-wifi-settings-2.JPG

 

Eerlijk gezegd vind ik het zelf ook best wel ingewikkeld om het in te stellen.

De punten waarop het makkelijk fout gaat zijn de firewall instellingen (zie vorige post) en het duidelijk maken aan computer en camera dat ze met elkaar mogen communiceren.

 

Waarom dat niet makkelijker kan?

Dat is voor de veiligheid. Gewoon om te voorkomen dat jan-en-alleman zomaar verbinding kunnen maken met je computer en/of je camera.