annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX100 M4 transfer video naar Mac

OPGELOST
profile.country.NL.title
ericjozef
Lid

RX100 M4 transfer video naar Mac

Ik heb een cybershotcamera RX100 M4 waarmee ik er totaal niet in slaag om de videobestanden te exporteren naar mijn Macbook, OS Catalina 10.15.4. ,en al evenmin ze te visioneren op de Mac (de fotobestanden wel).

Ik heb de handleidingen op het web van Sony en op YouTube gevolgd, niets werkt.

Twee jaar geleden lukte ik er nog in om via imovie te importeren, nu lukt ook dat niet meer (wellicht door een update van Catalina), ik krijg ook geen nummer van de foutmelding. Ook via Image Capture krijg ik niets te zien.

Ik heb het me al ontzettend betreurd een Sony gekocht te hebben, het is elke keer een ontmoedigend gedoe, met mijn Nikon DSLR heb ik geen enkel probleem. Het probleem heeft te maken met het specifieke formaat van Sony (en ook de Matsu*****agroep) begreep ik.

Ik kan onmogelijk de enige persoon met dit probleem zijn. Kan iemand me adviseren wat te doen?

Hartelijk dank!

Eric

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
ericjozef
Lid

@Strampke 

Het is me gelukt. In de pagina die je doorgaf zit een videoconverter waarmee ik het ADCHD bestand naar .MTS heb kunnen omzetten, eenmaal overgeschreven op de Mac.

Nu hoop ik maar dat dat geen kwaliteitsverlies impliceert. 

Hartelijk dank aan allen!

Eric J

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dan kun je wellicht ook aangeven hoe probeert te exporteren? 

 

Zelf zet ik foto’s etc. altijd over via een kaartlezer. En nooit problemen. Koppel mijn camera zelden tot nooit aan de computer. Enkel voor firmware update 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
ericjozef
Lid

Dank voor je snelle reactie.

Fotobestanden kan ik via de Finder zien wanneer ik toestel koppel. Video niet. De mappen MP root en private tonen geen inhoud.

Via Imovie>import dan. Dan krijg ik foto en video bestanden te zien van de camera. Wanneer ik daarvan een video selecteer om te importeren krijg ik boodschap:"Importeren mislukt. Er is tijdens het importeren van het volgende fragment een fout opgetreden: naam van fragment: Clip 1.mov"

Met een kaartlezer krijg ik hetzelfde als in de finder. Hij toont geenn inhoud van de mappen. 

Werk jijzelf ook met Mac?

Hartelijk, 

Eric

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Heb je capture one gebruikt om je mac toevallig? 

Er is een speciale Sony versie van capture one. Daar heb ik altijd prima mee kunnen werken op mijn macbook. 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Je probleem komt vaak voor.

Hier is een Sony support artikel.

Misschien helpt het je op weg.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Yep MacOS gebruiker.... Alleen doe niks met filmen. 

 

Afhankelijk in welk formaat je filmt kunnen de bestanden in volgende volders staan. 

/AVCHD/M4ROOT/CLIP

/DCIM/!00MSDCF

/AVCHD/BDMV/STREAM 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
ericjozef
Lid

@VinC 

Dank voor de suggestie. Ik heb de freeversion voor Sony gedownloaded, maar hij accepteert de activatiekey niet met een boodschap die moeilijk te ontcijferen is.

Tussen haakjes: werk jij ook met OS Catalina? en jij hebt het wel degelijk over het downloaden van video?

Eric J

profile.country.NL.title
ericjozef
Lid

@Strampke 

Het is me gelukt. In de pagina die je doorgaf zit een videoconverter waarmee ik het ADCHD bestand naar .MTS heb kunnen omzetten, eenmaal overgeschreven op de Mac.

Nu hoop ik maar dat dat geen kwaliteitsverlies impliceert. 

Hartelijk dank aan allen!

Eric J