annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto's naar computer verzenden via wifi lukt niet

LianneAJ
Nieuw

Foto's naar computer verzenden via wifi lukt niet

Ik heb sinds kort de DSC H400v. Ik heb succesvol wifi ingeschakeld en kan via de usb kabel foto's overzetten naar PlayMemories Home. Wanneer ik via wifi foto's naar mijn computer wil verzenden krijg ik de melding: Verbonden met het toegangspunt. Kan geen verbinding tot stand brengen met de computer om op te slaan.

 

Wie kan me hiermee helpen, want via wifi foto's naar computer versturen was juist 1 van de redenen waarom ik voor deze camera heb gekozen.

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb er niet onmiddellijk zelf ervaring mee, ik heb het ooit wel aan de praat gekregen (zonder moeite zelfs).

 

Ik sloot mijn camera aan via de kabel op de pc, ik kreeg in playmemories home de melding of ik auto wifi import wilde activeren. Ik koos ja en het werkte (inmiddels 2 jaren geleden).

 

Als je deze melding niet kreeg, kan je zelf kijken naar de instellingen vna playmemories home bij "extra", dan "instellingen". Je vindt daar het wifi-menu.

 

Ik kan je verder niet helpen, zou het eens opnieuw moeten proberen. Ik vond het destijds te traag overzetten (en batterij verbruiken) om het te gebruiken. Waarvoor ik wifi wel enorm vaak gebruik is om foto's op je smartphone of tablet te zetten.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
LianneAJ
Nieuw

Dat was allemaal al gelukt, maar ondanks succesvolle wifi verbinding kan hij de foto's niet versturen naar mijn laptop.

ME_Sony
Nieuw

Hallo,

 

Mogelijk helpt het om de netwerkinstellingen aan te passen, ga naar:

 

netwerkcentrum \ geavanceerde instellingen voor delen (van toepassing op windows 10)

 

en kies voor "netwerkdetectie inschakelen" niet vergeten te klikken op "wijzigingen opslaan" onderin en uploaden maar...

 

profile.country.NL.title
Mtw1977
Ontdekker

Deze aanpassing heb ik ook gedaan, maar toch krijg ik geen verbinding met mijn laptop.

Kan mijn telefoon ook niet als afstandsbediening koppelen. Kan wek foto's overzetten naar mijn telefoon.

 

Wie kan mij helpen?

biancablank
Nieuw

Heb je inmiddels de oplossing gevonden? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.

 

profile.country.NL.title
Mtw1977
Ontdekker

Lukt mij ook nog steeds niet.

Doe het nu gewoon met een kabel er tussen, knip en plak werk.

 

Als je telefoon "nfc" heeft moet het lukken. Je moet dan Waar de nfc op je telefoon zit dit houden op de nfc plek van de camera.  

 

Succes!!!

Gerben2001
Nieuw

De oorzaak kan zijn dat het draadloze netwerk bij Windows 10 bekend staat als publiek netwerk.

Dan is de computer voor andere apparaten (en dus ook de camera) niet zichtbaar.

 

Check dit als volgt:

- Ga naar Instellingen->Netwerk en Internet->WiFi

- Scroll omlaag en klik op Windows Firewall

- Staat bij Gast of Openbare Netwerken de tekst verbonden, dan ziet Windows je huidige verbinding als openbaar

Is dit het geval handel dan als volgt

- sluit het Windows Firewall scherm

- In het Netwerk en Internet window klik onder de lijst met netwerken op Geavanceerde Opties
  (dit zijn de opties voor je huidige Wifi verbinding)

- selecteer Deze PC kan worden gevonden en slit het window

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Als je op de camera WIFI selecteert (aanzet) kun je via de computer rechtsonder op het pictogram aanklikken dan  Netwerkinstellingen aanklikken als deze opent zie je het wifi van de camera staan maak verbinding.

Als je klaar bent met wat je wilt wifi weer terug zetten.

profile.country.BE.title
AndreSom
Nieuw

Ik heb nu, meer dan vier jaar later hetzelfde probleem met hetzelfde toestel. Is er al een oplossing gevonden?

Het voorgestelde helpt allemaal niets