annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Slowmotion beelden

profile.country.NL.title
FREDDY-VIDEO
Ontdekker

Slowmotion beelden

Hallo beste Sony fans

Ben in het bezit van de Sony FDR-AX53 en wil voor het eerst beelden maken voor het afspelen van slowmotion. Nadat ik de gebruikershandleiding heb doorgenomen is mij dit nog niet duidelijk. Eerder verwarrend doordat er mijns inziens 2 mogelijkheden zijn.

1.Instellingen Image quality AVCHD daarna via menu Shooting Mode Smth Slw Rec, daarna selecteren het golfmannetje het geen timing betreft.

2.Instelling Image quality XAVC S HD daarna Shooting ModeHigh Speed RFC

Wie kan me de verschillen uitleggen, wat de een wel en de ander niet doet?

Met dank voor het antwoord. Freddy Wijnbergen

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi Freddy, 

 

Met de eerste instelling kun je een kort moment met hoge snelheid vastleggen. De camera gaat dan een serie beelden opnemen met een hogere snelheid die je later dan als video terug kan kijken om bijvoorbeeld een golfswing te analyseren. 

Met de tweede instelling gaat de camera in 100 beelden per seconde filmen zonder tijdslimiet. De video's zullen dan bij het terugkijken op de snelheid van 25 beelden/seconde worden afgespeeld, waardoor je een 4x slowmotion krijgt. 

 

Hopelijk maakt deze uitleg het verschil tussen de twee instellingen duidelijker! 

Met vriendelijke groet,

Suzanne 

profile.country.NL.title
FREDDY-VIDEO
Ontdekker

dank voor de uitleg doch het laatste filmen met 100 frames heb ik gedaan. De bewuste opname gaat op de normale snelheid spelen dus niks slowmotion. Als ik naar de eigenschappen en de file gegevens kijk is het wel framesnelheid 100 f/sec. Doe ik wat fout?

met vr.gr. Freddy Wijnbergen