annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

FDR-AX53 clean hdmi output

profile.country.NL.title
Stepgroove
Nieuw

FDR-AX53 clean hdmi output

Hello beste leden en bezoekers,

 

Ik heb de sony fdr-a53 en die werkt prima. Maar ik zit met een groot probleem. De sony fdr-a53 gebruik ik voor livestreams en die is gekoppeld met de ATEM mini. ATEM mini zorgt er voor dat ik beeld krijg op mijn laptop en dus kan Live streamen. Maar op het moment dat ik het aansluit en dan zie ik in de software alles wat ik op de LCD scherm zie. Hiermee bedoel ik de record button, inzoomen en uitzoomen button.

 

Hoe kan ik dit volledig uitschakelen? Ik zie deze optie niet staan.

 

groetjes

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Welkom in de community. Had je hier al gekeken? Anders kan hopelijk één van de experts hier je verder helpen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Stepgroove 

 

Bij fotocamera's zit dat onder instellingen (laatste tab in het menu) en dan bij HDMI instellingen kun je instellen dat je geen info in beeld krijgt. Ik weet niet of jouw specifieke model deze functie heeft, maar dan zou het daar moeten zitten.

 

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
Stepgroove
Nieuw

Ik heb daar al gekeken. Ik heb het niet kunnen vinden

profile.country.NL.title
Stepgroove
Nieuw

Video camera heeft andere instellingen en heeft het niet tussen staan.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Een snel rondje google kom ik iemand tegen die aangeeft dat je de instelling wel zo kan wijzigen dat de knoppen na drie seconden uit beeld verdwijnen. Als je de camera verder niet bedient tijdens het streamen zou dat een oplossing kunnen zijn. De schrijver van het artikel gebruikt het in elk geval op die manier.

Hier vind je die instelling: https://helpguide.sony.net/cam/1630/v1/nl/contents/TP0000941327.html

Het artikel: https://tdcat.com/2017/12/sony-fdr-ax53-camcorder-one-year-review/

profile.country.NL.title
Stepgroove
Nieuw

Nee wat ze hiermee bedoelen is dat de knoppen weg gaan behalve record knop en in en uitzoomen knop niet

 

Wordt ongeveer 3 seconden weergegeven.

De opname- & zoomknoppen op het LCD-scherm worden weergegeven.

 

Ziet er naar uit dat het niet mogelijk is met dit camera. Ik ben bíjna genoodzaakt om andere camera's te kopen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Als het je lukt om een live beeld op je computer te krijgen zou je nog met de gratis software van OBS wat kunnen proberen, dan kun je namelijk een gedeelte van het beeld wegcroppen en dat als stream gebruiken. Dan gebruik je een "virtuele camera" vanuit OBS om te streamen naar Zoom, Youtube etc. Ik weet zo uit mijn hoofd niet precies welke services dit ondersteunen.

profile.country.NL.title
marcello1970
Nieuw

Allen, ik zie niet dat ik de FDR ax53 kan opladen met de stekker als ik met de camera aan het streamen ben met de HDMI naar PC..

kan dat wel??