annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Live streamen met FDR-AX53. Hoe?

profile.country.NL.title
Marit1994
Nieuw

Live streamen met FDR-AX53. Hoe?

Hallo,

 

Ik heb recent een Sony FDR-AX53 gekocht. We willen met deze camera o.a. ook live streamen. Als ik nu in de camera op "live streaming" klik, krijg ik de melding: "live streaming information has not been set up to the device. Verify the settings on a computer".

 

Ik kan alleen nergens vinden hoe ik dat dan moet doen op de computer. Ik vond ergens iets over dat ik PlayMemories home moet downloaden. Dat heb ik gedaan maar ik kan het programma niet openen. Ik krijg dan de melding: "Deze app moet door de ontwikkelaar worden bijgewerkt om te kunnen werken met deze versie van macOS. Neem contact op met de ontwikkelaar voor meer informatie". Ik heb een nieuwe iMac.

 

Ik kan ook niet echt vinden op internet wat ik verder nodig heb om te kunnen live streamen. Iemand die daar meer over kan vertellen?

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @Marit1994,

 

Bedankt voor je bericht! 

 

Ik heb je vraag even intern doorgezet. Zodra ik meer weet, breng ik je hier van op de hoogte.


Met vriendelijke groet, 

Suzanne 

profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

HI @Marit1994 , 

 

Ik heb inmiddels antwoord ontvangen.

Live Streaming op de AX53 kan alleen via U-Stream. Dat is een betaalde dienst waarmee de camera direct verbinding maakt met het internet (via WiFi) en dus geen verbinding maakt met een computer of Mac.

 

Je krijgt de melding "Verify the settings on a computer" omdat je eerst op de computer een U-stream account dient aan te maken en de details die je dan krijgt dient in te voeren in de settings van de camera.

Ik hoor graag of dit je vraag beantwoord! 

 

Met vriendelijke groet, 

Suzanne 

profile.country.NL.title
Marit1994
Nieuw

Bedankt voor je reactie! Zijn er ook camera's waarbij je de betaalde dienst niet nodig hebt? 

profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Ja zeker, de Sony ZV-1 en ZV-E10 beschikken over een USB streaming functie. Wanneer deze wordt geactiveerd dan zal de computer deze camera’s gelijk als een webcam zien.

 

Voor meer informatie over deze camera's zou je eventueel op de volgende productpagina's kunnen kijken: 

ZV-E10: https://www.sony.nl/electronics/cameras-met-verwisselbare-lens/zv-e10

ZV-1: https://www.sony.nl/electronics/cyber-shot-compacte-cameras/zv-1 

 

Met vriendelijke groet, 

Suzanne 

profile.country.NL.title
Marit1994
Nieuw

@suzanne_sony 

 

Dankjewel! Ik neig naar de 

SONY Vlog Camera ZV-E10

Het enigste wat voor mij nog belangrijk is is of daar een externe microfoon op aangesloten kan worden. Wij gebruiken die van Rodelink (niet draadloos).

profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @Marit1994,

 

Het is mogelijk om een externe microfoon aan te sluiten op de ZV-E10!


Met vriendelijke groet,

Suzanne