annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

aansluiting Sony Handycam op Imac computer

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
reneoosterman
Bezoeker

aansluiting Sony Handycam op Imac computer

Ik heb een Sony handycam type HDR CX 115 aangeschaft en wil graag weten hoe ik deze het best kan verbinden met mijn Imac versie 2011. Met de USB kabel of via HDMI?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_BE.title
edwille54
Bezoeker

Hallo,

ik ben net overgeschakeld van Windows naar Mac voor alles wat betreft multimedia. De videos laad je 'gewoon' binnen via USB (in mijn geval is het een HDR-XR520VE (dus met harde schijf)) - dus geen Sony software nodig.

2 grote nadelen (waar he denk ikvrees ik) niet omheen kan:

- de files worden omgezet naar Apple formaat, wat betekent dat ze 5 à 10 maal groter worden!

- je kan niets doen met de GPS positiedata, daar Sony's PMB niet op Mac draait...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.en_BE.title
LennyBrans
Bezoeker

Dezelfde vraag voor type DCR-TRV355E. Er wordt gesproken over een USB-stuurprogramma, maar ik heb hem tweedehands en heb geen software erbij gekregen.. En voor de moment is Sony niet echt een hulp met het vinden van die software.

Alvast bedankt

profile.country.nl_BE.title
edwille54
Bezoeker

Hallo,

ik ben net overgeschakeld van Windows naar Mac voor alles wat betreft multimedia. De videos laad je 'gewoon' binnen via USB (in mijn geval is het een HDR-XR520VE (dus met harde schijf)) - dus geen Sony software nodig.

2 grote nadelen (waar he denk ikvrees ik) niet omheen kan:

- de files worden omgezet naar Apple formaat, wat betekent dat ze 5 à 10 maal groter worden!

- je kan niets doen met de GPS positiedata, daar Sony's PMB niet op Mac draait...

profile.country.NL.title
Arthur_Reijn
Lid

De camera heeft een I-link uitgang voor videobeelden, sluit deze aan op je mac en gebruik I-Movie

Succes

Arthur

profile.country.NL.title
fred-dy
Lid

L.S.

Ik heb een wat oudere camera HDR-sr 1 E  die wel bestand op mac pro set maar verder kan je niks openen

zijn daar drivers voor?

freddy

profile.country.nl_NL.title
Tinus11
Bezoeker

Ik heb een zelfde soort probleem. Ik heb ook net een nieuwe iMac gekocht en ben overgestapt van Windows naar Mac, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn DCR-HC23e handycam aan de praat. Ik heb het geprobeerd met USB en met Firewire, maar de camera wordt niet herkend. Wat ik ook doe, er gebeurt niets. In windows wordt de camera wel meteen herkend. Kent iemand van jullie hier een oplossing voor?

Ik wil mijn DCR-PC9E Pal aansluiten op mijn iMac met usb poort, mijn Fire Wire kabel 723 past niet op de usb poort.

Hoe los ik dat op ?