annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foutcode C31 op mijn TRV900E

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Foutcode C31 op mijn TRV900E

Hallo,

Ik heb mijn camcorder DCR-TRV900E in langere tijd niet meer gebruikt (meer dan een jaar) en ik krijg steeds weer de foutmelding C:31:XX.

Ik ben dat gaan opzoeken en ik zou de stroomtoevoer moeten resetten?

Maar dat lukt niet en ik moet de cassette (miniDV) verwijderen. Dan zie ik dat er iets mis is met het aandrijfsysteem denk ik want het bandje komt verfrommeld uit de cassette.

Weet iemand raad daarmee of heeft iemand iets dergelijks meegemaakt?

Bedankt voor alle raad en bijstand.

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Oei!

Niet wat je wil horen, maar de kans is klein dat iemand je gaat kunnen helpen met dit probleem.

Tapes worden al eventjes niet meer gebruikt. Alleszins, mocht het nu niet vanzelf opgelost zijn (je tapeje is er immers terug uit? Als je het opnieuw probeert, krijg je steeds opnieuw een verfrommelde casette?) zou ik een herstelling niet meer betalen. Dat is het zeker niet waard.

Ik hoop dat iemand je toch nog kan helpen!

Bedankt reeds voor dit antwoord, al is het niet opbeurend.

Inderdaad, het tapethe (mini DV) is eruit en telkens opnieuw (met andere tapetjes) gebeurt hetzelfde.

Ik heb twee dozen vol met deze opgenomen bandjes van reizen over de hele wereld en natuurlijk ook van familie.

Hoe kan ik die omzetten (en misschien ook monteren) op mijn MacBook (iMovie) zonder dat het al teveel zou kosten en met goede kwaliteit?

Maar belangrijkste is dat iemand mij zou kunnen vertellen wat er waarschijnlijk aan de hand is en of dat zonder al teveel kosten kan hersteld worden en waar. Dan kan ik mijn TRV900E gebruiken om al die opgenomen bandjes te monteren en op te slaan op HD. Er zou iets aan de hand kunnen zijn met het aandrijfsysteem maar ik ben een technieker en ik hoop dat er hier op het forum iemand is met meer technische kennis.

Bedankt.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Misschien dat er inderdaad leden van de Community zijn die daar technisch kaas van gegeten hebben, maar bijvoorbeeld onderdelen voor reparatie zal een probleem gaan worden.

Om je tapes over te zetten zou ik je aanraden eens een oproepje doen onder familie, bekenden en vrienden of iemand niet nog een dergelijk toestel heeft liggen, of eens op Marktplaats neuzen of iemand iets te koop aanbiedt. Dit gaat waarschijnlijk voordeliger en makkelijker zijn dan een aandrijfsysteem repareren of vervangen.... 

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Bedankt ook voor het antwoord.

Ik ken niemand die een dergelijk toestel heeft waar ik mijn bandjes zou kunnen op afspelen. Ik heb eens op eBay gekeken en in Duitsland zijn er een tweetal te koop (+/- 200 euro) en in de VS een hele hoop. Maar die zullen dan weer niet met PAL werken denk ik?

Ik zou toch eerst graag zekerheid hebben dat het om het aandrijfsysteem gaat. Foutcode C:31 en C:32 zouden met stroomtoevoer te maken hebben. Kan een defekte batterij dat ook veroorzaken?

Dus wacht ik af tot een technisch onderlegd persoon zich meldt of het toestel eens nagekeken heeft vooraleer een nieuw of occasie te kopen.

Bedankt en beste groeten.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk niet dat je hier op deze wijze een technisch inhoudelijk antwoord op gaat krijgen. Een foutcode doelt vaak op een hardware issue. Gevalletje klantenservice dus. 

En gezien de leeftijd van het apparaat, weet ik niet of herstellen mogelijk (of rendabel) is. 

Ik snap de aard van waar je tegenaan loopt wel. Ik zal informeren voor je wat de opties zijn. 

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Bedankt Vinc_E voor het antwoord.

Mocht ik kunnen te weten komen waar ik goed technisch advies kan krijgen hier in de buurt (Aalst, België) dan kan ik daar even naartoe rijden om het toestel te laten nakijken en te weten te komen wat er precies aan de hand is.

Werken die toestellen nog met riempjes voor de aandrijving of is er direkte electronische aandrijving? In het eerste geval zal het waarschijnlijk een riempje zijn dat versleten is.

De verdeler waar ik het toestel gekocht heb is ondertussen overgenomen door een grotere keten en die staat nu ook weer te koop. Dus daar kan ik niet meer terecht. En een sony center vraagt stukken van mensen voor een herstelling.

Beste groeten.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Helaas geen goed nieuws. Herstel is bijna onmogelijk op dit apparaat. 

Advies is om tweedehands een DVD camcorder op de kop te tikken. Gezien het alleen gaat om de collectie bandjes omzetten. 

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Ik heb dus een tweedehands toestel gekocht nu, exact hetzelfde toestel. Wat blijkt nu: ik verander de batterij van het nieuw gekochte (occasie) toestel en plaats deze op mijn defecte camera en hij werkt terug.

Dus had het toch met de stroomvoorziening te maken.

Ik zal dus een nieuwe batterij aanschaffen en dan is mijn camera weer de oude.

Wat blijkt nu ook: bij de nieuwe is er ook een defect denk ik: bij opname is het beeld ok maar het geluid zeer zwak.

Kan iemand mij vertellen wat daarmee aan de hand is? Kan het opnameniveau (geluid) bijgeregeld worden en hoe?

Ik heb geen externe microfoon. Anders zou ik het daarmee ook eens kunnen testen. Als ik dat occasietoestel terug verkoop wil ik zekerheid hebben dat het goed werkt, anders moet ik het ook beschrijven als een toestel met een defect.

Hopelijk kan iemand mij hiermee wel helpen.

Bedankt alvast voor de medewerking.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ah! Was de foutcode toch correct!

In de handleiding vind ik dit over zacht volume bij een opname:

= Het volume staat helemaal dicht:

Open het LCD panel en druk op 'volume' 

= Audio mix staat aan de ST2 kant in het menu systeem

Regel audio mix in het menu-systeem

Anders misschien eens met een hoofdtelefoon afluisteren om te checken of het volume dan wel ok is?

http://pdf.crse.com/manuals/3864632542.pdf