annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foutcode C31 op mijn TRV900E

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Foutcode C31 op mijn TRV900E

Hallo,

Ik heb mijn camcorder DCR-TRV900E in langere tijd niet meer gebruikt (meer dan een jaar) en ik krijg steeds weer de foutmelding C:31:XX.

Ik ben dat gaan opzoeken en ik zou de stroomtoevoer moeten resetten?

Maar dat lukt niet en ik moet de cassette (miniDV) verwijderen. Dan zie ik dat er iets mis is met het aandrijfsysteem denk ik want het bandje komt verfrommeld uit de cassette.

Weet iemand raad daarmee of heeft iemand iets dergelijks meegemaakt?

Bedankt voor alle raad en bijstand.

19 ANTWOORDEN 19
SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Bedankt voor het snelle antwoord maar dit is het weergavevolume dat daar geregeld wordt en dit staat reeds op maximaal. Wat ik zoek ik het opnamevolume.

Wanneer ik met een headphone luister hoor ik aan één kanaal helemaal niets en het andere kanaal slecht zeer lichtjes geluid, bijna onhoorbaar.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Tja... Da's het enige over 'zacht geluid' dat ik kon terugvinden in de handleiding :wink: 

Verder heb ik alles met 'volume' nagelopen, maar kijk gerust zelf nog eens.

Als t met de headphones niet beter is lijkt het me inderdaad een intern probleem. 

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Juist, dat dacht ik ook reeds. Maar welk probleem? en komt dat vaak voor? en hoe kan het opgelost worden?

Ondertussen hab ik met wat "googelen" reeds gevonden dat het een ziekte van Sony is en heel vaak zou voorkomen.

Nu nog weten hoe te herstellen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dat durf ik zo echt niet te zeggen....  Maar ik denk dat het ook voor dit probleem het antwoord waarschijnlijk zal zijn dat een reparatie meer gaat kosten dan de waarde van het toestel... 

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Tenzij je het zelf kunt herstellen natuurlijk.

Ik heb verder gezocht en op youtube een filmpje gevonden over: Sony TRV900 met geluidsproblemen bij het opnemen. Dit schijn een zeer veel voorkomend euvel te zijn van Sony cameras. Ze tonen ook waar de fout zit: een soort olie die lekt en in de kleine microfoontjes terechtkomt. Oplossing is dus het openen van het toestel, reinigen door die smurrie te verwijderen en nieuwe microfoontjes plaatsen.

Ik kan natuurlijk ook een externe microfoon kopen en aansluiten.

Met het openmaken van een camera heb ik u geen ervaring. Maar misschien is er een technieker hier op het forum die kan helpen?

Volgens dat filmpje deed dit probleem zich reeds voor kort na dat de camera op de markt kwam.

https://www.youtube.com/watch?v=E9XF54R5-iQ

Dus hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

Bedankt.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik ben bang je je hier voornamelijk gebruikers zult vinden, maar wie weet kan iemand je helpen. 

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Gebruikers kunnen ook soms wat ervaring of technische kennis hebben. Een forum zonder ervaren gebruikers en enkele technisch goed onderlegde personen kan meestal niet veel bijbrengen en is dus pure tijd- en geldverspilling. Weggooien en nieuw kopen en verkopen kan iedereen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je geeft het zelf al aan eigenlijk. Is het niet veel simpeler om een externe microfoon te kopen? 

Ik betwijfel dat er mensen zijn die diepgaande ervaring hebben met een 18 jaar oude camera hier...

SonyminiDVTRV900
Ontdekker

Ik heb al rondgekeken en ik vind geen passende mikrofoon. Ik heb bij een van de grootste dealers in Duitsland navraag gedaan maar het antwoord was "leider kein passender Mikrofon" Ben verder op zoek naar een occasie. Mocht je er een te koop weten staan bedankt om het te laten weten.

Ik heb die eigenlijk alleen nodig om de camera met zo weinig mogelijk verlies terug te kunnen verkopen.

Ik had die onlangs gekocht op aanraden van het forum hier maar achteraf bleek dus dat men niet wist dat die foutcode C31 dus wel degelijk met de stroomvoorziening te maken had en mijn oude camera dus met een nieuwe batterij terug normaal zou werken. Daarom heb ik dus die occasie gekocht via eBay. Daar kun je zien voor hoeveel die te koop staan. Ik kan die echter niet teruggeven en zou hem dus willen terug verkopen.

Ondertussen ben ik nu ongeveer 60 uur videofilmen aan het omzetten om te kunnen bewaren. Van die 60 uur zijn minstens de helft onderwaterbeelden van duiken over heel de wereld, van het uiterste noorden van Canada tot de evenaar. En je begrijpt dat ik deze beelden niet wil kwijt raken.

P.S. Er zou met dat geluid ook nog wat meer an de hand kunnen zijn. Ik heb vanavond de camera eens aangesloten op mijn oude onderwaterbehuizing (Sony Marine Pack 40m) en de aansluiting van de externe mikrofoon gedaan met die van het marine pack. En ik kreeg hetzelfde resultaat: practisch geen geluid. Een externe mikrofoon kopen is dus ook een risico.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik had nog gevraagd of we er aan eentje konden komen. Helaas niet. 

Enige nuttige oplossing is dan aan een vervangende camera zien te komen.