Deel jouw ervaring!
Al sinds de aanschaf problemen. Geluid van sub(die overigens 30 cm van de bar staat) valt vaak weg. Ook het geluid (van de later ontvangen) achterspeakers valt dan tegelijkertijd uit. Groene lampjes branden wel en software geeft aan een goede BT connectie te hebben. Soms werkte een harde reset of stekker eruit en erin. Nu ook niet meer na de aanschaf van een BT Sony platenspeler. Basslijn en achterspeakers vallen soms dus uit tijdens muziek. Zowel via alleen cast, BT, HDMI als jackingang. Er loopt een dossier bij Sony die het probleem niet herkend. Vreemd! Wie heeft hier meer last van? Sony wil de set alleen onderzoeken als ik deze naar de winkel of Spijkernisse(Sony support) breng (beide ver weg van mijn huis). Daarnaast ben ik dan mijn geluid maanden kwijt en heb ik het risico dat zij het probleem niet erkennen. Geen pickup and return beleid of leentoestel. Ik wil het netjes oplossen met Sony, maar Sony laat me zitten met een probleem terwijl ik er niets aan kan doen. Wie herkent dit probleem?
He, ik ben ook echt van mening dat de soundbar/rear speakers ergens gestoord worden. Ik heb meerdere smart apparaturen thuis dusja..
Ik vraag me alleen af hoe je kon zien op welke kanaal je soundbar zich bevind?
Dit is afhankelijk van welk kanaal je soundbar gebruikt.
Ik ben er achtergekomen door de app wiffi analyzer te installeren op de smartphone deze laat de netwerken zien en op welk kanaal het uitzend.
Je kunt ook al zonder de app zien dat er een nieuw netwerk zichtbaar word op het moment dat de soundbar aanstaat. Doormiddel van het zoeken naar WiFi netwerken op je telefoon/tablet of laptop.
Het beste is een kanaal te kiezen wat ver van het kanaal van de soundbar zit.
Dit geld trouwens ook voor meerdere accepoints bij elkaar, zorg dat de uitzend kanalen niet het zelfde zijn of elkaar overlappen.
Is die app ook beschikbaar op de iphone?
Probeer eens te zoeken naar netspot.
https://apps.apple.com/us/app/netspot-wi-fi-analyzer/id1490247223?ls=1
Jaa, ik doe vervolgens een speedtest op zowel de 2.4ghz als 5ghz verbinding.
Dit is de enige informatie die ik krijg.
Ik heb zelf geen IPhone, maar heb Google gebruikt en daar kwam deze naar voren die het zo kunnen weergeven. Is een app met meerdere mogelijkheden.
Ja ik heb dezelfde app en dit zijn de resultaten vd test. Ik kan alleen een speedtest doen met die app?
Ik heb de connectbox van ziggo en zie inderdaad dat er kanalen ingedeeld zijn
op het 5ghz netwerk maar die kanalen zijn door ziggo vooraf vast gezet en niet te wijzigen,
althans niet bij mij.
Heb je daar een ideetje bij?
Ik snap helemaal niks van die wifi analyzer? Wat kan ik hier nu uit opmaken?