annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49XG9005 - Aansluiting

OPGELOST
profile.country.NL.title
Nuesi007
Ontdekker

Sony KD-49XG9005 - Aansluiting

Beste ........

Wij vragen uw hulp/advies voor het aansluiten van een karaoke microfoon of set op deze Smart TV.

Via de app YouTube worden nu liedjes meegezongen.  Het zou fijn zijn als het zingen ook via een microfoon kon worden weergegeven via de TV speakers.  Helaas zijn wij niet zo technisch en zoeken regelmatig op internet voor een oplossing.  Veel gezien met tulp stekkers etc.  Wie kan ons helpen met de oplossing cq welke apparatuur/microfoon etc. werkt via YouTube op onze TV, wat hebben wij nodig.   Heel fijn als u ons probleem zou kunnen oplossen. 

Mvg.  Hans (75 jaar)

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Nuesi007  schreef:

Ik denk dat we toch moeten gaan denken aan zo iets als een Home cinema set en die aansluiten op de TV.  Daaraan dan een bv een draadloze microfoon set koppelen.

Misschien iets om het vakantiegeld te besteden.  Indien er iemand nog suggesties heeft, ik hoor het graag want ik ben niet zo technisch in deze zaken.  BEDANKT.

Om problemen voor te zijn met de HDMI-poorten, blijf dan bij Sony met je Home Cinema set of Soundbar.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De Sony Bravia's hebben geen standaard microfoon-ingang aansluiting.

Het is misschien mogelijk dat een of andere karaoke Android applicatie een ingang geconfigureed heeft als microfoon-ingang.

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Een andere manier is om een geluidssysteem met microfoon aansluiting op de TV aan te sluiten.

Misschien zijn er inderdaad karaoke apps voor op de TV.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Nuesi007
Ontdekker

Bedankt voor het mee denken.  Echter een karaoke app heeft volgens mij het zelfde resultaat als het gebruik van YouTube.  Het probleem is hoe een microfoon of set aan te sluiten op onze tv.

Als ik een setje op een HDMI poort aansluit dien ik ook deze uitgang te gebruiken en is het niet mogelijk om YouTube nog hierbij te starten.

profile.country.NL.title
Nuesi007
Ontdekker

Dat zou misschien kunnen maar die aansluiting moet dan waarschijnlijk via HDMI poort lopen en dan is de app YouTube niet meer toegankelijk. Werkt niet samen. Erg bedankt voor het mee denken.

profile.country.NL.title
Nuesi007
Ontdekker

Zou dit misschien een oplossing kunnen zijn ??? 

Xingma PC-K1 draadloze microfoon

Echter hoe en waar moet ik deze dan op de Smart TV aansluiten en werkt dit samen met de app YouTube ???   Wie heeft een oplossing, zou erg fijn zin.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Nuesi007  schreef:

Zou dit misschien een oplossing kunnen zijn ??? 

Xingma PC-K1 draadloze microfoon

Echter hoe en waar moet ik deze dan op de Smart TV aansluiten en werkt dit samen met de app YouTube ???   Wie heeft een oplossing, zou erg fijn zin.

Het is niet mogelijk om de AK-100 ontvanger aan te sluiten op de XG9005.

73's

profile.country.NL.title
Nuesi007
Ontdekker

Bedankt voor de reacties tot heden.

Is er een mogelijkheid om iets via de ingang/uitgang van de hoofdtelefoon op de tv te doen??

Of via de usb ingang oid.  Ik roep maar wat.  Wie ooh wie weet een oplossing.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@Nuesi007  Ja op de koptelefoonaansluiting, zoals in dit filmpje;

https://youtu.be/dzy-zaYyDwI

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Nuesi007
Ontdekker

Ik wordt een beetje blij dat er toch mogelijkheden blijken te zijn.  Dankjewel hoor, dit geeft de burger weer moed.  Maar goed, dan moet er nog wel wat geinvesteerd worden in apparatuur om dit zo op te lossen.  Heb jij soms een (budget) advies wat ik hier het beste voo kan aanschaffen??

Ik ben AOWer. 😅