annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony breng eens goede updates uit.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

Sony breng eens goede updates uit.

Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!! 

123 ANTWOORDEN 123
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua staat uit starten op afstand. maar hou dat simpel ip control wel even aan om te kijken wat hij nu doe. je weet maar nooit.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua ik zou je nog even op de hoogte houden. heb sinds ik ip control aan heb gezet heb ik vanaf dat moment geen reboots meer gehad. ik vind het wel apart dat na deze instelling de reboot problemen lijken verholpen te zijn.ik heb die cec killer wel op de next laten zitten. ik hoop dat dit ook na de volgende update blijft werken dit trucje. toch vreemd dat je daar zelf achter moet komen. als dit echt blijft werken. ik hoop trouwens dat hier ook mijn reboot problemen mee opgelost zijn als ik mijn sonos via arc aansluit soms gebeurt het dan ook als ik mijn sonos via arc aansluit dat dan de tv vanuit stand-by reboot dat hij soort van crasht de tv. ik heb dit  toen kunnen oplossen door de sonos via optische kabel aan te sluiten maar misschien is dat ip control ook daarvoor de oplossing zou trouwens wel raar zijn

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Dank voor je feedback. Fijn dat het allemaal gelukt is. Mogelijk kunnen anderen hier eveneens lering uit trekken.

Veel plezier met je TV.

Groet, Arie

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua dat hoop ik ook ik durf niet te garanderen dat dit bij alle Sony tv met android modellen werkt. bij mij lijkt het in ieder geval voor zover te werken.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Ik had 2 weken geleden 3x in 2 dagen een restart van mijn TV.

Steeds vrijwel direct na het inschakelen.

Mag ik vragen van wat voor internet verbinding jij gebruik maakt.

Bedraad via LAN of via WiFi.

Mijn dochter heeft exact hetzelfde type maar verbonden via WiFi. Heeft hoegenaamd nooit dit soort problemen. Ik had een bedrade aansluiting. Nu sinds 2 weken ook via WiFi. Geen probleem meer gehad.

Echter nog vroeg voor conclusies.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua wat vervelend dat je tv ook herstart. ik zou proberen om eenvoudige ip aan te zetten ik heb dit nu aanstaan helemaal geen last meer gehad van reboots. ik heb hem via wifi staan en volledig op nl. En wat ik ook lees op engelse sony forums dat dan het Arc probleem ook verholpen lijkt te zijn.en heb ook getest zonder die cec killer ook geen problemen meer gehad na het aanzetten van eenvoudige ip best vaag dat je iets aan moet zetten om tv werkend te houden bij mij heet dat eenvoudige ip ga naar netwerk en internet dan naar thuisnetwerk instellingen dan ip besturing. zet daar eenvoudige besturing ip aan. dan wel even je tv opnieuw opstarten dat heeft het bij mij verholpen. ik hoop dat dit voor jou ook werkt hou me op de hoogte ben benieuwd op dit bij jou ook werkt

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua  heb je de instellingen nog kunnen vinden ? is het gelukt?

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Sorry Rico. Ik was even afwezig.

Ik had de door jou bedoelde instellingen al voor die tijd aangepast. Echter dat mocht bij mij niet baten. Ik had zelfs het idee dat het in mijn situatie slechter was geworden. 3x een crash in 2 dagen had ik nog nooit gehad.

Ik kijk nu even aan of de overgang naar WiFi resultaat oplevert.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua maakt niet uit dan was ik te snel. dat is wel bizar en apart.dit loste het probleem wel op bij mij dan ik heb wel de nieuwste update er op staan maar dat zou niet uit moeten maken.lijkt me weet niet welke android versie jij hebt zelf heb ik op dit moment 9.inderdaad even aankijken anders wat ik ook dacht eventueel terug naar fabrieks instellingen dan opnieuw die truck toepassen

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Ik weet niet zeker welke Android versie er op mijn TV staat.

Model: KD-55XD8599

Softw: PKG5.433.0183EUB

Het zou versie 7.0 kunnen zijn.

Dit vindt ik ergens terug bij 'Over' maar ik weet niet zeker of dit op de Android versie slaat.

Laatste update is van 1-1-2019