Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!!
@broekhua ik zal je uitleggen waarom het bij mij wel werkt. op mijn Sonos Beam zit namelijk ook een infrarood ontvanger op en ik kan instellen in de sonos app hoe ik hem aangesloten heb de Sonos beam staat via de optische kabel namelijk en toch blijft de volume regeling werken om er een infrarood ontvanger op zit.hopelijk verklaard dit waarom het blijft werken.
@broekhuaik heb een vermoeden dat het nu in orde is. ik hou het nog wel even in de gaten maar het lijkt er op dat de reboots over zijn. nu bloatware is verwijdert via adb debugging. android gedeelte werkt wel gelijk sneller nu overbodige rommel er af is en automatische systeem updates uit die doe ik toch via usb hopelijk komt er binnenkort nog een goede update uit voor de tv die dit probleem fixt. bedankt nogmaals voor het mee denken.
Dank voor je terugkoppeling.
Laten we hopen dat je nu kan gaan genieten van je Sony Bravia.
Ik realiseer me dat het nog vroeg is voor een juigstemming maar laten we positief blijven.
Succes en groet, Arie
@broekhua ik hou het nog wel in de gaten ik vermoed ook dat sony ook misschien te veel onnodige apps installeerd waar je eigenlijk weinig aan hebt in mijn optiek dan. waardoor het geheugen waarschijnlijk volloopt dat hij daar door eventueel crasht ik vermoed ook dat android 9 een stukje zwaarder is kwa geheugen dan android 7. ik blijf toch een voorstander dat sony je de mogelijkheid kan geven om terug te gaan naar android 7. ik hoop eigenlijk dat er iemand ooit het voor elkaar krijgt die dat kan. dat het soort van gekraakt wordt en dat er een uitleg online komt dat zou toch mooi zijn of at je bijvoorbeeld dat smart gedeelte uit kan zetten.
@broekhua ik wil toch nog even terug komen op het reboot verhaal. ik heb misschien wat gevonden waardoor hij niet meer herstart ik heb dit nu ingesteld ik lijk nu geen reboots meer te hebben hopelijk is dit inderdaad het probleem en zonder apps uitgeschakeld te hebben had vorige week toch weer zo'n reboot https://www.youtube.com/watch?v=W0cMJ6UpyIA hij heeft het ook over een instelling van de remote maar die instellingen heeft mijn tv niet misschien werkt dit ook bij jou dit heet simpel ip control
Dank voor deze terugmelding.
Even gekeken op mijn TV uit 2016.
Als ik IP control inschakel, geef ik ook hiermee toestemming om mijn TV op afstand in te schakelen. Dus ook vanuit een ander Netwerk blijkbaar. Dat is iets wat ik niet wil.
Die 2e instelling (Instellingen voor apparaten op afstand) vond ik interessanter.
Daarmee maak je de Bravia sync instellingen, die het mogelijk maken om je TV te bedienen vanuit andere apparaten, ongedaan.
Die zou je moeten gebruiken om na het plaatsen van een eventuele CEC blokker de eerdere registrering van het apparaat waarvan je wilt dat deze je TV niet meer kan beinvloeden ongedaan te maken. Ik wist niet af van deze mogelijkheid. Blijkbaar hef je hiermee in een keer alle vorige Bravia sync instellingen op.
@broekhua cec blokker zit er in ieder geval nog steeds tussen. wat bedoel je kan je kunt dat uitzetten enkel dan zeg maar het simpel ip aan houden. heb ik ook gedaan. alleen mocht je de tv moeten restarten schakelt dat gedeelte weer in vind het jammer dat ik di niet kan vinden op mijn kd49-xg8186
Zit bij mij onder:
Instellingen, Netwerk, Instellingen voor apparaten op afstand, Registratie van apparaten op afstand opheffen.
Succes.