Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!!
@pa3eia ik gebruik juist de next box om eventueel programma's op te nemen. ik heb een switch box liggen maar die heb ik er juist tussen uitgehaald om dat die ook eventueel voor problemen kan zorgen tenminste dat heb ik gelezen en ook gehoord. ik weet niet of het waar is zou het natuurlijk opnieuw kunnen proberen en over het geluid van de next box heb ik niks te klagen die heb ik gewoon ingesteld op dolby 5.1. Maar toch bedankt voor het mee denken. en ook is mij eventueel geadviseerd om een cec blokker te proberen op de next box die ik ook heb. en volgens mij kan ik niet gebruik maken van de interne DVBc tuner om ziggo het oude singiaal heeft uitgeschakeld. misschien zie ik dit verkeerd.
Dat zie je inderdaad verkeerd.
Ziggo heeft in grote delen van Nederland inmiddels het Analoge zenderssignaal afgeschakeld.
Het Digitale zendersignaal is er nog steeds. Anders zou de Next ook niet meer functioneren.
Je kunt dus nog steeds een aantal zenders ontvangen via jou ingebouwde DVB-C tuner. Coax kabel aansluiten, Digitale zenders instellen (Alleen digitaal) en kijken zonder Next.
Hieronder gegevens hoe je de zenders moet instellen.
Instellingen voor voormalig UPC gebied (fupc)
Kies eventueel UPC als provider
Frequentie: 164.00(0) Mhz
Modulatie: 64 QAM
Symbool Frequentie: 6900
Netwerk ID Algemeen: 05555
Netwerk ID Free to Air zenders: 04444
Instellingen voor voormalig Ziggo gebied (fziggo)
Kies eventueel Ziggo als provider
Frequentie: 474.00(0) Mhz
Modulatie: 64 QAM
Symbool Frequentie: 6900
Netwerk ID Algemeen: 05555
Netwerk ID Free to Air zenders: 04444
Je moet weten in welk verzorgingsgebied je zit
Voormalig UPC of Voormalig ZIGGO
Gebruik in jou geval het Netwerk ID:04444.
Dan staan de zenders netjes in volgorde.
@broekhua bedankt dit wist ik dus niet. ik dacht echt ze alles hadden afgesloten kwa oude Signiaal. als ik dat instell kan ik dan alle digitale zenders zien ook dus bijvoorbeeld waar ik een extra abonnement op heb bijvoorbeeld. en hoe zou ik dan met opnemen kunnen doen daarvoor heb je volgens mij zover ik weet gewoon de next nodig
Je kunt hierbij alleen de zgn. Free To Air zenders ontvangen. De rest is gecodeerd. 5 Zenders in HD en de rest is SD kwaliteit.
HD zenders zijn Ned 1,2,3, Ziggo Info en Ziggo sport..
Totaal dacht ik ruim 40 Zenders.
Jou extra,zenders uit je extra pakket zijn gecodeerd.
Hiervoor heb een CL+ Module voor nodig.
Opnemen is ook mogelijk met een externe Harddisk of een USB stick met voldoende capaciteit. bv. 128 Gb
Echter niet zoals bij de Next waarbij je meerdere zenders tegelijk mee kan opnemen.
Zo kan je een poosje TV kijken zonder Next box om deze uit te kunnen sluiten als veroorzaker problemen.
Succes.
@broekhua bedankt dan weet ik dat. ik denk ik het gewoon zo laat via de next box. ik heb die instellingen voor 4k nog steeds niet aan gezet dus laat ik voorlopig zo. ik wil even aan kijken op deze manier zoals jij het ook hebt staan de nvidia shield zend toch wel 4k uit als de film bijvoorbeeld 4k is uiteraard. hopelijk lost dit dat probleem op. bedankt voor je uitleg en hulp
Snap het niet zo,
je heb al maanden problemen met de apparaten die aangesloten kunnen worden op de HDMI-poorten terwijl je een (handmatige?) HDMI switch heb liggen, blijkbaar nooit in je opgekomen om de HDMI switch eens uit te proberen en je heb dan ook geen te kort aan HDMI-poorten.
Als je de beruchte Next vervangt voor een CI+ module is er ook geen tekort aan HDMI-poorten. Het is dan ook mogelijk dat er wel weer problemen voordoen met een van de aangesloten apparaten. Het probleem apparaat kan je dan eventueel via de HDMI switch verbinden met de TV.
Programma's opnemen kan worden gedaan i.c.m. een HDD aangesloten op de USB-poort, voordeel is dat er kan doorgespoelt worden tijdens de reclame. Met de ZiggoGo TV applicatie kan je alles tot 7 dagen terugkijken, eigenlijk heb je dan de HDD niet nodig. Tijdens een opname kan je wel kijken naar de SD kanalen.
73's
@pa3eia ik heb nu op dit moment geen te kort aan hdmi poorten en zoals je waarschijnlijk hebt kunnen lezen heb ik hem er zeker tussen gehad de hdmi switch. maar sinds de update naar android 8 en toen naar 9. werkt de arc poort niet naar zoals het hoort reboots vanuit stand-by als mijn sonos beam via arc staat aangesloten terwijl ik hier nogmaals met android 7 geen last van had. ik ben er zelf achter gekomen dat het opegelost is om mijn sonos beam via de optische kabel aan te sluiten. ik heb sinds de laatste updates juist de problemen. je zou toch verwachten dat het niet slechter maar beter moet worden met updates
We weten ondertussen in NL en UK al enkele jaren dat je sinds de upgrade van Android 7 naar 8 en naar 9 problemen heb met je HDMI-poorten. Probeer nu eerst maar eens je (handmatige) HDMI-switch om te onderzoeken welke apparaten het probleem veroorzaakt.
Advies: coax uit de Next, coax in de TV en de digitale kanalen inlezen zo als Arie je heb geadviseerd.
suc6 ermee,
73's
@pa3eia als jullie dan weten met android 8 en 9 update hdmi problemen kan geven waarom is er dan geen downgrade mogelijk naar android 7 of zorg er voor dat die updates goed werken. en ik heb die hdmi switch er juist tussen uit gehaald om dat het eventuele problemen kan op leveren daar door. ik wil gewoon een oplossing voor die problemen. ik ben niet de enige die deze problemen heeft forums staan er vol mee.
Gebruik van een HDMI switch.
Er zijn verschillende soorten HDMI switches. Sommige met en anderen zonder doorgave van de CEC signalen.
De goedkope switches geven deze signalen veelal niet door.
Een CEC blokker zou er voor moeten zorgen dat deze controle signalen niet meer doorgegeven worden. Zoals het aan en uitschakelen van randapparatuur of TV. Automatisch omschakelen van HDMI Input. Volume controle vanuit afstandbediening randapparatuur naar je TV.
Dus indien dit niet meer plaatsvindt weet je bijna zeker dat de controle signalen niet meer worden meegestuurd en je CEC blokker goed werkt.