annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony breng eens goede updates uit.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

Sony breng eens goede updates uit.

Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!! 

123 ANTWOORDEN 123
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Mocht je die CEC Blokker willen proberen dan adviseer ik je na plaatsen blokker de beide apparaten opnieuw op te starten. (220V Stekker er uit geweest)

Pin 13 detecteert of er een CEC apparaat actief is. Eenmaal gevonden wordt deze in een lijst geplaatst. Die lijst moet worden opgeschoond.

Via Externe ingangen, Bravia sync instellingen, Bravia Sync apparaatlijst,  kun je kijken welke CEC active apparaten in deze besturingslijst staan.

Daar mag de Next dan niet meer in te vinden zijn.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Bij mijn receiver heb ik de mogelijkheid om het geluidssignaal hetzij door moet sturen naar de TV of naar de aangesloten boxen op mijn receiver.

Naar beide is niet mogelijk. (Marantz)

Bij mij gaat het geluid naar de aangesloten boxen.

Ik heb ook de mogelijkheid om zowel het video als het audio signaal door te sturen terwijl de receiver uit staat.

Dan gaat het audio signaal direct naar de TV.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua bedankt voor je tip. ik heb de cec blokker er al een keer tussen gehad maar dat niet gedaan 22 volt beiden aparaten uit stekker gedaan want hij zag hem eigenlijk gelijk al niet meer maar jij adviseert me dit toch te doen ondanks hij hem niet meer ziet? 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Dat zou ik je inderdaad adviseren ja.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua bedankt voor je tips en trucs. Ik ga ze zeker proberen. Ik probeer het eerst zonder cec killer met die hdmi indeling uit. Mocht hij het weer gaan doen dan probeer ik het met de cec blokker. Ik zal je op de hoogte houden als je dat eventueel wil. 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Is goed Rico

Voor vannacht, welterusten.

Groet, Arie

profile.country.NL.title
Pottema
Ontdekker

Ik ben er inmiddels ook achter dat er bijna iedere week wel iets of gezeik is, v.w.b. updates zeg ik "alle veranderingen zijn vaak geen verbeteringen".

- ned 1,2 en daar mis ik 1,5 cm beeld ondanks alle hulp in community geen soulaas

- dan is mijn ssd-hdd weer vol terwijl hij nog 100 gb. aangeeft

- dan is het intern geheugen weer vol als ik een app wil installeren 

- dan open in mijn Sony app en blijft alleen maar dat cirkeltje ronddraaien

- dan start hij niet op omdat ik mijn opslag hdd niet heb verwijderd toen ik de tv uit zette....

ondanks het briljante beeldscherm kwaliteit nooit en te nimmer meer een android tv! 

Sony let us walking in the dark! 

Tags (2)
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Pottema 

Ik denk dat er velen met mij zijn die gewoon weer TV willen kijken zonder al die vervelende bijwerkingen 

Gewoon de TV aanzetten en dat hij dan doet wat hij moet doen dwz beeld en geluid produceren.

Voor al die uitgebreide functies blijken externe boxen zoals bv de Nvidia Shield TV vele malen beter en sneller te functioneren.

Smart ingebouwd in een TV blijkt toch vooral veel ellende op te leveren.

Extra nadeel is dat je hierop moeilijk kan terugvallen op de producent omdat ook zij afhankelijk zijn geworden van Google (Android)

Laten we hopen op betere tijden in Televisieland.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@Pottema @broekhua ik heb ook een beetje het idee dat Sony haar/zijn klanten links laat liggen als het betreft om hulp gaat of updates. @broekhua ik heb tot nu toe nog geen reboot gehad na de reset maar is natuurlijk te kort na de reset om dat te zeggen na een dag. @Pottema ook vervelend voor jou die problemen hopelijk gaan ze is goede updates uitbrengen zal toch wel is tijd worden lijkt me.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Rico112  schreef:

@pa3eia 

ik zal per vraag andwoort proberen te geven.

* welke apparaten gebruik je (merk en type) en hoe zijn deze aangesloten. 

- .PS4 hdmi naar tv poort 3 (ARC)

- ziggo next box hdmi tv poort 1

- nintendo switch hdmi tv poort 4

- Nvidia Shield tv hdmi poort 2

- nu op dit moment mijn Sonos Beam via optiche kabel naar tv.om dat ik eigenlijk alle poorten nodig heb

Vanwege het ontbreken van een wereldwijde HDMI-standaard, is het bovenstaande wel vragen om moeilijkheden. Niet alleen Sony heeft te maken met de HDMI-problemen, ook alle andere merken  hebben er last van.

Is het misschien een idee om een (handmatige) HDMI Switchbox uit te proberen?

Waarom gebruik te maken van de beruchte Next? Het beeld/geluid is vele malen beter als er gebruik gemaakt wordt van de interne DVBc tuner, eventueel i.c.m. een CI+ module en de ZiggoGO TV applicatie voor terugkijken enz.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!