Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!!
@broekhua dus bij volgende keer tv reset gewoon volledig nederland kiezen? heb jij ook apps verwijdert via adb debug. van de tv en welke update heb jij ook android pie ? al had ik dit geweten dat updates van Sony zo slecht zijn had ik zeker geen Sony genomen. denk volgende tv Samsung of LG wordt
@Rico112 Ja en Samsung en LG werken fijn? Niet dus, ben daarom juist overgestapt naar een Sony Android TV.
Misschien heb ik geluk gehad, maar met mijn Sony geen problemen, ook niet na de laatste update.
@HereIsTom ik had hiervoor samsung nooit geen problemen mee gehad. Het zou zeker kunnen dat je geluk heb met updates. Toch apart als je ook bijvoorbeeld op Engelse Sony officiële kijk ben ik niet de enige.
Je moet in bepaalde gevallen juist voor Belgie kiezen om handmatig de tijd te kunnen instellen. Hetgeen weer een voorwaarde is om verbinding met je netwerk te kunnen krijgen.
Maar mogelijk is dat reeds opgelost met een update.
Ik heb geen Apps verwijdert.
Maar ik gebruik ze niet. Als ik bv NPO start gebruik krijg ik daarna de volgende dag geheid een restart.
Ik gebruik een externe box nl de Nvidia Shield TV. Een verademing. Het type TV is uit 2015/2016 de KD-55XD8599
@broekhua ik maak ook gebruik van een externe nvidia shield. heb jij je tv nu wel volledig in nederlands staan. om dat jij ook gebruikt maak van nvidia shield tv? is dat voor mij dan ook de betere optie? en heb jij je soundbar via optiche kabel of arc bij mij gebeurt het ook dat ik een reboot krijg vanuit standby als ik mijn sonos beam via arc heb staan met android 7 had ik daar toen geen last van
Rico, Ik heb van die tijdbug geen last. Dus ik sta op Nederlands. Tevens gebruik ik de interne decoder van de TV voor de zenderweergave. Ik heb het simpele Kabel TV Abonnement van Ziggo. Ik krijg dus de tijdsetting uit het TV signaal via NPO1.
Volgens mij heb ik ook nog steeds Android 7 en krijg ik al 1,5 jaar geen updates meer. Zeker ben ik niet over de Android versie. Mijn soundbar van Sony is aangesloten via de HDMI/ARC poort.
@broekhua ik heb ook geen last van die tijd bug als ik hem volledig op nederlands zet. Ik wist niet dat dit een tijd ding was van ziggo dat je hem daarom niet op eventueel netwerk tijd kunt zetten. Ik ga tv opnieuw installeren op volledig Nederlands. Ik maak gebruik van de next box van ziggo. De tijd wordt ook gewoon normaal weer gegeven. Maak jij gebruik van een ci+ module?
Nee, ik maak geen gebruik van de CL+ Module. Wel gedaan in het verleden. Echter deze ondersteund geen 2 tuners zodat je niet tegelijkertijd een zender kan opnemen en een andere zender kijken. Ik heb het goedkoopste abonnement van Ziggo €19,85 Kabel TV only. Internet heb ik van KPN.
@broekhua als dat voor jou goed werkt mooi toch ? ik heb inmiddels de tv opnieuw geïnstalleerd op volledig nl. maar met wat voor dingen heb je bijvoorbeeld dan wel Belgie voor nodig ? de tijd staat trouwens gewoon goed weer gegeven.
@Rico112 ach ik heb zoveel problemen gehad met Samsung, eerst rare strepen in het scherm bij een toestel van ruim 2000 euro, monteur komt scherm vervangen, na paar dagen vreemde kleuren, nieuw toestel gekregen, daar bleken twee HDMI poorten stuk, gerepareerd tien blokkering beeld bleek er na controle een chip kapot.
Geen vertrouwen meer in Samsung dus koop ontbonden.
Jaren geleden ook veel problemen gehad met een LG.