Deel jouw ervaring!
Als ik bij Nederlandstalige zenders van Ziggo de ondertiteling wil activereren met de ondertiteling knop (keuze 888 of Nederlands (Hardhorend)) dan toont de tv geen ondertiteling. Als ik de TV herstart dan wel. Dit is een bug. Hebben jullie dit ook ?
De interactive toepassing uitzetten is hier (fUPC) de oplossing geweest.
suc6 ermee,
73's
ik heb de interactieve toepassing uitgezet en de tv herstart. Ik heb nu ondertiteling, als ik kies voor Nederlands - (Hardhorend). Hopelijk blijft dat werken. Als ik andere zender kies en weer terug ga, staat de instelling van ondertiteling weer op Nederlands. Hij onthoud dus niet de gekozen instelling. Ik moet dus handmatig weer instelling op Nederlands - (Hardhorend). Ook vreemd !
Met de toets "Ondertiteling" van de afstandsbediening wordt de instelling niet opgeslagen.
Vast ingestelde ondertiteling is instelbaar in het Digitale Zenders menu hier onder voorkeuren - Instellingen Ondertiteling - Uitzending - Ondertiteling.
suc6 ermee,
73's
Als ik de instellingen van de ondertiteling aanpast in Hardhorend, dan krijg ik geen ondertiteling. Ik moet dan steeds met de ondertiteling knop de instellingen aanpassen van Nederlands naar Nederlands (hardhorend).
Is dat niet raar?
Ik gebruik hier ook de CI+ module i.c.m. met de software v6.4960, hier geen enkel probleem met de ondertiteling op de Nederlandse TV zenders, ook niet met de opnames op de HDD. Alleen de ondertiteling in de ZiggoGo TV app werkt helaas nog niet
Al nadat de instelling aangepast naar hardhorend een "powerreset" uitgevoerd?
73's
Ik heb dezelfde firmware (6.4960). Ik heb alleen ondertiteling als ik Nederlands (hardhorend) kies. Als ik van zender wisselt, springt de instelling naar Nederlands. mag ik vragen hoe jij bij toegankelijkheid de ondertiteling hebt ingesteld ?
Je gebruikt toch ook een CI+ module, dan stel je de ondertiteling in in het menu van digitale zenders zoals eerder is aangegeven. Het Toegankelijk menu geeft dan ook "Hardhorend" aan als vast gekozen instelling.
@pa3eia schreef:
Vast ingestelde ondertiteling is instelbaar in het Digitale Zenders menu hier onder voorkeuren - Instellingen Ondertiteling - Uitzending - Ondertiteling.
suc6 ermee,
73's
Op alle Sony Bravia's hier in huis en daar buiten wordt de instelling bewaard en is actief als de ondertiteling in het digitale signaal aanwezig is.
Heb ik het mis dat je woonachtig ben in het voormalige Ziggo gebied en niet in het voormalige UPC gebied?
De 2 gebieden hebben namelijk nog steeds verschillende opbouw wat betreft het digitale signaal.
Zoals dat de Interactieve toepassing uitgeschakeld moet zijn om teletekst te kunnen ontvangen.
De interactieve toepassing in het voormalige Ziggo gebied geeft nogal problemen met de huidige smartTV's.
73's