Deel jouw ervaring!
Goeiendag, ik ben nieuw hier dus hopelijk lukt het dit bericht te plaatsen.
Vd week de gewellldige Oled 65AG9 tv gekocht. Fantastisch scherm!
Echter als ik een koptelefoon aan de zijkant inplug (of oordopjes) klinkt het signaal vreemd en vervormd. Ook na het uitzetten van mijn homecinema set (dus het geluid via de tv-speakers) en de Geluids-modus van de tv op "standaard" zet.
Weet iemand wat hier de rede van is? Ik heb alle instellingen afgelopen maar ik kan het niet oplossen. Lijkt me sterk dat er een week na aankoop al iets stuk is...
Is het hoofdtelefoon audio uitgangsvolume niet te hard op AG9 ingesteld?
Meer info in de Helpgids op de ondersteunings pagina van de AG9.
73's
Nee dat lijkt me niet, want ik stel dat af met de afstandsbediening, en zorg dat het volume niet te hard staat. Ook met zacht volume klinkt het vreemd en licht vervormd...dus snap het niet
Heb je geen bluetooth koptelefoon? Die werkt hier prima met de AG9 en A89.
https://helpguide.sony.net/tv/gaep2/v1/nl/01-03-09_02.html
Nog niet maar dat wil ik wel. Eerst uitvinden hoe het werkt. Maar- als jij ook een AG9 hebt, ben ik benieuwd of jij ook dat vervormde geluid ervaard op de koptelefoon uitgang aan de linker zijkant... snap t gewoon niet
Ik heb geen koptelefoon met een stekker, dus kan het helaas niet voor je proberen.
In ieder geval dank voor je reactie. Zo'n bluetooth koptelefoon is aan te raden? Makkelijk te verbinden met tv/homecinema set?
Een goede bluetooth hoofdtelefoon/oortjes kun je makkelijk verbinden via de instellingen van de TV.
https://helpguide.sony.net/tv/gaep2/v1/nl/04-06_01.html
De Sony Bravia's gebruiken het A2DP protocol in het BlueTooth signaal om de audio draadloos naar een hoofdtelefoon uit te zenden/streamen.
73's
Mysterie opgelost, mijn oordopjes en huidige Sony koptelefoon (uit 2015) blijken dus te oud. Geeft het geluid dus verstoord weer op de koptelefoon uitgaNg aan de zijkant van de AG9. Net in de mediamarkt een nieuwer model koptelefoon getest, en dat klonk wel helder. Tijd voor wat nieuws dus.