Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds kort een KD-48A9 televisie in huis, maar ik krijg de CI+ module niet aan de praat op dit toestel, hoewel ik het mij bijna niet kan voorstellen vroeg ik mij af of deze TV misschien niet Ziggo gecertificeerd is, waardoor het niet werkt.
Ik heb een Quantis CI+ module met smartcard gekregen van ziggo (die volgens hun ook geactiveerd is), en hoewel ik wel alle kanalen kan vinden, gaat het mis zodra de module erin gestopt wordt (met smartcard), dan krijg ik de melding dat zenders gecodeerd zijn. Terwijl ik daar die module toch voor heb, om dat op te lossen.
Ik vroeg me dus af of meer mensen dit probleem hebben met dit toestel, of dat ik wellicht een niet werkende CI+ module heb gekregen van Ziggo?
De CI+ module zou moeten werken op de 48A9.
Welk gebied zit je? In voormalig UPC gebied werkt de SmarDTV module.
Het kan inderdaad zijn dat de module stuk is, hebben wij ook gehad, ondanks dat Ziggo vol bleef houden dat dat niet kon.
Volg nog eens de juiste installatie methode, TV terug naar fabrieksinstellingen e.d, als het dan nog niet werkt een nieuwe vragen.
Ik zit gewoon in ouderwets Ziggo gebied (Drenthe), dus geen oud UPC gedoe. Dat wordt dus een nieuwe CI+ module vragen, want een factory reset heb ik ook al 6x gedaan.
Waarschijnlijk is de huidige CI+ module versie 1.2 en niet in het verleden geupdate naar versie 1.3.
De huidige Sony Bravia's en andere merken hebben tegenwoordig versie 1.3 nodig om te kunnen te communiceren.
Is het bekent dat NPO1,2 en 3 en de SD-kanalen (vanaf 925) wel zonder de CI+ module te bekijken zijn?
Als je je soort kan je tijdelijke de netwerkcode 04444 gebruiken om de kanalen op de juiste volgorde te hebben totdat de nieuwe CI+ module er is.
Ook heb je met de A9 de mogelijkheid om de gratis Ziggo GO TV applicatie uit de Play Store te gebruiken met je abonnement.
suc6 ermee,
73's
Zoals @pa3eia zegt moet de CI+ module minstens versie 1.3 zijn.
En welke merk/type heb je precies?
Neem aan dat je deze methode hebt gevolgd;
Ik heb een Quantis interactieve CI+ 1.3 module van nog geen 2 weken oud. Dus mij een raadsel waarom die niet werkt.
NL123 en de Ziggo zenders werken gewoon, maar de rest van de zenders werkt niet.
Ik heb de Ziggo app geïnstalleerd maar dan heb ik wel het idee dat beeldkwaliteit iets minder is.
Dus heb nu de ongebruikte mediabox XL maar aangesloten, maar dat ding gebruik ik liever niet, omdat deze zo heet wordt en daarom brandgevaarlijk vindt.
@HereIsTom ik heb die stappen ook gevolgd evenals alle fora afgezocht op zoek naar oplossingen, maar helaas de gouden tip nog niet gevonden.
Als je de methode van hierboven hebt doorlopen en het werkt niet, zou ik nu nog Ziggo bellen en vragen of ze een nieuwe willen opsturen.
Wordt de CI+ module wel gezien in "Instellingen CA-module"?
Zo niet, dan zit de module of de kaart er niet goed niet.
Het klopt dat de Ziggo GO applicatie minder beeldkwaliteit weergeeft, maar je heb nu toch de zenders uit je abo.
suc6 ermee,
73's
Inderdaad wel goed kijken/proberen dat de kaart goed in de module zit en de module goed in de TV!