Deel jouw ervaring!
Ik heb de Sony Bravia oled KE-48A9 / serie 6003674 / manufacturing 2021-03.
Geven de zwarte banden boven + onder of links + rechts, geen enkele kans op inbranden?
Info elders is niet altijd duidelijk; heb hier graag uitsluitsel over.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beeldretentie kan zich voordoen als steeds opnieuw of gedurende langere tijd hetzelfde beeld wordt weergegeven. Dit is geen defect.
Het tv-toestel heeft twee functies, [Pixelverschuiving] en [Schermvernieuwing], die speciaal zijn bedoeld om minder beeldretentie te hebben.
U kunt een [Schermvernieuwing] uitvoeren indien nodig.
Meer info, zie de Helpgids op de ondersteunings pagina van de 48A9.
73's
Zwart kan niet inbranden. Daar wordt geen licht voor gebruikt. Bij wit bijvoorbeeld weer wel. Daarom is een wit logo ook iets wat sneller inbrand.
Beeldretentie kan zich voordoen als steeds opnieuw of gedurende langere tijd hetzelfde beeld wordt weergegeven. Dit is geen defect.
Het tv-toestel heeft twee functies, [Pixelverschuiving] en [Schermvernieuwing], die speciaal zijn bedoeld om minder beeldretentie te hebben.
U kunt een [Schermvernieuwing] uitvoeren indien nodig.
Meer info, zie de Helpgids op de ondersteunings pagina van de 48A9.
73's
films bekijken op tv, die niet zijn opgenomen in beeldformaat 16:9 vertonen gedurende 2-2,5 uur links en/of rechts stilstaande zwarte banden in het beeld. De vraag: is er een verband met inbranden.
Goedemiddag ,
mijn Sony tv zegt elke x beeld vernieuwen maar krijg de melding elke x terug , alles al geprobeerd ook handmatig geprobeerd
wie kan mij helpen
alvast bedankt
@petjanso Welke TV precies? En heb je al eens minstens 5 minuten de stekker van de TV uit het stopcontact gehaald?
Ik kan je niet helpen.........
Maar let op met de stekker aan de TV: deze zit vast!
Goedemiddag , ik heb de KD 77 A1 , geeft elke x beeld vernieuwen maar die melding blijft maar terug komen
@petjanso Die vraag had je al gesteld, heb je al gedaan wat ik heb gezegd?
Beeld vernieuwen ken ik niet, wat zegt de TV precies? Misschien een foto ervan?
Als je de melding "beeld vernieuwen" krijgt, moet je deze handeling ook uitvoeren,
anders blijft de melding terug komen.