Deel jouw ervaring!
Hulp gevraagd voor een newbie:
Net een Sony 43XH8599 gekocht die ik via een HDMI kabel via HDMI ARC/HDMI ARC heb gekoppeld aan een Sony STR-DN840.
Kan iemand mij stapsgewijs uitleggen hoe ik met de afstandbediening de TV en AV moet instellen om het geluid van de TV over de AV speakers te kunnen horen? Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt mij niet om het geluid te horen over de AV receiver.
Alvast bedankt.
Goed te horen dat het uiteindelijk gelukt is.
Gooi je kabels niet te snel weg. Het is niet uit te sluiten dat deze toch goed zijn. Het kan zijn dat uiteindelijk opnieuw inschakelen van zowel TV en Receiver een Auto sync tot stand heeft gebracht. Wil je zeker zijn dat de kabel echt defect zijn, probeer ze dan nu nog eens een keer.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat je het echt zat bent en blij dat alles nu functioneert.
Na enige tijd van ervaring kan blijken dat er toch nog dingen blijken te zijn die je niet prettig vindt. Zoals bv. automatisch aangaan van je TV als je de receiver inschakelt.
Je kunt in de Bravia sync menu eea. nog een beetje fine-tunen door opties wel of niet in te schakelen. Dit kan in de menu's van zowel de TV als van je AV receiver.
Groet, Arie
Nogmaals bedankt.
Er zijn inderdaad instellingen die ik verder moet bestuderen want bepaalde dingen begrijp ik nog niet. Ik ga eea uitproberen maar als ik niet uit kom zal weer een beroep op jullie doen. Groeten, Gnit